Ik heb een probleem.. Dit jaar ben ik het 2e jaar ingegaan van Grafisch vormgeven. Eigenlijk had ik geen idee wat voor opleiding ik wilde gaan doen, en ik weet nog steeds niet zeker of dit wel mijn opleiding is.. Maar ik heb nu meer zoiets van, ik maak het gewoon af, dan heb ik dat papiertje, en kan ik altijd nog wat anders doen. Het probleem is namelijk dat ik wel leuk kan stoppen hiermee, maar dat ik dus niet weet wat ik wel wil gaan doen.. Ik vind het opzich wel een leuke opleiding..
Het echte probleem is eigenlijk dat ik nogal onzeker ben over wat ik wel en niet kan, er zitten behoorlijk wat talentjes bij ons op school, en ik heb altijd het idee dat ik er maar aan bungel met simpel werk etc..
Ik raak ook vaak in paniek tijdens een opdracht, als het dan even niet lukt word ik snel boos en gestresst, springen de tranen in mn ogen en loop ook vaak het lokaal uit omdat ik niet midden in de klas wil gaan janken.
Dan spoken er weer allerlei dingen door m'n hoofd, dat ik deze opleiding nooit zal halen.. nooit een leuke baan zal vinden later etc.. ik raak echt helemaal in paniek.
En dat gebeurd niet af en toe, nee ik ben gister met volle motivatie weer naar mijn eerste lesdag gegaan, en vanmiddag alweer jankend weggelopen omdat ik even geen inspiratie had en ik een klein dingetje niet snapte en weer helemaal flipte..
Hoe kan ik op dat soort momenten rustig blijven, niet gelijk paniekeren enzo? Want ik wil hier echt vanaf..
Op momenten dat een opdracht heel goed lukt en ik genoeg inspiratie heb vind ik deze opleiding opeens weer helemaal geweldig, maar dat komt helaas niet zovaak voor omdat ik bang ben dat ik toch 'nooit zo goed zal worden als mn klasgenoten...' Is dit faalangst ofzo?Bedankt voor het lezen, voelt goed om het even van me af te schrijven.
Zo weet ik nooit van mezelf wanneer ik klaar ben met leren. Als ik uiteindelijk
Terwijl ik vaak toch nog een
)