Ik zit al enorm lang met het idee in m'n hoofd om binnen 2 jaar mijn spul te pakken en in een ander land te wonen, maar..
Ik ben net afgestudeerd, heb een enorm leuke baan aangeboden gekregen waar ik nu eerst een jaar mee door ga en daarna het plan heb om weer naar het buitenland te gaan.
Nog een maar. Ik hoor mensen om me heen weer naar school gaan, nieuwe studie, andere studie, vervolgstudie etc. etc.
En nu moet ik bekennen dat ik 'school' begin te missen nu ik al die verhalen weer hoor!
Ik ben nog maar 20 en heb een fulltime baan met het vooruitzicht om naar het buitenland te verhuizen.
Nu kwam ik dus op het geweldige idee om misschien met school verder te gaan maar dan die opleiding te volgen in het buitenland.
Ik ben al een beetje voorzichtig aan het zoeken geweest en ik zou evt. mijn studiefinanciering kunnen houden als ik maar in Nederland ingeschreven blijf staan.
Maar toen keek ik eens even bij een australische University en daar staat dat een semester wel 19000 dollar kost!
Ik weet en snap dat het allemaal wel iets meer gaat kosten als je naar het buitenland gaat maar zijn er misschien meerdere mogelijkheden? Worden de studenten gefinancierd door iets of moeten ze alles zelf betalen?
Mijn vraag dus, wie heeft hier ervaring mee?
Ervaring vanuit elk land is welkom!
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een engelstalige school.