Studentenleven (met paard?)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

xZolox

Studentenleven (met paard?)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 15:08

Ik vroeg mij af of hier mensen zijn die studeren en op kamers wonen maar ook nog een paard hebben.
Sowieso zou ik graag willen weten hoe moeilijk het financieel is en hoe je studentenleven eruit ziet.
Dus, wie o wie?

Rytm

Re: Studentenleven (met paard?)

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:09

PM Oliefjuh eens, zij gaat op kamers en neemt haar paard mee. Lachen

Carmen

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:36

Hey, jij bent toch vriendin van Sandra?

Meisje die bij ons op stal gaat, gaat dit ook doen. Pb anders maar ff.

Alicia2u

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:23

Ik zit ook op kamers, studeer (dit jaar af) en heb een paard. gelukkig heb ik nu support van mijn ouders (die niets met paarden hebben), maar eerder werkte ik zo'n 30 uur per week naast mijn studie om m'n paard te kunnen betalen.
Tijdtechnisch is het soms lastig, zeker op stage en in de winter, als het vroeg donker wordt (we moeten over de weg naar de bak). Hoe het dit jaar zal zijn met afstuderen weet ik niet.
Veel tijd voor andere dingen heb ik niet, alleen in de vakanties als ik overdag niet op school hoef te zijn. Even een weekendje naar huis is ook erg lastig, maar valt wel te regelen als je leuke stalgenoten hebt.

annastasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 17:41

ik woon samen bij appingedam/delfzijl.
Studeer in Leeuwarden, en ga iedere dag op en neer.
Mijn paard staat bij andere mensen, m'n pony staat thuis
Verder werk ik zo'n 15 uur per week
Ik ga niet veel op stap en leen nog wel wat extra bij. Maar ik ga kijken of ik dit niet stop kan zetten.

rebati

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:04

Ik ga op kamers en mijn pony staat sinds deze zomer ipv thuis bij mijn lesgeefster, en daar blijft ze ook gedurende mijn studie staan. Financieel niet moeilijk aangezien ik weinig hoef te betalen per maand. Alleen werken zit er niet meer in denk ik,of savonds ergens waar ik op kamers zit.

RianneH

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:28

Tja, het hangt er heel erg van af hoe je studie eruit ziet.

Ik heb geen eigen paard maar wel een soort van verantwoordelijkheid over 5 paarden op een kinderboerderij. Dit was vanaf huis al een behoorlijk eind fietsen, maar nu ik op kamers aan de andere kant van Nederland woon kan ik alleen weekends komen. Ben daarom bezig met bijrijders die ook doordeweeks de paarden beweging en aandacht geven. Daardoor werk ik in het weekend niet, anders kan ik ze helemaal geen aandacht meer geven.

Daarnaast heb ik een vrij drukke studie, lange dagen met veel zelfstudie. Ik werk erniet naast doordeweeks, omdat ik toch regelmatig pas rond 5u weer op mn kamertje ben.

Ik zou best een paard willen, maar niet kunnen onderhouden met de stallingsprijzen hier. Daarnaast zal het me ook veel tijd kosten die ik eigenlijk niet heb.

Maar als je studie kwa tijd mee valt en de prijzen in de omgeving ook, is het volgens mij goed haalbaar. Stalling tot 100-150 valt als student nog wel te betalen, alleen DA kosten kan je de kop kosten. Misschien een bijrijder ook handig?

