Zuinige Hollanders??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

laulau85

Zuinige Hollanders??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 14:47

Haha jaja ik geef het eerlijk toe ik ben zo'n zuinige hollander haha...

Zo koop ik de spullen voor de katten altijd groot in als ze in de aanbieding zijn zodat ik tussendoor nergens hoef te kopen.
Zo was dus vandaag de kattenbakkorrels, de brokjes en de maaltijdzakjes in de aanbieding en heb dus flink ingeslagen.
Was nu voor 6 dozen maaltijdzakjes, 2 grote zakken brokjes en 2 zakken kattenbakkorrels in totaal 53 euro kwijt terwijl ik als ik het niet in de aanbieding zou kopen er 77 euro voor zou moeten betalen.
Toch effe lekker meegenomen.

Nou vroeg ik me dus af of ik de enige ben die zulke dingen doet of niet en hoe zijn jullie zuinig?

Anoniem

Re: Zuinige Hollanders??

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:55

Nee ben ook zuinig, struin ook altijd aanbiedingen af.
Dit is een tik van me van de periode toen ik van 25 gulden PER WEEK! wond moest komen, en dat redde ik ook nog...
Gewoon super zuinig leven, ééns per week boodschappen doen ipv elke dag, en de dieren ook het liefst aanbiedingen Ja
Dus nee, je bent niet de enigste, zie het graag als mensen het doen zoals jij en ik ipv mensen die tot hun nek in de schulden zitten en elke maand weer verbazend hun schouders ophalen waar hun geld nu blijft.

Rebel_Jits

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:19

Ik koop wel altijd de goedkoopste producten. Dus gewoon de merkloze pindakaas ipv die van Calvé ofzo. Smaakt voor mij allemaal hetzelfde Haha!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:38

Pindakaas is vies Haha!.
Meestal verschilt de kwaliteit wel en de prijs ook. maar je hebt er wel ongeveer evenveel aan

En alleen functionele spullen kopen, net als met paardenspullies. Geen 100 halsters of dekjes hier..

Gucci_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:39

Ik vind dat ik ook wel zuinig ben.
Ik koop alleen dingen die nodig heb en mooi vind, maar wel merk. Het meeste eten van de aldi ofzo lust ik niet.
En ik koop niet te veel dingen.

Nickytje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:47

Ik was zowat het tegenovergestelde Lachen Ik gaf soms (bij wijze van spreken) meer geld uit dan ik had.
Nu woon ik nog wel thuis en heb een heel goed loon, maar toch ben ik stilaan aan het inzien dat ik ooit heel veel
geld verkwist heb aan dingen die ik niet echt nodig had, of dingen die echt goedkoper hadden gekunt.

Dus tegenwoordig kijk ik ook uit naar dingen die in promotie staan, speciale acties (2 kopen + 1 gratis, ...)
Vooral aan 'domme' dingen als make up kon ik veel geld geven. Ik had niet voldoende met mascara van 10 euro,
nee die moest zo nodig 30 euro ofzo kosten. Vanmiddag was ik in het Kruidvat en heb daar een heel rek ontdekt met wel heel
erg goedkope make upjes Nagelbijten / Gniffelen Dus voortaan koop ik die wel!

En ik ben ook aan het sparen geslagen omdat ik graag alleen wil gaan wonen, en dat motiveerd ook wel moet ik zeggen Lachen

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 16:49

ik koop altijd groot in..
dingen zoals van die knabbelstokken van vitakraft etc. veel te duur die rotzooi!
die koop ik bij de groothandel, meteen een pak met 12 doosjes.. Haha!
daar kan je ook niet zomaar in, daar heb je een pasje voor nodig als bedrijf zijnde.

vooral kluiven enzo, wij hebben een zak van 20 stuks voor de hond van de buren gekocht daar..
ik had zelf:
1 doos van die cavia knabbelstokken en 1 parkiet.. in totaal 22 doosjes.
-doos met snoepjes... (8 doosjes! Vork )
en zo nog wel meer.. ik kocht ze daar voor 1.20 per doosje wat in de winkel ff 2,20 is!
dan moet je wel een hele doos kopen, maar dat gaat wel op met 6 caafs en 4 konijnen... Haha!

je mag er niet zomaar in.. het dierenpension waar ik werk koopt er in.. die heeft een pasje!
(wij willen een hond en gaan daar dus ook lekker shoppen! Clown )

verder alles in balen hooi en stro en zaagsel 25 kg zakken enzo.

