Ik wordt er gek van!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Clauwtje

Ik wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:02

Oké dit word een laaaang verhaal,maar ik moet het kwijt,en ik weet gewoon niet meer wat het verstandigste is.

Eerst even vooraf,vroegáh ben ik jarenlang misbruikt door een familielid. Ik schaam me hier inmiddels niet meer voor.(jullie zullen wel denken waar heeft dit in godsnaam mee te maken,maar dat komt later )

Goed,December vorig jaar heb ik een jongen leren kennen,ik was verliefd. Eigenlijk vrij snel een relatie begonnen,maar het ging goed. Omdat we ver van elkaar wonen,kwam hij eigenlijk altijd hierheen,ik kon nooit naar hem vanwege zn huisgenoten. Toen vond ik t raar,maar later kon ik er niet zo mee zitten...

De relatie ging opzich goed,wel eens ruzie's e.d maar verder ja het was gewoon leuk. Maar de ruzie's werden steeds erger,meneer had al 12 dump pogingen gedaan ("Het is uit,ik heb het gehad! *10 min later* Sorry schatje ik hou van je").Maargoed ik wou onze relatie niet zomaar opgeven.

Toen kwam ik op het punt dat ik het niet meer zag zitten. We hadden eigenlijk alleen maar ruzie en irritaties. Meneer zat ook het hele weekend hier achter mijn computertje,want dat was natuurlijk veeeel belangrijker dan ik. Naja goed,ik heb hem toen opgebeld en gezegd dat het niet langer meer zo kon,dat ik opzich wel wou,maar dat het gewoon niet kon. Hij was het er mee eens,en hadden afgesproken om af en toe nog contact te hebben.

Mister lover had mijn laptop nog. Hij zou deze (4 maanden geleden) laten maken bij een vriend van hem. Dat vond ik okee,en ik zou mijn laptop 1 maand later terug krijgen. Nu heb ik deze nog niet terug! Ik heb hem toen opgebeld van goh luister is,nu mijn laptop is gemaakt wil ik m wel terughebben. Op mijn laptop staat het gesprek over dat misbruik,waar de `misbruiker` heeft toegegeven dat hij dit heeft gedaan. Voor mij is dit heel waardevol..

Nu begint meneer echt gestoord te doen,want hij stuur smsjes als "Als ***** je nou 1 euro geeft misschien wil die dan nog wel een keer over je heen Knipoog" , "Zeg nou maar eerlijk je genoot er wel van Knipoog" . Naja dit zijn dan 2 voorbeelden,maar hij smst dat soort dingen echt alsof zijn leven ervan af hangt. Tevens is hij vreemdgegaan,en het ergste moet nog komen...

Ik dacht dat ik gek werd,en ik was echt in alle staten,iedereen mag me kwetsen,maar niemand kwetst me op zo'n manier,en zeker mijn eigen ex niet! Ik zat op msn met hem,proberen een oplossing te vinden voor mijn laptop terug te krijgen. Wil meneer ineens 200 eurotjes vangen van mij,voor ik mijn laptop terugkrijg! Tis toch te gek voor worden...Toen had ik besloten van nou goh ik ga wel naar die ene plaats waar hij woont,en dan ga ik m gewoon halen,jammer dat hij geld van mij wilt. Maar toen begon hij ineens met "wedden dat je me niet kan vinden". Toen was mijn vertrouwen helemaal weg! Dus ik had heel bijdehand zijn zus gebeld met de vraag waar hij dan wel woondde...

Die vertelde mij dus doodleuk,dat hij niet in de plaats woont waar hij beweerde,maar gewoon in een andere provincie. Waar hij dus in een begeleid wonen pand woont...Tevens werkte hij ook niet bij het restaurant die hij noemde,maar gewoon in een doodleuke bioscoop. Nu weet ik dat als je in een begeleid wonen pand woont zegmaar,dat ook zo de politie op de stoep kan staan. En hij heeft gezegd als je hier komt voor je laptop,dan bel ik de politie.

Ik weet het nu allemaal echt niet meer! En ik weet ook niet wat het verstandigste is. Ik heb er spijt van,die 8 maanden,ben gewoon al die tijd voorgelogen! Maargoed wat kan ik nu het beste doen,toch even naar drenthe afreizen(ik woon in Den Haag) om mijn laptop terug te krijgen met de kans dat oom agent mij meeneemt? Of proberen met zijn woonbegeleider een afspraak te maken o.i.d?

Sowieso laat ik zijn nummers blokkeren zodat hij mij niet meer kan lastigvallen,dit gaat mijn broer ook doen,een vriend van mij (die smst hij ook van die raaaare dingen).

