contact met een medium/paragnost?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Nickytje

contact met een medium/paragnost?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 15:09

Ik weet niet of er hier specifiek al een topic over is.

Het is allesinds niet mijn bedoeling om een welles/nietes discusie uit te lokken over het al dan niet bestaan van 'geesten' en dergelijke.

Even mijn verhaal: Dit jaar 31 maart is mijn moeder overleden na 4j gestreden te hebben tegen kanker. Het is heel erg snel gegaan. Ik bracht haar op vrijdag naar de spoed voor pijnbestrijding, nadat mijn huisarts mij over de telefoon zei dat het terminaal was. En die maandag is ze al overleden. Ik heb niet echt bewust afscheid kunnen nemen omdat ze zo 'verdoofd' was van de morfine. Ik was er op de moment van overlijden wel bij, maar ik heb dus geen enkel idee of mijn moeder zich daar bewust van was of niet.
Ik had echt een immens goede band met haar en mis haar uiteraard enorm.

Ik heb zonet in een dagblad een artikel gelezen over een medium die dus contact zoekt met overledenen via bloemen (die jij meebrengt voor de overledene zeg maar). De wijze waarop, maakt me nu eigelijk niet veel uit. Met bloemen, zonder bloemen, ...

Mijn vraag is: Zijn er hier mensen die met dit al ervaring hebben? Dat je bv nog een vraag had aan de dierbare overledene? Of dat er nog bepaalde dingen gezegd moesten worden? En dat dit via een medium of paragnost is gegaan. Of eventueel via een andere weg, een foto reading of dergelijke?
Ik weet niet of dat ook wordt gedaan bij overleden personen.

Als iemand een ervaring moest hebben, en liever niet zo post, mag dit ook gerust per pb.

Alvast bedankt om te lezen!

groetjes

Nicky

Edit: een kleine toevoeging

Niese1987

Re: contact met een medium/paragnost?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:08

Ik zou op zich ook wel contact willen hbben met een medium of paragnost voor mijn overleden opa en oma. Ze zijn 2 jaar terug vlak na elkaar overleden aan kanker. Van mijn opa wisten we dat hij ziek was en mijn oma is van het ene op het andere moment overleden aan kanker.
Aan de ene kant zou ik graag contact willen; zeker omdat ik van mijn oma geen afscheid heb kunnen nemen en gewoon omdat ik ze nog steeds verschrikkelijk mis. Maar aan de andere kant ben ik er toch ook wel bang voor. Waarom weet ik niet precies. Ik denk vooral omdat ik het verdriet nog niet helemaal verwerkt heb. Ik had zo'n ontzettend goede band met ze!
Ik ook zou graag wat ervaringen willen weten en of er mediums of paragnosten zijn die je kan aanraden. Dit mag ook via PB.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:13

Bij mij is het ook nog niet lang geleden, nog maar van dit jaar... Maar ik denk wel dat ik ooit een afspraak zou maken bij een medium of dergelijke.
Gewoon omdat ik nog met enkele kleine vraagjes zit, en misschien zijn die langs die weg te beantwoorden.

Vandaar dat ik hier even kijk of er mensen zijn met soortgelijke ervaringen.

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:15

ik wil ook maar mijn overleden vader had een hekel aan het paranormale en mediums. hij was christen. dus ik durf niet naar een medium al wil ik t soms.
hij is nu 2 jaar overleden aan hartfalen, diabetis, verstopte aderen, en vocht achter de longen en ernstig verzwakt. ik vind derek ogilvie wel goed. maar geen char ofzo, veel mediums vind ik nep. maar naar derek zou ik graag willen gaan, of dat ie naar mij toe zou komen.

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:15

Ik heb contact gehad met medium Anita..