BraveSpots

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:06

Ik ben geen hollander Clown , maar wel zuinig. Nouja, redelijk toch, ik kijk wel naar de aanbiedingen,bonnen of speciale acties, maar ik zal niets laten liggen omdat het bijvoorbeeld een week later een euro minder kost.

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:54

Haha, ik koop ook het liefste in dingen in de aanbieding en zo, maar zuinig ben ik nou ook weer niet.. geef graag geld uit Tong uitsteken Bloos

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 18:28

Ja ik geef ook wel graag geld uit maar niet aan onnodige dingen.

Met kleren kan ik ook niet veel geld uit geven. Zou dus nooit een simpel shirtje met een merkje erop kopen als ik dan 60 euro kwijt zou zijn. Koop ik er liever 4 van 15 euro haha...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:14

laulau85 schreef:
Ja ik geef ook wel graag geld uit maar niet aan onnodige dingen.

Met kleren kan ik ook niet veel geld uit geven. Zou dus nooit een simpel shirtje met een merkje erop kopen als ik dan 60 euro kwijt zou zijn. Koop ik er liever 4 van 15 euro haha...

Whaha, zo ben ik dan ook weer! Haha!

Erna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:13

'Dankzij' een eigen paard moet ik wel op mijn centen letten.

Ik haal mijn boodschappen bij Bas, Lidl en andere zaken waar het goedkoop is.
Kleding koop ik echt alleen als ik wat nodig heb.

Aan de andere kant: als ik een dag op stap ga, geef ik het wel makkelijk uit.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:19

ik heb wel altijd dat als ik bij de kruidvat van die shampoo acties zie dat ik daar dan gelijk shampoo koop ( 4 flessen andrelon voor 6 euro ofzo).. (terwijl ik t dan eigenlijk niet op dat moment nodig heb, maar mn shampoo raakt toch ooit op en dan is er natuurlijk net niet zo'n aanbieding)..

bij mij gaat het wel met periodes dat ik ineens bakken met geld uitgeef aan dingen die ik totaaal niet nodig heb..
hoe meer geld ik heb, hoe meer nutteloze dingen ik koop..
maand erna heb ik ineens weer een moment van 'besparen' en stort ik al mn loon over naar mn spaarrekening..

t enige waar ik wel echt geld aan besteed (wat ik van t geld dan wel weer zonde vind) is kleren..
ik ben dus wel iemand die liever 1 broek van 100 euro heeft dan 4 broeken van 25 euro.
maar dat komt omdat ik al zovaak heb gedacht "oh das een goedkope broek! daar bespaar ik weer op" en dat die broeken dan echt NOOIT goed blijken te blijven zitten...al die goedkope broeken zijn tot nu toe miskopen geweest, verspilling van mn geld, en van bijna al die dure broeken heb ik ontzettend veel plezier gehad.
net als heel goedkope shirtjes. ja 50 euro voor 1 shirt is teveel. maar zo'n cheap ass shirtje van onder de 5 euro zit gewoon nooit bij mij..
maargoed..voordeel van hele dure kleren kopen is wel dat ik er goed over nadenk voor ik zo'n duur ding koop want eenmaal gekocht moet ik daarna weer 2 maanden sparen voor t volgende kledingstuk ^^.

als ik overigens nu op kamers zou gaan zou ik over t algemeen denk ik kiezen voor de supermarkt die t dichtst bij zit ipv de goedkoopste. als ik na een lange dag colleges enz ook nog een berg huiswerk heb EN nog eens half amsterdam door zou moeten opzoek naar de goedkoopste boodschappen? nee..dan maar iets duurder en tijd besparen..
al vind ik t hier thuis wel altijd heel leuk om in de aldi bijv boodschappen te doen..op de een of andere manier hebben ze daar altijd van die lekkere/andere spulletjes dan in de gewone super ^^.

waar ik overigens wel ECHT geld op bespaar is uitgaan.
als ik soms hoor dat mensen over de 50 euro per avond uitgeven en dat doodnormaal vinden ..jeetje..
een paar drankjes en ik heb genoeg voor de hele avond..lol heb ik evengoed wel..met of zonder al die drank..