Bedankt voor het lezen in ieder geval,ik moest het echt kwijt!

dutchy_

Re: Ik wordt er gek van!

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:23

Jeetje, wat een verhaal. Ik snap heel goed dat je van slag bent. Maar waarom ben je bang voor de politie. Je staat toch in je recht, het is jouw laptop, dus ik zou er gewoon heen gaan en laat hem de politie maar bellen. Je krijgt echt wel gelijk. Beetje vaag van hem dat hij de rollen nu omdraait, dat hij met de politie gaat dreigen, denk dat er hier maar één is die de politie kan bellen.

Ik zou dus gewoon naar hem toe gaan, maar zou wel iemand meenemen, je broer bijvoorbeeld en dan je laptop terugeisen. Ik begrijp dat die informatie die erop staat heel waardevol voor je is en dat je niet zomaar kan zeggen, laat maar zitten. Buiten dat, die laptop is gewoon van jou, punt. Laat hem de politie maar bellen, alleen maar makkelijker voor jou om hem dan terug te krijgen. En als dit niet werkt zou ik juridische stappen ondernemen.

Ik wil je veel sterkte wensen, snap dat het heel moeilijk voor je is en ik hoop voor je dat je snel je laptop terug hebt.

Edit; zag net dat je zelf al zei dat je msischien de woonbegeleider wou bellen, dat lijkt me eigenlijk geen slecht idee. Misschien is het handig om daar mee te beginnen. Heel veel sterkte!

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:28

met begeleid wonen heb er zelf ook gezeten weetik als jij een klacht indient hij een probleem heeft. jij kan de politie bellen van diefstal van jou laptob en als hij depolitie belt wat wil hij dan gaan zeggen mijn ex wilt ghaar laptob komen halen maar ik wil dat niet sorry maar jij verdient wel beter als dit. bel even zijn begeleider op met dit verhaal en zoek met hun een oplossing niet met hem hij is echt kinderachtig zoals ik jou verhaal lees.

Amaryllis

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:32

Hoezo zou de politie jou opbossen? Hij doet toch raar met dat gedoe met JOUW laptop? Ik zou inderdaad ook een stoere vent mee nemen en persoonlijk het ding op gaan halen. Niet goedschiks, dan maar kwaadschiks. Kom op zeg, wat denkt hij wel niet? Negeer de smsjes en de relatie die je met hem hebt gehad. Op dit moment is jullie 'relatie' alleen nog maar zakelijk en is het gewoon voor jou belangrijk dat je die laptop terugkrijgt!!

Leg het verhaal anders maar eens uit aan een woonbegeleider van 'm, dan krijgt íe echt wel de wind van voren. Hij zal niet voor niks in zo'n woongroep zitten, ofja onder zulke begeleiding staan. Misschien omdat hij juist niet om kan gaan met zulke dingen?

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 11:37

Ja het hele punt is,*heb net al gebeld naar politie e.d* ik kan dus geen aangifte doen vanwege diefstal oid. Dit omdat ik deze zelf heb meegegeven toen. Ik denk ook echt dat ik inderdaad met mijn broer,die hem ook zo'n lieve jongen vind Clown, dat ding maar ga ophalen. Ik heb zijn adres iig achterhaald,en ga zometeen meteen een belletje plegen naar zijn begeleider...Kijken wat daar uitkomt...

sabje1985

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:46

Jemig wat een verhaal.Hopelik heb je er wat aan als je zijn begeleider hebt opgebelt.Veel succes

sans6

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:49

ik denk dat je zéker even contact met dioe begeleider op moet nemen Ja

En ik moet zeggen dat ik t een beetje raar vind dat dit niet als diefstal door zou gaan Rolleyes
Dus als ik iemand mijn auto uitleen en die geeft m niet meer terug, zou ik het erbij moeten laten zitten??? Belachelijk!!!

kaatje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:51

Denk dat je al heel ver komt met z'n begeleider bellen. Hij zit daar niet voor niks en zijn begeleider weet dat ook wel.. Hoop dat het allemaal goedkomt!

En anders idd met je broer naar zijn adres toegaan, dan geeft ie je spullen vast wel terug..

Laura1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:52

het is nog geen diefstal, Je moet hem een aangetekende brief sturen waarin je hem twee weken de tijd geeft je laptop terug te geven. En dat als hij dit niet doet je aangifte gaat doen van Diefstal cq verduistering. Alles goed bewaren en mocht je je laptop niet terug hebben na de twee weken kun je aangifte gaan doen. Je hebt hem namelijk in goed vertrouwen vrijwillig afgestaan en er is dus nog geen strafbaar feit gepleegd in feiten....

