andermans vuilnis in onze container gestopt!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Snoevie

andermans vuilnis in onze container gestopt!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 11:12

hallo allemaal,

ik moet even de frustratie van me afschrijven hoor......

net haalden mijn moeder en ik onze vuilcontainer naar binnen,en toen bleek dat een stelletje aso's een hoop met vuilnis in onze bakken hebben gestopt.
de kliko's worden eens in de zoveel tijd geleegd,maar nu dus door de troep van die aso's is onze container al halfvol!
we hebben gekeken of er een adres in achter is gebleven,van bv een weekblad oid,maar daar was niks van te vinden.

ik kan hier zo kwaad om worden,dat is toch asociaal?
wat zouden jullie doen?

LiNdA1986

Re: andermans vuilnis in onze container gestopt!

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:13

Aah wat aso zeg!
Als er geen adres inzit op iets kan de je dr niet veel mee.
Of de vuilniszak op straat zetten, maar dan krijg jij straks de schuld.

Wat een aso's zijn er toch, ongelofelijk!

Bojangles

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:18

Wij hebben met een aantal huizen een grote gezamenlijke container.
En elke week komt er ook zo'n muts van de andere kant van de stad met 5 vuilniszakken en gooit het maar bij ons erin...
Als je er wat van zegt dan komt er toch een taal uit d'r smoel, echt van dat asovolk.

marleen_88

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:23

Dat is idd niet echt netjes.

Wij stoppen ook wel eens een zak bij de buren als onze uitpuilt, maar dat vragen we dan netjes. Lachen

Ik vind het ook vreemd dat de bakken eens in de 2 weken worden geleegd, een wat groter huishouden heeft daar toch te kort aan?! Verward

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 11:24

ja het is krap,de ene week word de gft container geleegd,en de andere week de grijze kliko zegmaar.

en nu zit hij dus al halfvol,omdat anderen hun troep bij ons erin knikkeren

Leliev

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:25

Heerlijk eigenlijk zo'n afgesloten containerruimte met 6 grote containers Tong uitsteken

verootjoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:29

marleen_88 schreef:
Dat is idd niet echt netjes.

Wij stoppen ook wel eens een zak bij de buren als onze uitpuilt, maar dat vragen we dan netjes. Lachen

Ik vind het ook vreemd dat de bakken eens in de 2 weken worden geleegd, een wat groter huishouden heeft daar toch te kort aan?! Verward

Daarom hebben wij ook 2 grote bruine, en een mega grijze die idd uitpuilt. Meestal stoppen we wat bij de buren waar nog wat bijpast, als ze al aan de weg staan. Dus niet als ze al leeg zijn Knipoog

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:49

Lekker aso zeg! Als het nou een papiertje is, of een klokhuis noem maar wat, oke. Maar als je vuilnis bij iemand anders dumpen gaat wel wat ver.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:49

gebeurd bij mij ook regelmatig maar dan voordat hij geleegd moet worden ( kwam er moet toeval achter) vind het niet heel erg omdat ik hem toch nooit vol krijg maar vind het netter als ze zoiets eerst vragen Lachen

Joto

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:50

Zo kwamen wij er laatst achter dat de buurvrouw van mn vriend midden in de nacht de containers van iedereen volstopte.. Erg vervelend..

Mizoan

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 11:57

Nagelbijten / Gniffelen hier komen ze gewoon te pas en te onpas vuilnis dumpen in onze gezamelijke containers Boos! ons huisvuil moet daarom vaak noodgedwongen naast / voor de container gedumpt worden met alle gevolgen van dien Boos!

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:05

O opzich zie ik het probleem niet zo hoor.
Bij ons staan er ook van de duobakken.
Maar iedereen doet de zakken maar in een container die dan maar leeg is.
Zo is er eigenlijk altijd wel genoeg ruimte.
Tja de ene keer heb je wat meer of minder dan anders.
Het gaat er toch uiteindelijk om dat het wordt opgehaald.
Alleen is het wel is jammer dat de buren een geleende container niet meer terug zetten op de juiste plek.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:14

ik vind het wel aso,gebruik gewoon je eigen container

Inoterry

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:16

"heeft eerst de container gehaald, helemaal vergeten gisteren Haha! ".

De buurvrouw van hiernaast propt ook altijd alle cotainers nog snel vol, ongevraagd. Zo heb ik het al een paar keer gehad dat ik op het laatste moment zelf nog wat weg wilde gooien maar mijn bak zat ineens vol. Ik snap ook echt niet hoe zij zoveel afval kan hebben, ze is meestal alleen met haar dochter thuis.
De buurvrouw van mijn ouders stopte ook altijd al haar afval in de gezamelijke container van een flat in de buurt. Ik zag van de week dat je nu een pasje moet hebben om die container te openen. Dat vind ik wel een goede zaak.