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:34

Het hangt van verschillende dingen af. Sowieso van de tijd die je nodig hebt voor je studie, maar bijvoorbeeld ook hoeveel je bij moet werken. De combinatie studeren en paard is bij mij helaas niet gelukt, ik heb mijn Haflinger moeten verkopen anderhalf jaar terug. De studie kost mij op zich niet zoveel tijd, maar moest alles zelf betalen (paard, deel van de studie, huur etc) dus moest best veel bijwerken. Op een gegeven moment haalde ik het niet meer. In andere situaties zal het zeker best kunnen, maar dat moet je voor jezelf bekijken. Lachen

M_i_R

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:45

Zoals Rianneh al zegt hangt het idd erg af van je studie. Ik studeer NL recht en ga komend jaar bezig met mijn masters. Mijn paardje staat zo'n 45 min. met de bus bij me vandaan en ik ga daar vijf keer in de week heen. Meestal neem ik gewoon wat nuttigs mee (readers enzo) om me in de bus mee te vermaken. Ze staat daar dag en nacht op de wei in de zomer dus de dagen dat ik niet kom amuseert ze zich prima met de kudde waar ze in staat. 's winters zijn dat dingen die je met de staleigenaren moet bespreken. Daarnaast werk ik iig 2 dagdelen in de week. Momenteel heb ik ook nog een bestuursfunctie waaraan ik wekelijks tijd kwijt ben, maar dat loopt in oktober af. Mijn vriend en ik wonen samen dus op en neer reizen om hem te zien hoeft gelukkig niet. Dit wil natuurlijk niet zeggen dat hij het leuk vindt als ik s avonds alleen maar naast hem slaap, hij wil me overdag ook nog wel eens zien:)
In mijn eerste jaar kwam ik om in de (verplichte) werkcolleges. Ik kan me voorstellen dat het dan lastig combineren is. Nu heb ik per week zo'n 10 tot 12 uur college, dus dat is prima te doen.

Het komt al met al gewoon neer op plannen. Mijn ouders hebben niet gekozen voor mijn paard, en hoeven er dus uiteraard ook niet aan mee te betalen. Ik heb daarom een verzekering afgesloten die zoveel mogelijk dekt. Dit kost me € 50,- in de maand, maar dan sta ik straks tenminste niet voor een nare verrassing. Qua uitgaan is het soms wel lastig. 's avonds is het probleem niet, maar als ik de volgende dag om 8:00 op mijn werk moet zijn, dan denk je daar wel 2x over na. Nu scheelt het dat ik niet perse 3 keer per week op stap hoef, maar anders is dat misschien wel iets waar je rekening mee moet houden.

Ik heb mijn merrie net gekocht, maar de jaren hiervoor net zo intensief verzorgt. Het is misschien de komende 2 jaar druk, maar ik weet zeker dat ik het mezelf nooit vergeven had als ik haar had laten gaan. Het feit dat ze van mij is, maakt alles goed!

Yessy

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 17:43

Het eerste jaar van m'n studie woonde ik nog bij m'n ouders en deed ik m'n paard gewoon 7 d/w. Daarna ben ik op kamers gegaan en heb ik een (betalende) bijrijder voor 4d/w gezocht. Dat ging perfect, zij had niet de tijd en het geld voor een eigen paard (vooral de onverwachte kosten zoals dierenarts) maar had zo wel een paard waar ze 100% mee kon doen wat zij wilde die 4 dagen.
Nu zijn we een paar jaar verder en is zij weg. M'n ouders doen nu 2 d/w en ik heb een verzorgster voor 2 d/w. Gelukkig betalen m'n ouders verder alles dus daar heb ik geen omkijken naar, want die 400/500 euro p/m zou ik nooit kunnen opbrengen!

_Malu_

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-09-08 15:27

Ik ben ook wel benieuwd of het mogelijk is om op kamers te gaan en je paard mee te nemen. En hoe je dan zit qua kosten? Ik zou namelijk graag in groningen gaan studeren volgend jaar, maar mijn paard hier achterlaten en alleen in het weekend zelf doen is geen optie. Meenemen lijkt voor mij de enigste oplossing.

Groetjes, Malu

kimG

Link naar dit bericht Geplaatst: 10-09-08 21:08

ik studeer zelf en heb een pony. Ik werk redelijk wat bij dus ik kan het makkelijk betalen. ik heb echter wel mijn pony pas later in mijn studietijd gekocht.