Extra geheugen voor laptop?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Maaaikea

Extra geheugen voor laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:50

Ik heb sinds een jaar een Acer Laptop. Ben er erg blij mee want gebruik hem veel voor mijn school. Wel staan er aardig wat programma's en bestanden op. Probeer onbelangrijke dingen meteen te verwijderen maar helaas krijg ik de laatste tijd veel meldingen dat programma's gesloten moeten worden ivm te weinig schijfruimte. Is het mogelijk om extra geheugen erbij te kopen? Weet dat je van die ub-stick-achtige dingen heb. Maar hoe werkt zoiets, en nog belangrijker: hoeveel kost zoiets?

_Noraly

Re: Extra geheugen voor laptop?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:14

Je kunt extern geheugen kopen, kun je idd met een usb kabel aansluiten op je pc en herkent je pc als een extra harde schijf. Werkt erg gemakkelijk, alleen niet als je hem bijvoorbeeld mee wil nemen naar school. Naar mijn weten zijn de meeste externe harde schijven in standaard formaat. Die van mij is 150 gb, en is iets groter dan een ansichtkaart.
Ik geloof dat je ze kan halen vanaf ong 80 gb en die prijsklasse (pin me er niet op vast!) zal rond de 100 euro? liggen

je kunt btw ook intern geheugen kopen geloof ik.. maar daar heb ik zelf weinig verstand van Knipoog

hoop dat je hier wat aan hebt

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:15

_Noraly schreef:
je kunt btw ook intern geheugen kopen geloof ik.

Dat is idd wat handiger, je kan egwoon een extra databankje kopen en laten inbouwen in je PC
heb ik ook gedaan.

Cayenne
Crazy Bird Lady en onze Berichtenkampioen!

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:17

Bij een laptop is dat alleen wat moeilijker. Veel systeembeheerders worden er dan ook niet vrolijk van bij het idee een laptop uit elkaar te moeten halen Haha!
Maar het is wel mogelijk Lachen Maar voor bij een laptop zou ik toch voor extern gaan.

Bijinn

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 14:24

Je hoeft daar een laptop niet voor uit elkaar te halen hoor. Systeembeheerders behoren daar hun hand niet voor om te draaien.

Ik werk bij Paradigit en krijg dagelijks te maken met mensen die geheugen bij willen plaatsen in hun laptop. Wat voor Acer heb je? Werkgeheugen kan in zo'n geval ook veel schelen.

Wat je moet weten bij uitbreiden van werkgeheugen:
- Welk geheugen zit er momenteel in de laptop (DDR2 of DDR400, kan ook aangegeven wordt met bv PC3200)?
- Met hoeveel wil je het uitbreiden (512MB - 1GB - 2GB). Let erop dat bv Windows Vista slechts 3.2GB kan lezen en je aan 4GB totaal niet zoveel hebt.

Bij uitbreiding van het harde schijf geheugen:
- Welke aansluiting zit er in de laptop voor de harde schijf - SATA of IDE?

Ik weet niet of er een Paradigit filiaal bij je in de buurt is, maar daar kan je altijd binnen lopen en vragen of een medewerker ernaar wil kijken. Eventueel kan het ook ingebouwd worden voor je (€ 9,- per kwartier).

In jouw geval kan je zowel intern het harde schijf geheugen uitbreiden als extern. Net wat je zelf het makkelijkste vind Knipoog

Maaaikea

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 25-08-08 19:56

Bedankt voor jullie informatie Haha!
geheugen is 1 GB DDR2
Denk dat 1 GB aanvullen voldoende moet zijn?

Heb geen idee wat voor aansluiting ik heb, waar kan je dat zien?