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 12:44

idd dat is een mooi systeem met die pasjes.

ik ben er nog steeds aardig pissig om,het is echt onwijs asociaal

Siggislief

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:57

Bij ons wordt het iedere week op Donderdag geleegt Lachen
Maar wij hebben ook een paar huizen verder die hebben dan een kleintje (Biobak) want zij zijn met z'n 2'en.
En wij hebben wat grotere omdat wij met z'n 4'en zijn.
Maaar er lag een keertje troep van die mensen in onze bak!
Terwijl ie al propvol zat! Ze vraagt het ook niet of ze de bladeren van de bomen in onze biobak mag doen nee ze gooit het zonder pardon erin!
Ik krijg soms echt killneigingen als ik der al zie, zeker als ze mij ziet staan ergens in het Dorp!

Ook omdat ze wel altijd commentaar op ons kan leveren als wij de auto op een hoek hebben staan.
Maar nooit commentaar geven op andere die naast ons wonen ook op die hoek zetten hun auto!
Kan ik zooo pissd van worden! Stoom uit je oren
Laatst bijgewerkt door Siggislief op 23-08-08 12:58, in het totaal 1 keer bewerkt

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 12:57

dat is echt super aso!!
bij ons zit de kliko ook altijd helemaal vol tegen de tijd dat ze weer geleegd worden..
en als wij dan nog een vuilniszak hebben die er bij ons niet meer in past doen we die ook altijd bij de buren oid erin (net waar plek is)... maar dat vindt iedereen prima hier..

als wij bijv op vakantie zijn, dan gebruiken de buren bijv ook altijd onze groene bak om al hun tuinafval in te gooien als ze bijv in de tuin gewerkt hebben..

maar zomaar een halve kliko van iemand anders volgooien als ze net geleegd zijn...das echt aso!!!

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:07

aso zeg... ik denk dat je er niet zo veel aan doet alleen..

wij doen het ook wel eens, alleen dan als alle containers buiten staan omdat ze de volgende morgen geleegd worden stop ik wel eens een vuilniszak in een andere container.. nogal veel gft afval door de beesten dus hij zit altijd vol.
maar niet als ze al geleegd zijn even mijn zooi er in stoppen..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:10

Wij hebben ze in zo'n hok staan wat m'n opa ooit heeft gemaakt. Misschien een idee? Wij hebben het toen gedaan omdat iemand de fik erin gestoken had en onze schuur ook bijna uitgebrand was. Frusty

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:11

bedankt voor de berichten allemaal,ik zit te denken wat ik nou met dat vuilnis aanmoet...(zitten ook volle vieze luiers in,bah)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:13

Bedenk eens wie er in je buurt een baby heeft dan. Haha!

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:14

meerderen Tong uitsteken nogal een babyrijke buurt

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:14

Dat ken ik.
Ik woon in een duplowoning, en iedereen heeft zijn eigen container... maar die 2 die boven mij wonen zijn te lui om naar hun schuur lopen en daar hun vuilnis in de kwakken.... erg irritant want ik kon nooit mijn vuilnis kwijt en moest ik aan andere mensen vragen of ik daar een zakje in kwijt mocht.

Er is maar plek voor 4 containers(2 groen 2 grijs)....

Een jaar geleden ongeveer kregen wij allemaal nieuwe containers i.v.m. uittesten nieuw betalingsysteem(nu betalen per gewicht i.p.v. vast bedrag). De containers zijn veel kleiner dus 2 zakken en ding is vol.... Mijn bovenburem gingen stug door, en dat terwijl ik gevraagd had het niet meer te doen. Nu de containers kleiner zijn passen er ook meer op de containerplek...
Echter deden ze dit niet.
Dus ik had mijn containers voor mijn raam dus in de tuin gezet dat er dus helemaal plek is voor hun... echter bleven ze stug doorgaan.. zo irritant.

We hebben maar kleine schuurtjes(1,5 bij 2 ong.)...Die van mijn bovenburen zijn praktisch allemaal leeg, op de containers na en hooguit een fiets. In mijn schuur staan echter 2 fietsen een brommer, paardenspul en nog meer spul. stampvol dus.
Maar goed ik hem helemaal leeg getrokken. beugels aan de muur. kisten voor de spullen en zowaar passen nu de containers erin.... wel een helskarwij om ze eruit te halen... maar ze staan achter slot en grendel.

Echter als ik ze aan de weg zet gooien ze nog steeds hun zakken erin als er plek is(dit doen ze bij alle containers).

Heb al contact gezocht met de gemeente... en kreeg ik als reactie terug dat ik maar een slot in moest maken.. Echter mag ik geen gaten boren in de container zelf, en moet hij van het slot zijn als de wagen komt..... duhh dan kunnen ze er nog bij. Container komt hier als ik allang weg ben.
Heb alweer een brief gestuurd dat het onmogelijk is een slot aan te brengen zonder boren, en dat ik niet thuis kan blijven om te wachten op de wagen..... wacht nog steeds op bericht!!

Dus ik weet ongeveer hoe je je voelt....

Enige tip die ik kan geven: achter slot en grendel, niet 's avonds bij de weg zetten en ook zo snel mogelijk weer ophalen nadat hij geleegd is!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 23-08-08 13:15

Ga je bij iedereen langs.. Haha of je laat een DNA-test doen. *LOL*

Snoevie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:18

haha dna test,moet ik de hele straat af Tong uitsteken

bedankt voor de tips paardje2005,een slot word voor ons ook moeilijk.
maar ik heb de gemeente gemaild,nu antwoord afwachten