Hurdy Gurdy(Wheel Fiddle)! Wie kent het?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Cubone

Hurdy Gurdy(Wheel Fiddle)! Wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 19:37

De meeste zullen denk ik denken van: Wat?! Wat is in godsnaam een Hurdy Gurdy. Maar een HG is een soort miniorgel om het zo maar te noemen Vork

Heb het nu bijna een jaar geleden voor het eerst gezien en ik blijf het mooi vinden. Sterker nog, het lijkt me ongelovelijk leuk om te kunnen spelen op zo'n ding! Ik ben dus eigenlijk hard op zoek naar zo'n ding! Alleen er is één klein probleempje. Ik kan er bijna niks over vinden. Ik kan wel een paar Engelse en Franse site's vinden, maar dan houd het ook op. Op marktplaats heb ik ook al gezocht voor het, maar helemaal niets!

Nu vroeg ik me dus af. Is er hier iemand die dit instrument kent? Of me misschien wat info zou kunnen geven over waar je ze vandaan kan halen en hoeveel ze ongeveer kosten. Ook ervaringen vind ik leuk om te horen Knipoog

Ik hoop dat iemand me kan helpen!

Btw. Ik weet niet zeker of dit hier goed staat.

Nic

Re: Hurdy Gurdy(Wheel Fiddle)! Wie kent het?

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 22:05

Hier is een filmpje:
http://www.youtube.com/watch?v=a6Oy8FaB ... re=related

klinkt wel geinig, beetje zoals de instrumenten die ze op Castlefest bespelen.

Ik denk dat je ook die kant op moet zoeken: folk, medieval, etc. Hier zal je meer vinden dan in de klassieke muziekwinkels:

Wikipedia schreef:
Many folk music festivals in Europe feature music groups with hurdy gurdy players, but the most famous annual festival is at Saint-Chartier, in the Indre département, in central France, during the week nearest July 14 (Bastille Day).