Help! Aanbidder.

Moderators: Essie73, NadjaNadja, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird, Polly

Toevoegen aan eigen berichten

Zwelgje

Help! Aanbidder.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:08

Wij (ik en mijn vriend) wonen tegenover een stel van onze leeftijd (begin 30). Leuk stel, altijd wel wat te kletsen. Ook beestengek. Regelmatig sturen we eens een sms-je, gewoon niets bijzonders. Nu kreeg ik echter de afgelopen weken wel eens wat vaker een sms-je van de overbuurman waarin dan wat meer werd gevraagd, ook niets spectaculairs maar meer in de zin van 'ga je vanavond nog lopen of rijden'. Vrij onschuldig als je het mij vraagt. Mijn antwoorden waren dan ook kort en op het laatste sms-je van afgelopen vrijdag heb ik niet eens meer gereageerd, had ik geen zin in. De vraag was hoe het met mijn voorbereidingen voor de halve marathon ging. Ik kom elke dag langs hun huis met de paarden en dacht dat we nog wel even zouden kletsen en dan zou ik hem wel even inlichten over mijn vorderingen. Meestal loopt ie het pad mee af naar de rijbak toe en kletsen we wat en laat hij gelijk de hond uit. Meestal ben ik dan alleen maar soms is mijn vriend er ook gewoon bij.
Nu kreeg ik het hele weekend al het gevoel dat hij er niet was of me ontweek ofzo. Maar goed, maakt mij verder niks uit. Ik ga evengoed gewoon lopen en rijden Haha!
Toen ik net terugkwam van het trainen met mijn paard zag ik op mijn gsm een sms...van de overbuurman...was een heel verhaal.
Komt er dus op neer dat hij compleet gek op mij is (dit is niet wederzijds!!!) al vanaf het begin dat wij hier wonen. Hij is totaal 'gefascineerd' door mij. Maar hij wil wel dat dit tussen ons blijft...dat kan natuurlijk niet! Hij woont samen met een meisje, houdt hij dan niet van haar??? Ik woon samen met mijn vriend waarvan ik veel houd en niet van plan ben om in te ruilen Pling
De situatie is nu dus een beetje wazig. Ik wil zijn 'verklaring' aan mij niet negeren maar ik wil er gepast op reageren.
Maar ik weet dus totaal niet wat te doen en ik moet wel wat doen want we komen elkaar tegen en dan wil ik niet zo'n vreemde situatie hebben.
Ik kan dus een sms terug sturen waarin ik aangeef dat ik niet met dezelfde gevoelens rondloop of ik kan het gewoon gaan zeggen...maar da's lastig als zijn vriendin in de buurt is. Daarnaast vind ik het voor zijn vriendin ook een beetje banketstaaf. Ik vind wel dat zij mag weten dat haar vriend misschien toch op een ander valt (al is het enkel maar van 1 kant).
Hoe kan ik dit nu het beste aanpakken. Ook wil ik hierover gewoon eerlijk zijn tegenover mijn vriend maar ik wil ook niet dat hij over de rooie gaat als hij dat hoort.
Beetje lastig dus...hebben jullie tips???

Tal

Re: Help! Aanbidder.

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:25

Kan je je buurman niet opbellen, dan hoeft hij 'alleen maar' te luisteren naar wat jij te zeggen hebt.. En volgens mij is je bedoeling dat je hem wil zeggen dat je zijn gevoel niet beantwoord en dat je dit soort smsen niet op prijs stelt. Dat je een normaal vriendschappelijk buren contact wil hebben. Hij hoeft daar geen antwoord op te geven want jij wil niet een ander contact dan dat je nu hebt.
En ik denk dat ik in jouw geval mijn vriend wel op de hoogte zou brengen van deze sms. Anders loop jij met een vervelend gevoel wat komt door die buurman zijn gekke sms. Maar ik zou mijn vriend er wel heel duidelijk bij vertellen wat je reactie is geweest en dat er nooit iets is gebeurd of zal gaan gebeuren. Ik ken je vriend niet maar ga ervan uit dat hij niet meteen door het lint gaat als je hem dit vertelt. Als je vriend wel gelijk gaat flippen dan denk ik dat het niet verstandig is om dit te vertellen aan hem.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:29

ik zou hem toch smsen dat jij die gevoelens niet wederzijds zijn, is zijn vriendin in de buurt, is dat jammer voor hem, hij heeft jou dat smsje gestuurd!

Miracle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:32

Hmm, ja.. Lastig.. Misschien laat in de avond aan je vriend vertellen? Zodat hij hem niet aan kan gaan vliegen oid. Knipoog
Nee, euh.. Een beetje een lastige situatie, vooral omdat je vlakbij elkaar woont, en elkaar regelmatig tegenkomt.. Het is natuurlijk niet leuk om ruzie met ze te hebben, Maarja stilhouden kan ook niet..