Ook mijn moeder is overleden aan kanker..ik stond hier nogal sceptisch tegenover! En dat was ook het eerste wat ze tegen me zei: 'je geloofd er niet in he'..goh tja nou..ik sta er wel voor open! En ze heeft me dingen verteld wat ze nooit heeft kunnen weten! Ze had het over boerenborden? (mijn opa beschilderde borden) en over wandelen..(met onze vorige hond) ze noemde zelfs de naam van mijn beste vriend..!! Ik heb hier een geweldig gevoel aan over gehouden en ga zeker nog een keer naar haar terug!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:16

ik heb nog zoveel te zeggen tegen mijn moeder, en zoveel te vragen........... als ik ergens een betrouwbaar iemand kon vinden die daar wat mee kon......... zou super zijn. Moeder en ik is nog niet een gesloten boek, en dat is heel pijnlijk

PercyLeen

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:19

kijk eens op http://www.mediumanita.com/wiebenik.htm Ze is echt geweldig! Wij waren met een groep en bij iemand begon ze te zingen: schipper mag ik over varen..wat bleek nou; haar vader had altijd op de veerpont gewerkt!

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:19

KiWiKo schreef:
ik heb nog zoveel te zeggen tegen mijn moeder, en zoveel te vragen........... als ik ergens een betrouwbaar iemand kon vinden die daar wat mee kon......... zou super zijn. Moeder en ik is nog niet een gesloten boek, en dat is heel pijnlijk

Inderdaad, kan ik enorm veel begrip voor opbrengen dat het erg pijnlijk is. Iemand betrouwbaar vinden is ook zowat mijn grootste 'vrees'.
Ik denk dat er toch velen zijn die zichzelf medium of paragnost noemen, om dan maar gewoon geld uit je zakken te kloppen. En daar ben ik absoluut niets mee vooruit.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:27

Ik vind dat je de doden met rust moet laten. Als ze je iets te vertellen hebben komen ze vanzelf wel als jij daarvoor openstaat. Je kunt een overledene ernstig verontrusten en hun proces belemmeren als je bij hen komt met je vragen, zorgen en verdriet.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 17:30

Macusa schreef:
Ik vind dat je de doden met rust moet laten. Als ze je iets te vertellen hebben komen ze vanzelf wel als jij daarvoor openstaat. Je kunt een overledene ernstig verontrusten en hun proces belemmeren als je bij hen komt met je vragen, zorgen en verdriet.

Dat kan natuurlijk, voor mij is het sowieso nog te snel. Maar aangezien ik er weinig vanaf weet, vraag ik hier om ervaringen en dergelijke.
Wat zou er eventueel mis kunnen gaan in het proces?

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:34

Macusa schreef:

Dat is ook zo......... mijn moeder is ook bij me geweest ......... ze is nog niet "over" Lachen en dat komt door mij, ik kan haar nog niet loslaten......... dat moet ik leren...... komt wel.

Mijn moeder is heel snel overleden, de avond voor haar overlijden heb ik nog ontzettende ruzie met haar gehad over de zaak van mijn broer. Toen ik de volgende ochtend kwam was ze niet meer aanspreekbaar........ kan het niet meer rechttrekken, kan het niet loslaten..... moet ik leren

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:43

Ik heb zeer fijne ervaring met dit soort zaken Lachen

Ga alleen niet af op mediums die ervoor moeten adverteren, goede mediums hoeven niet te adverteren in een krant of op internet.

Een goed medium vinden is gewoon goed rondvragen.
Ik kan er zo in elk geval een paar noemen die echt heel goed zijn. Een zit er in west brabant, een in oostbrabant, en een in de buurt van enschede.

Allemaal te ver weg voor jou vrees ik.

Een bloemenseance, is een " optreden" van een medium voor een zaal mensen. De mensen hebben allemaal bloemen mee moeten nemen, dit mocht gekocht zijn of zelf geplukt. De bloemen worden allemaal losgemaakt en uitgestald.

De geesten die doorkomen bij het medium stellen een boeket samen, dit boeket heeft vaak de lievelingskleuren van de nabestaanden of van de overledene zelf.
Aan de hand van de bloemen krijgt het medium contact met de overledenen.

In jou geval zou ik liever naar een prive consult gaan.
Zodat je op je gemak kan praten met het medium.

Kim, overledenen kennen geen wrok tegenover de nabestaanden, ookal was de ruzie nog zo groot.

Idd de reden dat zulke mensen niet overgaan is omdat er iets onafgemaakt is, wat de nabestaanden dwars zit.
Maar vanaf daar voelen ze geen boosheid jegens de nabestaanden.

