spaarloonregeling via werk.. geld overboeken? HELP!!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Mexxuna

spaarloonregeling via werk.. geld overboeken? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:48

Ik heb een spaarloonregeling van Spaarbeleg (aegon) via mijn werk.
Er staat een bepaald bedrag op de rekening, waar ik niet aan kan komen.. er zijn wat uitzonderingen, maar daar voldoe ik niet aan.

Nou zijn er ook wat bedragen die vanaf een bepaalde datum vrijvallen, deze bedragen worden dan normaliter op de renterekening gestort en daar kan ik ze dan vanaf halen.
Volgens mijn schema van "vrijgevallen bedragen" zou er al een heleboel vrijgevallen zijn en op mijn renterekening gestort zijn.. maar dat is dus niet het geval bij mij.
Wel staat er bij het schema: blokkeringstermijn: 4 jaar..
betekend dit dat er elke 4 jaar wat bedragen vrijvallen? Of hoe zit dit?
Wie heeft er ook zo'n spaarloonrekening?

Ik hoor het graag, ik kan ook wel bellen naar de Aegon, maar ik wilde eerst even wat ervaringen horen.

Bienotje

Re: spaarloonregeling via werk.. geld overboeken? HELP!!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:53

Heb je google al geprobeerd. Op de site van de belastingdienst vind je ook informatie hierover. En als je informatie specifiek op jouw geval aangepast wil, kun je echt het beste gewoon even de aegon bellen in jouw geval Lachen

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:56

Ja dat is ook zo Bienotje..
maar het is vreemd dat er bij alleen in 2005 geld is overgemaakt naar de renterekening om het op te nemen.
En daarna nooit meer, het blijft allemaal muurvast staan...

Nu ga ik een huisje huren, en zou ik er graag wat van willen "snoepen" maarja.. als ik er niet aan kan komen houd het een beetje op.. Lachen
Ik ga even kijken op de site van de belastingdienst. Lachen

opala

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:56

Ik heb het via een ander Knipoog , maar er komt pas weer wat vrij in 2010. Het valt niet meer elk jaar vrij.

jestop

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:58

Ik doe bij mijn werk ook mee aan de spaarloonregeling. Alle bedragen die gestort worden blijven minimaal 4 jaar staan. Na vier jaar komt er dus in termijnen elke keer een bedrag vrij. Dit kun je automatisch naar een rekening laten overboeken.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 15:00

Topaas schreef:
Ik doe bij mijn werk ook mee aan de spaarloonregeling. Alle bedragen die gestort worden blijven minimaal 4 jaar staan. Na vier jaar komt er dus in termijnen elke keer een bedrag vrij. Dit kun je automatisch naar een rekening laten overboeken.

Ja dat dacht ik dus ook...
Dus de bedragen die vrijvielen kwamen op mijn renterekening, en via die rekening kon ik het overboeken naar mijn normale postbank rekening... Bloos

anneve

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 15:04

In 2005 hebben ze eenmalig alles laten vrijvallen. Dit heeft de overheid gedaan om de economie te stimuleren. Daarna moest het weer gewoon 4 jaar staan: Dus er zal pas in 2009 (= 2005 + 4 jaar) weer geld vrijvallen.

Mexxuna

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 15:12

anneve schreef:
In 2005 hebben ze eenmalig alles laten vrijvallen. Dit heeft de overheid gedaan om de economie te stimuleren. Daarna moest het weer gewoon 4 jaar staan: Dus er zal pas in 2009 (= 2005 + 4 jaar) weer geld vrijvallen.

Kijk deze bevestiging zocht ik!! Clown
Ik dacht dit namelijk ook.. héél goed!
bedankt!