Ik zou het iig wel even laten weten aan de overbuurman, voordat hij waan ideeën krijgt oid.

Ik zou het eigenlijk niet weten.. iig Succes ermee Lachen

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 12:32

Tal schreef:
Kan je je buurman niet opbellen, dan hoeft hij 'alleen maar' te luisteren naar wat jij te zeggen hebt.. En volgens mij is je bedoeling dat je hem wil zeggen dat je zijn gevoel niet beantwoord en dat je dit soort smsen niet op prijs stelt. Dat je een normaal vriendschappelijk buren contact wil hebben. Hij hoeft daar geen antwoord op te geven want jij wil niet een ander contact dan dat je nu hebt.
En ik denk dat ik in jouw geval mijn vriend wel op de hoogte zou brengen van deze sms. Anders loop jij met een vervelend gevoel wat komt door die buurman zijn gekke sms. Maar ik zou mijn vriend er wel heel duidelijk bij vertellen wat je reactie is geweest en dat er nooit iets is gebeurd of zal gaan gebeuren. Ik ken je vriend niet maar ga ervan uit dat hij niet meteen door het lint gaat als je hem dit vertelt. Als je vriend wel gelijk gaat flippen dan denk ik dat het niet verstandig is om dit te vertellen aan hem.

Juist, dat is precies wat ik wil zeggen. Ik voel me niet op mijn gemak bij dergelijke sms-en en ik wil geen ander contact dan normaal vriendschappelijk. Al ben ik bang dat dat vanaf nu wel anders zal zijn.
Mijn vriend zal niet gelijk flippen hoor, en ik ben ook van mening dat hij dat moet weten. Ik vind dit niet iets wat ik geheim moet houden van hem.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:33

Jeetje wat een onwennige situatie, ik zou hem gewoon even apart nemen. En zeggen dat het niet wederzijds is. Vind beter dan in een smsje. En gewoon aan je vriend vertellen er is geen reden waarom hij zou flippen.
Laatst bijgewerkt door lesilla op 24-08-08 12:34, in het totaal 1 keer bewerkt

stefje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:33

Ik zou denken: hij stuurt een sms, dus kan er ook een sms terug Lachen Ik zou ook nog proberen het luchtig te houden, zo van ik begrijp je gevoelens, maar ze zijn niet wederzijds. Ik houd heel veel van mijn vriend (hint hint, jij niet?) en er is geen ruimte voor iets anders. Ik voel met wel gevleid en hoop dat we de vriendschappelijke leuke band met ons vieren (nadruk op vieren dus ook zijn vriendin) in stand kunnen houden, groetjes. Zoiets Lachen

En je vriend het gewoon ook luchtig vertellen, jij kan het tenslotte niet helpen dat dit gebeurt.

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:49

Ik dacht dat je vriend misschien wat driftig kunnen reageren door je zin 'maar ik wil ook niet dat hij over de rooie gaat als hij dat hoort. '
Nou meis, gewoon vertellen dus aan je vriend en laat hem anders die sms ook gewoon lezen. Het is van de zotte dat die buurman met zijn gekke gedrag jou met een geheim opzadelt.
Wat betreft die vriendin van de buurman... wat ben je van plan? Haar vertellen of niet? Of eerst afwachten hoe je buurman reageert op jouw reactie?

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 13:00

Aan de ene kant denk ik ook dat een sms terug wel genoeg moet zijn. Hij vertelt mij dit tenslotte ook per sms en dat terwijl we mekaar bijna dagelijks tegenkomen. Als het een echte vent was, dan had ie het ook maar rechtstreeks tegen me moeten zeggen Cool
Ik wil niet 'belast' worden met zijn geheim, want ik deel de gevoelens niet. En ik wil me er ook niet rottig door voelen.
Mijn vriend zal inderdaad niet meteen flippen hoor, ik kan hem dat gewoon vertellen.
Ik denk dat ik straks maar gewoon een sms terug stuur waarin ik aangeef dat ik zijn gevoelens niet deel en dat ik hoop dat wij wel verder kunnen gaan op vriendschappelijke basis. Al zal deze 'liefdesverklaring' wel altijd een beetje in mijn achterhoofd blijven hangen. Ik denk ook niet dat ik me met zijn relatie met zijn vriendin moet bemoeien, er is immers niets gebeurt. Als hij niet voldoende van haar houdt, dan kan de relatie niet aanhouden lijkt me... . Of ben ik dan weer te naief aan het denken?