Klopgeesten is weer een ander verhaal, dat zijn verwarde entiteiten, entiteiten die niet beseffen dat ze overleden zijn.
Ze willen de mensen uit hun huis jagen, omdat ze boos zijn dat er vreemde mensen in het huis zitten.

Ik ben enorm geinteresseerd in dit soort zaken, ik verslind er boeken over. En heb menig seances/ readings bijgewoond en meegemaakt .

Op een enkele kwakzalver na , louter supermooie ervaringen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:18

En is er een bepaalde periode na het overlijden dat je zou moeten wachten? Moeten ze eerst 'over' zijn?
Ik heb nog niet echt contact gehad met mijn moeder sinds haar dood. Wel droom ik vrij veel over haar, maar dat lijkt me redelijk normaal toch.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:22

Dan bezoekt ze je dus Knipoog

Een goed medium kan wss redelijk makkelijk contact met je moeder maken.
Neem een persoonlijk eigendom (ring/ketting) of een foto mee. Meestal geeft dit een vrij directe verbinding.

Maar dat je over haar droomt, is wat mij betrefd een teken dat ze je bezoekt.

Kijk ook goed om je heen naar tekens, naar vlinders, vogels of andere dieren. Wie weet probeert ze wel contact te maken maar zie jij de tekens niet.
Voor een overledene echt contact kan maken, willen ze eerst de mensen laten wenen aan het contact, door tekens te geven.

Zelf heb ik dit met mijn gids. Heel langzaam is het contact aan het opbouwen. Hij begon ook maanden geleden met tekens die ik eerst niet zag, en later zelfs op de foto kon zetten (zoek maar eens op ijsspook , hier op bokt Knipoog

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:34

crossmonster schreef:
Dan bezoekt ze je dus Knipoog

Een goed medium kan wss redelijk makkelijk contact met je moeder maken.
Neem een persoonlijk eigendom (ring/ketting) of een foto mee. Meestal geeft dit een vrij directe verbinding.

Maar dat je over haar droomt, is wat mij betrefd een teken dat ze je bezoekt.

Kijk ook goed om je heen naar tekens, naar vlinders, vogels of andere dieren. Wie weet probeert ze wel contact te maken maar zie jij de tekens niet.
Voor een overledene echt contact kan maken, willen ze eerst de mensen laten wenen aan het contact, door tekens te geven.

Zelf heb ik dit met mijn gids. Heel langzaam is het contact aan het opbouwen. Hij begon ook maanden geleden met tekens die ik eerst niet zag, en later zelfs op de foto kon zetten (zoek maar eens op ijsspook , hier op bokt Knipoog

Het zijn wel altijd dromen die ik 's morgens nog heel goed weet te herinneren. In het begin droomde ik gewoon telkens dat ze terug leefde.
Dan zei ik tegen haar: Mama? Je leeft terug, er is nix gebeurd... (had ik toen ook een topic van aangemaakt). Nu zijn het meer dromen, tja hoe omschrijf je die. Laatst zei ze in m'n droom dat ik men vriend (ondertussen ex moest smsen) en zo van die dingen. Ik zal een keertje letten op tekens die er eventueel zouden zijn. Ik sta er in ieder geval wel voor open.

Zo'n 2j geleden heb ik ook een vrij dierbare vriendin verloren, en over haar had ik toen echt een erg krachtige droom gehad. Alsof ze echt afscheid kwam nemen. En na die droom voelde ik me ook een soort van op m'n gemak en voldaan. Dit zou ik graag bij m'n mama ook nog willen hebben.

Macusa

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 18:56

Probeer eens te gaan slapen waarbij je je vantevoren concentreert op die vraag, dat je graag afscheid wil nemen. Misschien helpt dat je. Lees dit eens, misschien geeft dat je een beetje troost: http://www.theosophical.ca/ToThoseWhoMourn.htm. Je moeder is niet weg, ze heeft alleen ahw haar aardse jas uitgedaan.

