Ik zit met een dilemma en ik hoop dat iemand hier me even wat advies kan geven. Het zit zo;
Ik zit er toch steeds serieuzer over na te denken om diergeneeskunde te gaan doen. Het is eigenlijk al heel lang een droom van me en ik heb ook regelmatig meegelopen met mijn oom en tante die beide DA zijn, dus ik weet wat het inhoud.
Maar nu moet ik daarvoor óf een VWO diploma hebben óf een P van het HBO en daarnaast een paar losse vakken VWO. Ik ben in het bezit van een HAVO diploma.
In principe zou ik dit jaar VWO gaan doen op het volwassen onderwijs maar door omstandigheden is dat voor dit jaar niet meer mogelijk. Om staatsexamen aan te vragen voor een totaal vakkenpakket vind ik te risicovol en bovendien veel te duur.
Nu lijkt het me dus het meest haalbaar om een P en een paar losse vakken VWO te doen. Mits de HBO en de vakken vwo een beetje overeenkomen..
Van de faculteit DGK maakt het in principe niet uit bij welke HBO opleiding ik een P zou halen, alleen mocht ik dus niet ingeloot worden dan wil ik wel een HBO hebben waar ik óók enthousiast genoeg over ben om helemaal af te maken.
Nu lijkt paardenhouderij/dier en veehouderij me wel wat. Is er hier iemand die (een van) deze studie(s) heeft gedaan? Ik zou dan naar Leeuwarden moeten.
Ik wil graag weten hoe die studie er in het eerste jaar uitziet en wat de verdere beroeps of doorstudeer mogelijkheden zijn.
Zou dit een beetje aansluiten bij biologie, natuurkunde, scheikunde en wiskunde op het VWO nivo?
Een andere optie is om HBO biologie te doen, dat komt sowieso aardig overeen met NK en SK van het VWO. Bovendien was ik op de havo altijd erg goed in Biologie en was het altijd een van mijn 'lievelingsvakken'.
Grz!

Natuurkunde heb ik daar volgens mij niet gehad.