Volledige studie in het buitenland, welke mogelijkheden?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xxsweet

Volledige studie in het buitenland, welke mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 21:31

Ik zit al enorm lang met het idee in m'n hoofd om binnen 2 jaar mijn spul te pakken en in een ander land te wonen, maar..

Ik ben net afgestudeerd, heb een enorm leuke baan aangeboden gekregen waar ik nu eerst een jaar mee door ga en daarna het plan heb om weer naar het buitenland te gaan.
Nog een maar. Ik hoor mensen om me heen weer naar school gaan, nieuwe studie, andere studie, vervolgstudie etc. etc.
En nu moet ik bekennen dat ik 'school' begin te missen nu ik al die verhalen weer hoor!
Ik ben nog maar 20 en heb een fulltime baan met het vooruitzicht om naar het buitenland te verhuizen.
Nu kwam ik dus op het geweldige idee om misschien met school verder te gaan maar dan die opleiding te volgen in het buitenland.
Ik ben al een beetje voorzichtig aan het zoeken geweest en ik zou evt. mijn studiefinanciering kunnen houden als ik maar in Nederland ingeschreven blijf staan.
Maar toen keek ik eens even bij een australische University en daar staat dat een semester wel 19000 dollar kost!
Ik weet en snap dat het allemaal wel iets meer gaat kosten als je naar het buitenland gaat maar zijn er misschien meerdere mogelijkheden? Worden de studenten gefinancierd door iets of moeten ze alles zelf betalen?

Mijn vraag dus, wie heeft hier ervaring mee?
Ervaring vanuit elk land is welkom!
Mijn voorkeur gaat trouwens uit naar een engelstalige school.

Justy

Re: Volledige studie in het buitenland, welke mogelijkheden?

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 19:29

BI --> STW

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 21:22

Even een stipje. Bloos
Wil het zelf ook namelijk Lachen

Babeth

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:15

Het is mogelijk om een opleiding in het buitenland te volgen met Nederlandse studiefinanciering. Maar alleen in bepaalde sectoren en landen.
Je kan ook een studie in het buitenland volgen met studiefinanciering van het land zelf. Eis is dan wel dat het minimaal HBO moet zijn.
Australie heeft als het goed is ook studiefinanciering, ben alleen bang dat je er niet én je opleiding én levensonderhoud van kan betalen. Je moet toch echt een flink spaarpotje meenemen.

Laar

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:14

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 19:47

Bedankt voor de info Babeth!
Ik dacht zelf ook al dat er een enorm groot bedrag gereserveerd moet worden maarja, wie niet waagt die niet wint Lachen

Ik zal die site eens bekijken, bedankt Laar!

Loose

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 16:21

Laar schreef:
Misschien heb je iets aan deze site, studyworld:

http://www.studyworld.nl/pages/Tekst/St ... -home-.asp

Is allemaal vrij duidelijk uitgelegd geloof ik. Haha!

Edit: Ik droom helemaal weg bij deze site Haha!

Goeie site. Lachen Haha in Spanje of Italië mag je onbeperkt werken naast je studie, daarmee kan je het dan financieren. Haha!
Op die site gaat het ook over taalcursussen, als je dat doet krijg je daar ook stufi voor nog of telt dat niet als echte opleiding?

xxsweet

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-08-08 19:29

Ik las op het forum van fok.nl dat iemand naar NZ ging om te studeren en van die school zelf een beurs kreeg. Nu heb ik even gezocht maar kan daar niks over vinden.. Ooooh ik wil zo graag!
Zoekzoekzoek Tong uitsteken