Leentje_

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:41

ik woon momenteel nog bij mijn ouders en kan hun niet echt zuinig noemen (we zijn ook belgen maar dat doet er volgens mij niet toe)

ik wil later zelfs wel in aldi en lidl mijn aankopen doen en dan meteen voor een week en ik wli later echt heel zuinig zijn Bloos en veel sparen.. ik tel nu soms zelfs al uit van hoe ik dat later allemaal wil doen Bloos

nu ga ik mijn laatste middelbaar doen en dan ga ik ook op kamers en zal ik dus ook al moeten leren met een vast budget omgaan zeg maar Knipoog ik krijg nog wel zakgeld en kledij van mijn ouders dan en huur en de rest betalen ze ook wel maar dan is dat een vast budget waar ik de week met moet rondkomen zeg maar..

samantha5

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:20

haha ik ben ook een zuinige hollander hoor.

Acties van shampoo, vaatwasblokken etc. loopt ik echt altijd af. Laatst was bij kruitvat 4 halen 2 betalen van de Fructis shampoo. Dan koop ik gelijk 8 flessen, mondwater was eveneens in de aanbieding 1 + 1 gratis, dagcreme van garnier 1+1 gratis. Mooi meengenomen dacht ik zo. Ik had geloof ik 30 euro voordeel. Idem met vaatwasblokken. Bij de hoogvliet heb je spaaracties. Op de bonnen zitten punten. Die spaar ik ook altijd. Als ik 3 weken goed spaar dan heb ik vaak wel weer twee pakken met vaatwasblokken. Vind dat echt zonde van mijn geld om daar veel aan uit te geven. Ik ben dan wel weer zo dat ik graag merkproducten gebruik. Zeker van de verzorgingsproducten heb ik graag merken.

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:24

Ik probeer wel op de kosten te letten als ik boodschappen doe, maar zal niet extra inslaan als er iets in de reclame is.

Mijn vriend daarentegen wel, als de cola in de aanbieding is, zal hij naar de supermarkt rijden om een (tot grote plaatsvervangende schaamte van mij.....) winkelwagen vol te laden met alleen cola, waarna vervolgende de complete kelder weer volgebouwd is..... Bloos Bloos

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:31

Jaaa hier nog eentje! Ik sla eens per week volgens een boodschappenlijstje in bij Lidl en Jumbo (helaas geen Bas hier), kijk naar aanbiedingen en maak ook een menu voor een week lang. Lijkt heel raar, maar dan hoef je niet elke avond te verzinnen wat je moet eten. (mensen zeggen soms: wat als je daar dan geen zin meer in hebt? Niet moeilijk doen, gewoon eten. Je gaat toch geen voer maken dat niet lekker is? Nou dan!)

Kleding ruilen we hier onderling binnen de familie, als er iemand komt komen er gegarandeerd weer een aantal zakken met van alles en nog wat mee om te struinen, waardoor ik voor kleding weinig kwijt ben. En dan koop ik ook liever een goede broek dan een goedkope aangezien die bij mij ook nooit lekker om mijn kont hangen.

Paardenspullen idem, ik heb 6 dekjes en daar doe ik het mee, ik heb 3 halsters, 1 zadel, 1 hoofdstel en een paar dekens waarvan ik hoop ze niet meer nodig te hebben.

Als iets stuk gaat wordt het indien mogelijk gerepareerd, en zo niet eerst rustig rondkijken wát ik precies zoek, waar het aan moet voldoen en daarbinnen zoek ik de goedkoopste. Ik heb niets aan een goedkope mobiel bv. met allerlei fratsen die niet makkelijk smst. En voor de rest alles merkloos! Ook schoonmaakspullen kosten een vermogen! Ik maak schoon met een fles vloeibare groene zeep, met wat soda voor het ontvetten. Als ie lekker moet ruiken doe ik er wat citroensap in. Maakt super goed schoon (je moet wel wennen dat het niet schuimt) en kost amper wat. Wasmiddel met een lekker luchtje? Nee laat maar, daar heb ik deo voor. Dus gewoon die van de Lidl, schoon is schoon en daar gaat het imho toch om.

