hoe geld terug krijgen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

celticpony

hoe geld terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 18:24

heb me een tijd geleden bij een niet nader te noemen hippisch opleidingsinstituut aangemeld voor een cursus.
Door allerlei omstandigheden kon ik niet naar de cursus en omdat ik te laat was met afzeggen kreeg ik begrijpelijkerwijs het geld niet terug. Jammer maar helaas.

......... MAAR per ongeluk had ik het cursusgeld twee keer van mijn rekening laten afschrijven. Na overleg met bank bleek dat enige juiste manier was om de stichting zelf het door mij teveel betaalde bedrag over te laten overmaken. Volgens eigen zeggen zouden ze dit ook gaan doen, maar vervolgens kreeg ik een mailtje waarin verteld werd dat de poging mislukt was. Inmiddels zijn we een paar maanden verder,maar het geld heb ik nog niet terug. Mijn idee is nu om aangetekend een schrijven te sturen, waarin alle emailverkeer en afschriften van mijn bank worden overlegd. Er word namenlijk niet meer gereageerd op de pogingen die ik onderneem om mijn geld terug te krijgen .

Mochten ze hier geen reactie op geven wil ik juridische stappen gaan ondernemen. Kan iemand mij uitleggen of dit mogelijk is en zo ja hoe en wat. iemand tips voor me?

ben inmiddels aardig boos, maar ga hier (voorlopig) geen namen noemen,ernaar vragen heeft dus geen zin!

EllyC

Re: hoe geld terug krijgen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 18:26

aangetekende brief sturen en daar sancites in noemen als niet binnen x dagen betaald is.
Maar eerst zou ik eens vragen naar de directeur van dit instituut en hem een mailtje sturen.

celticpony

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 19:35

welke sancties kan ik nemen? ik heb directrice al persoonlijk gemaild...geen reactie helaas.

EllyC

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 20:36

aangeven in je brief dat je rente in rekening brengt en evt. overige kosten (deurwaarder, advocaat etc)/
.
raar dat directie niet reageert. Hebben ze een college van bestuur of iets dergelijks, want die staan dan weer boven directeur.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 21:20

idd superslorrdig dat ze het geld nog niet terug hebben gestort, hoop dat je het zonder teveel moeite toch nog terug gaat krijgen Lachen

Meisje201

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 22:30

Kan je ze niet bellen?
Is toch vaak directer dan een email en kunnen ze je niet 'negeren' zoals ze bij je mailtjes dus duidelijk wel doen.

Aangetekende brief is optie, weet jij iig zeker dat ze de brief hebben gehad en dek je jezelf in als het ware voor als je eventuele verdere stappen gaat ondernemen.

Hanneke84

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 23:08

Bellen lijkt mij idd ook een slimme oplossing, of langsgaan als het niet al te ver is. Print de mailtjes uit laat ze zien en waarschijnlijk zullen ze dan niet moeilijk doen neem ik aan?

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 07:30

Heb je een rechtsbijstandsverzekering? Dan zou je die ook eens een briefje kunnen laten sturen. Vaak bereik je daar net even ietsje meer mee.

mickydo

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 08:44

Meteen je rechsbijstandsverzekering inschakelen als je die hebt. Hun kunnen je ook goed informeren wat je volgende stap moet zijn om je geld terug te krijgen. veder zou ik dagelijks aan de telefoon gaan hangen , mails versturen enz enz , zodat ze nooit kunnen zeggen dat ze niets meer van jou vernomen hebben.