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:11

Een duidelijke sms waar hij geen andere draai aan kan geven kan natuurlijk ook. En ik zou me ook niet met die vriendin bemoeien, behalve als je buurman aan het klieren blijft, dan verandert de zaak. Maar wie weet, stopt hij nu en wordt het contact weer redelijk hoe het was.
(Vraag me wel af hoe hij nu denkt over zijn sms, je moet op een bepaalde manier wel een stekie los hebben wil je dat zo naar je overbuurvrouw sturen die notabene nog een vriend heeft ook)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 13:18

Ja, ik vond het persoonlijk ook best wel gewaagd...maar hij zal het kwijt gemoeten hebben denk ik... .
Ik zou dat dus nooit durven. Maar goed, het feit is er en daar zal ik het mee moeten doen. Ik hoop natuurlijk wel dat het dan hiermee ook stopt. Het lijkt me niet het type dat 'stalk' gedrag zou vertonen, maar je weet het natuurlijk nooit.

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:19

Lastige situatie. Maar ik denk inderdaad dat je gewoon een sms moet sturen zoals je die nu in je hoofd hebt.
Als hij niet (veel) van haar houd, zal hun relatie inderdaad uiteindelijk ook wel over gaan, denk ik.
Succes ermee!

Dealer

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:36

Ik zou beginnen met een duidelijke sms terug maar houd het voorlopig voor jezelf en vertel het nog niet aan je vriend.
Je bent overburen en je wilt toch nog een redelijke burenomgang met elkaar kunnen hebben.
Je vriend gaat mss niet direct flippen maar hij zal in het vervolg toch minstens met een scheef oog naar de buurman kijken als hij het weet en de burenrelatie wordt er beslist niet vrolijker op.
Als je buurman doorgaat met z'n idioterie dan zou ik er wel met je vriend over praten maar dan is er van goede burenomgang ook niet veel meer over.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 13:39

Maar als ik het niet vertel, dan is het meteen zo stiekem. Ik wil niet dat het meer lijkt dan het is.
Ben even goed aan het nadenken over de juiste tekst en dan stuur ik zo de sms. Misschien komt er een reactie terug, misschien niet.

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:46

Nee hoor gewoon vertellen aan je vriend. Buurman sms dat je hier geen trek in hebt en voorlopig maar iets minder aandacht aan meneer schenken. Het zal altijd beetje relatie verstoren, dat is niet anders. Succes ermee.

nowornever

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 13:55

Ik zou het gewoon tegen je vriend vertellen en die buurman terug smsen. En het daarbij laten, hij moet het zelf tegen zijn vriendin zeggen. Dat is aan hem als zij het vraagt wordt het wat anders. Succes.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:21

Ik had het meteen vertelt aan mijn vriend. Ik had hem denk ik gewoon een sms gestuurd dat je niet dezelfde gevoelens hebt.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:36

Heb net een sms verstuurd. Heel kort en bondig, ik deel zijn gevoelens niet en houd het vanaf nu graag vriendschappelijk. Wil niet zeggen dat hij geen sms meer mag sturen maar liever niet meer van deze strekking anders houdt het op.
Ik wacht de reactie wel even af.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:38

Goed gedaan erg netjes van je Lachen

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:38

Ben benieuwd wat je terug gaat krijgen.
Ga je het nog wel met je vriend overleggen?

Diane_

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:40

Ja, dat is inderdaad netjes. Hopelijk reageert de buurman ook netjes, vast wel. Aan je vriend vertellen zou ik ook doen inderdaad.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:41

Liezel1 schreef:
Ben benieuwd wat je terug gaat krijgen.
Ga je het nog wel met je vriend overleggen?

Ja, zeer zeker. Hij is vandaag alleen de hele dag werken. Hij is rond 17:00 thuis en dan laat ik de sms en mijn reactie gewoon lezen.

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:43

Hij is wel snel met terug sms-en...volgens mij heeft ie al de hele middag op antwoord zitten wachten...ocharme Knipoog
Hij moest zijn gevoelens naar mij toe echt even kwijt en is (helaas) gekker op mij dan zijn vriendin... . Maar hij houdt rekening met mij en het feit dat er geen wederzijdse gevoelens zijn. Hopelijk blijft dat zo... .

Tal

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:52

Jeetje, dat had hij je dan gewoon beter kunnen laten merken in jullie normale gesprekjes, dan had hij er vlot achter gekomen dat je zijn gevoel niet deelt en niets anders van hem wil dan gewone en gezellige gesprekken.
Hahaha, wel strelend voor jou, maar kan me zooo voorstellen dat je hier echt niet op zit te wachten.
(en met zijn vriendin kan hij ook beter stoppen als hij er zo over denkt/voelt)

Zwelgje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 14:57

Ja, stom is dat... . Maar ik geef wel toe dat ik niet meteen door heb als een man mij leuk vindt... . Ik vind het wel vleiend aan de ene kant maar dat ga ik hem niet vertellen. Ik heb daar helemaal geen zin in.
Aan de andere kant heb ik nog nooit enige suggestie naar hem toe gedaan dat er ook maar enigszins gevoelens in het spel zouden zijn. Als ik dan vandaag hoor dat hij 'al' bijna 7 jaar verliefd op me is...dan is dat op zijn minst vreemd te noemen.