Succes

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:58

He dat is vervelend (wilde een ander, véél korter woordje gebruiken maar dat mag niet van Bokt Knipoog). Als het met die begeleider niet lukt, misschien kun je anders iets regelen met de zus? Ik hoop voor je dat je je laptop terugkrijgt, ook omdat er iets zeer belangrijks voor jou opstaat, maar zelfs al was dat niet zo: het is gewoon jóúw laptop! Misschien kun je wel de reparatie betalen, als daar kosten voor zijn gemaakt?

Anoli

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 11:59

jeetje lastige situatie zeg, eerst maar contact opnemen met begeleider... die kunnen vaak al een heleboel doen...

ik zou die sms-jes wel bewaren die hij stuurt, dit kan altijd nog eens van pas komen!

Carlijn101

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:05

Via zijn zus misschien contact proberen te krijgen met stichting belgleid wonen.. Daar het verhaal doen, misschien dat zij iets voor je kunnen doen? Als je weet dat iemand aanwezig is van de begeleiding dan de laptop ophalen?
Ik denk dat je weinig kans hebt dat jij meegenomen wordt door de politie.. Het is immers JOU laptop !
Misschien heb je nog een aankoopbewijs, mocht het werkelijk mis gaan dat je het kunt bewijzen?

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:16

jemig dat is niet niks zeg, zou toch met je broer die laptop gaan halen en misschien een afspraak maken met je begeleider zodat je je verhaal kunt vertellen over de laptop..

suc6 ermee Lachen

madelief88

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:19

Hmm, goede stap zijn begeleider opbellen!
Wat een raar verhaal, vervelend voor jou zeg, dat een ex (iemand van wie je waarschijnlijk ooit dacht te houden en omgekeerd) zo verschrikkelijk naar tegen je doet, je vertrouwen zo beschaamd Succes ermee! Ach gut

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:19

Hoe is het nu verder gegaan? Wat een verschrikkelijk verhaal zeg..

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:26

Dit is inderdaad een verschrikkelijk verhaal.. Wat rot dat hij zo doet nu, je vertrouwde hem, en dat hij je nu op zo'n manier probeert te pakken. Ik zal zelf inderdaad ook even zijn begeleider bellen, en uitleggen wat er gebeurt is. En verder de laptop gewoon op halen, broer lekker mee, daar heb je vast veel steun aan! Mocht hij moeilijk doen kan je inderdaad altijd een aangetekende brief sturen, zoals laura1982 zei.. Sterkte!

Clauwtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 16:57

Ik heb geprobeerd zn begeleirder te pakken te krijgen,alleen dat is niet gelukt. Bij vodafone deden ze ook al moeilijk dus schiet lekker op zo. Vind het echt zo'n *****streek van m. En dan ook nog het feit dat je denkt dat je van iemand houd die eigenlijk helemaal niet bestaat...Bleh! Maar ik houd jullie op de hoogte! Morgen ga ik het weer proberen!

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:17

Ik wil je even succes wensen.. Heb helaas geen tips voor je..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:38

@ TS, als ik jou was zou ik gewoon met je broer en paar vrienden meenemen achter je en naar je ex toe gaan en je LAPTOP terug halen, is ie nu helemaal van de pot gerukt. Meid laat je ex niet winnen, bij je ex zit degelijk heel wat steekjes los.

Mijn moeder heeft ook haar laptop afgegeven aan iemand die hem wel voor haar in orde wou gaan maken, een goeie vriend van mn schoonzusje is ie. Alleen gister (toen was mn moeder en mn schoonzusje hier bij ons) en vroeg mn moeder aan der van hoe zit het met mijn laptop ?

Naja, mn schoonzusje zo van dat hij op geen enkele mail en msn niet te bereiken op is en als mn schoonzusje hem opbelt ze tig keer alleen maar de voicemail krijgt.

Maar goed, mn moeder wil haar laptop nu zo onderhand ook wel weer terug is nu zo ongeveer wel een half jaar dat ze hem kwijt is. Naja mn schoonzusje met haar vriend hebben nu tegen mn moeder gezegd van dat alles goed komt en als ie nog niet reageert ze hoogstpersoonlijk het gaan halen.

Echt wat een mensen je wel niet op deze aardbodem hebt zitten zeg pffffffffffffff, spullen wat niet van jou is en ze met goede bedoelingen lenen en zorgen dat alles goed komt, hoor je gewoon weer terug te geven.

TS Sterkte gewoon erop af gaan en wel nu meteen GEWOON DOEN! Knipoog