Ik zou je echt niet aanbevelen om via mediums ed je moeder op te zoeken. Je hebt dat helemaal niet nodig en misschien raken je moeder of jij erdoor van streek. Ik heb mensen gezien die letterlijk knettergek zijn geworden van seances. Ik vond het ook altijd bere interessant, maar na verdere studie is mijn mening over het inroepen van spiritisten en mediums aardig veranderd. Als het medium bovendien niet helemaal zuiver is (wat jij waarschijnlijk niet kunt beoordelen), kun je je een heleboel psychische last en ellende op de hals halen.

Niese1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:09

Macusa schreef:
Probeer eens te gaan slapen waarbij je je vantevoren concentreert op die vraag, dat je graag afscheid wil nemen. Misschien helpt dat je. Lees dit eens, misschien geeft dat je een beetje troost: http://www.theosophical.ca/ToThoseWhoMourn.htm. Je moeder is niet weg, ze heeft alleen ahw haar aardse jas uitgedaan.

Ik zou je echt niet aanbevelen om via mediums ed je moeder op te zoeken. Je hebt dat helemaal niet nodig en misschien raken je moeder of jij erdoor van streek. Ik heb mensen gezien die letterlijk knettergek zijn geworden van seances. Ik vond het ook altijd bere interessant, maar na verdere studie is mijn mening over het inroepen van spiritisten en mediums aardig veranderd. Als het medium bovendien niet helemaal zuiver is (wat jij waarschijnlijk niet kunt beoordelen), kun je je een heleboel psychische last en ellende op de hals halen.

Dat is dus ook iets waar ik heel bang voor ben. Dat er dingen worden losgemaakt wat helemaal niet had gehoeven en dat je last krijgt van "negatiece entiteiten". Dat is voor mij dus een reden om het niet te doen terwijl ik mijn opa en oma wel heel graag wil spreken en dingen wil vragen. Er zijn namelijk een aantal dingen die ik gewoon niet los kan laten. Ook droom ik nog weleens over ze. Ik had gewoon echt de tofste opa en oma die er waren en heb nog steeds verdriet om hun Huilen .

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:22

Om te beginnen, ik geloof totaal niet in dit soort dingen, deze mensen enz. Maar dat is persoonlijk en ik hen respect voor de mensen die het wel geloven en kan best begrijpen dat je er werkelijk iets aan hebt.

Mijn oma is vier jaar terug overleden. Mijn moeder is toen na een klein jaartje, met mijn tante bij een medium geweest waar ze ee,rder al van een vriendin een goede ervaring van te horen kreeg.
De privé sessie heeft haar volgens mij heel erg geholpen met het verwerken enz. Ze heeft alles opgenomen en zegt dat deze dame echt dingen wist die ze niet kon weten.
Wat er gezegd is weet ik niet en wil ik niet weten. Ik heb het bandje niet geluisterd en mijn moeder hoeft ook niet erover te beginnen tegen mij. De rest van de familie was er wel erg van onder de indruk en heeft hun ook wel geholpen met het afscheid/
Nu de moeder van mijn tante overleden is wil ook zij graag bij dat medium langs. Maar ze wacht totdat het een jaar later is en ze het wat verwerkt heeft.

Dit medium is volgens mijn moeder dus heel betrouwbaar. Ik dacht dat ze uit Noord-Holland kwam. Als je wilt kan ik wel vragen hoe ze heet.

Succes met de verwerking verder.

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 20:55

@ crossmonster........ ik weet dat mijn moeder niet boos op me is....... sterker nog ik weet dat ze heel trots op me is en dat ze nu dingen die ik bijvoorbeeld die avond gezegd heb in perspectief ziet...... Ik zet nu haar zaak voort, en zorg ervoor dat mijn broer eindelijk zijn eigen broek op houd zonder dat ik hem laat vallen........ maar IK hou haar hier, ik hou haar hier omdat ik haar nog niet kan laten gaan.......... en dat doet pijn. Ik wil graag dat ze de rust krijgt die ze verdient......

Mijn moeder is heel trots op me nu, en ziet ook nu waarom ik me toen druk maakte........... dat weet ik, dat voel ik........ maar ik wil haar los kunnen laten, en dat kan ik pas als IK er klaar mee ben........ en ik wil voor haar graag dat ik er snel klaar mee ben, waardoor het natuurlijk langer duurt Lachen Lachen ach......... was het allemaal maar wat simpeler Lachen

Vanilla02

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:27