Mini cooper. Ervaringen?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

C_Star

Mini cooper. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 24-08-08 11:02

Ik wil graag binnenkort een 2ehands Mini Cooper kopen. Nieuw word met net iets te duur. Graag ben ik benieuwd of iemand ervaring heeft met de Mini cooper zo ja hoe bevalt die + en - punten?
Ik ga naar een Mini Cooper kijken van het bouwjaar +- 2004

SuSem

Re: Mini cooper. Ervaringen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:08

Echt een supergave auto, mijn moeder heeft er 1 gehad, en ik heb hem regelmatig ff van haar "geleend"....

Hij is lekker pittig, en reageert behoorlijk fel op het gas en de rem... De mini lust wel aardig wat benzine, maar hij rijdt super!

Alexx

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:09

Ik zat ook laatst te denken dat ik misschien later wel een mini cooper wil. Dus ik lees eventjes mee.

wizewo

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:13

Goh, ik heb enkel meegereden, op zich allemaal leuk en aardig, maar de vering ed is over het algemeen nogal stug, dus het is meer vermoeiend om echt lange stukken mee te gaan rijden dan een 'normale' auto.

SuSem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:14

Tja, als je zelf rijdt heb je ook zelf in de hand hoe "onbenullig" je rijdt... Maar de vering is inderdaad niet zo soepel als bij de meeste andere auto's..

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:27

Ontzettend leuke wagens Lachen

Alleen wel wat puntjes overdenken in je overweging. Niet echt een aanrader in aanschafprijs. Zuinig kun je ze ook niet echt noemen volgens mij (beide waarschijnlijk afhankelijk van je uitvoering Knipoog ).

Kofferbakruimte is ook een puntje en áls er wat kapot gaat, zijn de onderdelen aardig aan de prijs.

Mijn favoriet is echt de mini cooper S. Helemaal weg van. Haha! Maar verbruik/ onderhoud/ aanschaf etc. is daarvoor mij echt te veel van het goede.

Succes in ieder geval en let in ieder geval op een aankoop met garantie. Knipoog

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:36

bij ons in het dorp zit een dealer van mini coopers en spreek hem regelmatig en hij heeft er alleen maar lovende woorden over.. waar ik me het meest over verbaas is dat er zo n grote tank onder zit ( soms wel 50 liter)

Eirikur

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:55

Tippie van Eric: koop een 90 pk One ipv. een Cooper en laat die chiptunen. Heb je die 170 pk van de Cooper ook, alleen dan een stuk goedkoper. Motorblok is nl. hetzelfde.

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:57

Ik vind ze erg leuk maar heb al een paar een auto ongeluk gehad ook met een alto.Bij ons rijd te veel vracht verkeer en dan ben je niks als je in zo,n auto zit en er gebeurd wat.maar leuk zijn ze das waar.

Bluem

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:00

Ook eens meegereden met een mini. Zuinig zijn ze idd niet, en vanachter is het echt veels te krap om met 3 man te zitten. Haha!

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:02

als ik mijn rijbewijs heb dan wil ik ook een mini cooper Haha!
en dan het liefst een rose haha Tong uitsteken

vind ze echt helemaal geweldig Haha!

HouVanUtopia

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:28

Ooh k vind ze ook helemaaaal geweldig Lovers
Maar te duur. Zou hem zoo graag willen ben er helmeaal verliefd op

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 14:29

ik vind het echt zonde van je geld. Het zijn echt hele leuke auto's om te zien, maar het geld wat je moet betalen voor een plastic interieur, en (het gebrek aan) ruimte. Je ziet naar achteren helemaal niks. Misschien ben ik te practisch, maar ik zou zo'n ding nooit kopen.

Medea

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 19:36

Barco schreef:
ik vind het echt zonde van je geld. Het zijn echt hele leuke auto's om te zien, maar het geld wat je moet betalen voor een plastic interieur, en (het gebrek aan) ruimte. Je ziet naar achteren helemaal niks. Misschien ben ik te practisch, maar ik zou zo'n ding nooit kopen.

Ik ook niet.. Een goede vriendin heeft een MC S. De buitenkant is prachtig.. maar de binnenkant is echt niet mijn ding. Ik vind hem heel erg donker en het zicht naar achteren is inderdaad heel slecht.

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:13

leuke autootjes om te zien inderdaad maar ga echt met de meerderheid mee ze zijn me veel te duur, zuipen veel te veel en je hebt ontzettend weinig ruimte... En ik wil toch zonder problemen eens twee mensen mee nemen...
Voor het geld wat je voor een mini koopt kun je een veel ruimere en zuinigere auto kopen....

Coconut

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 09:15

kijk anders eens op www.autotrader.nl daar staan revieuws in van mensen met een Mini Cooper. Zo kun je de voor en nadelen heel makkelijk zien! Lachen

Zelf vind ik het een geweldige auto. Heb er zaterdag met mijn vriend een proefrit in gemaakt, en mijn vriend was echt zeer tevreden over de auto Lachen

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-08-08 10:05

_Skess_ schreef:
kijk anders eens op http://www.autotrader.nl daar staan revieuws in van mensen met een Mini Cooper. Zo kun je de voor en nadelen heel makkelijk zien! Lachen

Zelf vind ik het een geweldige auto. Heb er zaterdag met mijn vriend een proefrit in gemaakt, en mijn vriend was echt zeer tevreden over de auto Lachen

Oke. Dan ga ik daar is op kijken

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 10:41

Het is ook handig om even in de Autogids van Autotrader (specificaties) te kijken:
http://www.autotrader.nl/auto/autogids/ ... caties.htm

Misschien ben ik wat behoudend, maar ik vind het een slap aftreksel van het origineel waar je grof geld voor moet neertellen. Nagelbijten / Gniffelen Maar daar zou ik niks van aantrekken als je het een leuke auto vindt! Lachen

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 11:49

Van de buitenkant vind ik ze gewéldig, heeerlijke autotjes om te zien! Lovers Maar de binnenkant is inderdaad 3x niks, heel goedkoop, je hebt absoluut geen ruimte, en hij zit heel beroerd qua schokdemping enzo.. Lekker een stukje comfortabel rijden is er niet echt bij met een coopertje Nagelbijten / Gniffelen Vind ik dan..
En ze zijn zo duuuuuuur! Reden genoeg voor mij om er geen een te hoeven. Ookal heb ik nu sowieso nog niks aan een auto, maar ik zou absoluut voor een andere, ruimere, goedkopere en betere toettoet gaan!

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:44

Bahh minicoopers Haha! Misselijk daarvan rijd al zowat heel nederland ermee dan is het toch veel aantrekkelijker om in een auto rond te rijden die niet iedereen heeft, althans vinden wij wel.

Kijk wij hebben nu nog een opel corsa 1.4 sport, maar we(oftewel vriendlief is van plan) een Shelby427 aan te schaffen dit is een zeer snelle sportauto die men niet veel ziet op de nederlandse wegen. En erbij als goeie/fijne/mooie gezinsauto nemen we er een Audi A3 5-deurs erbij van 2.0.

Ach zo ziet men maar dat iedereen andere smaken betreft, zal wat zijn joh dat heel nederland hetzelfde was pfoe Haha!

shadowflower

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:19

Mijn vader heeft er 2 ,Mijn moeder 1 en op de weide staat nog een aanhang mini ... Allemaal oude toetjes. Vind ze geweldig om te zien maar heb op een verlaten polder pad wel eens auto gereden in de mini (zonder rijdbewijs, wel bezig ) en het rijd niet super.