Kieffer

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:32

Ik doe het ook hoor! Lekker aanbiedingen afstruinen en ik verbaas me er over hoeveel het scheelt!
Soms hamster ik ook, als iets in de aanbieding is maar ik heb het nog niet zo nodig koop ik het wel eens, alles gaat ooit op natuurlijk!
Als ik naar de zwarte markt ga koop ik altijd scheermesjes, shampoo en nivea make-up verwijderings doekjes, dat scheelt echt heel veel!

Poiuytrewq

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:33

Zwitsal schreef:
bij mij gaat het wel met periodes dat ik ineens bakken met geld uitgeef aan dingen die ik totaaal niet nodig heb..
maand erna heb ik ineens weer een moment van 'besparen' en stort ik al mn loon over naar mn spaarrekening.. .

Daar ben ik ook erg goed in! Daarom ga ik ook nooit meer shoppen als ik een shopbui heb, dan koop ik alles wat ik tegenkom. Maar aan de andere kant, ik ben een beetje geldgeil Huilen van het lachen, heeeeeerlijk om te zien als je salaris weer is gestort, en 4 weken daarna weer, en dan heel weinig hebt opgemaakt.

8nnemiek

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:41

Ik ben van de ene kant wel zuinig, van de andere kant ook weer niet..
Boodschappen halen we bij de Aldi (maar sla geen kilo's in van aanbiedingen), en ik haal ook heel veel spullen bij de Action. Voor bestek, decoratie enz gaan we ook altijd naar de Action of euroshopper ofzo..
Maar het lekkere eten halen we bij de Makro of C1000 ofzo.
En ik koop meestal merkkleren, liefst zelfs Versace Tong uitsteken Maar dan wel alleen uit t merkendorp en liefst bij de uitverkoop Haha!
Ik koop eigenlijk erg veel luxe spullen, die ik eigenlijk niet heel hard nodig heb.. Maar zoek dan wel het hele internet af naar die beste, prijsgunstige camera uit de goedkoopste winkel..
Ik maak ook heel veel spullen zelf, kasten, tafels maar ook paardenspullen.
Qua paardenspullen ben ik trouwens absoluut niet zuinig. Ik heb de hele zadelkast vol flesjes en potjes en spulletjes staan. Dekjes boeit me niet, heb maar een pad. Maar van shampoo's en anti-klit en suplementen enzo heb ik echt héél veel.

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 09:53

suus_ schreef:
Zwitsal schreef:
maand erna heb ik ineens weer een moment van 'besparen' en stort ik al mn loon over naar mn spaarrekening.. .

Daar ben ik ook erg goed in! Daarom ga ik ook nooit meer shoppen als ik een shopbui heb, dan koop ik alles wat ik tegenkom. Maar aan de andere kant, ik ben een beetje geldgeil Huilen van het lachen, heeeeeerlijk om te zien als je salaris weer is gestort, en 4 weken daarna weer, en dan heel weinig hebt opgemaakt.

haha dat heb ik idd ook!!!
alleen komt er daarna dan weer zo'n bui waarin ik veel te veel uitgeef..en dan baal ik daarna altijd weer ^^

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:29

suus_ schreef:
Zwitsal schreef:

Jaa lekker he!! Vind het moment van overschrijven zo lekker, dan zie je ineens je spaarrekening groeien... luv it!! Alleen meestal daarna gaat er weer iets stuk ofzo...baal er altijd zo van, ik houd niet van geld uitgeven...

laulau85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 11:34

Haha ik vind kopen echt zalig alleen dat je er geld voor uit moet geven is een nadeel want dat vind ik helemaal niks. Maar nieuwe spullen heerlijk!

sarah_m

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:36

Innepin schreef:
'Dankzij' een eigen paard moet ik wel op mijn centen letten.

Ik haal mijn boodschappen bij Bas, Lidl en andere zaken waar het goedkoop is.
Kleding koop ik echt alleen als ik wat nodig heb.

Aan de andere kant: als ik een dag op stap ga, geef ik het wel makkelijk uit.

Wist je dat de albert Heijn even duur is? je moet alleen niet de luxe producten nemen (zoals excellent)
Maar euroshopper is even goedkoop als liddl, een aantal producten zijn zelfs nog goedkoper Haha!

p.s. zelf ben ik niet zuinig, ik drink bijna altijd coca cola die bijna 10X duurder is dan nep cola en ik koop bijna alles biologisch en dat is ook weer duurder