Dilemma! Kiezen tussen 3 bedrijven

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

gucci_girl

Dilemma! Kiezen tussen 3 bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:25

Pff ik weet echt niet wat ik nou moet doen! Ik volg een duale studie dus moet vanaf 1 september 4 dagen gaan werken en 1 dag in de week naar school. Nu ben ik bij 2 bedrijven aangenomen en van 1 bedrijf zit ik in afwachting. Stel dat ik bij alle 3 wordt aangenomen, dan weet ik niet wat de beste keuze is Boos!

Bedrijf 1: zeer groot, zakelijk, collega's tussen de 25-50, serieus, veel doorgroeimogelijkheden, ze besteden veel aandacht aan je, goede toekomst, vaste werktijden en dagen
Bedrijf 2: groot, maar minder groot dan bedrijf 1, collega's tussen de 20-35 jaar, leuk jong team, keihard werken, maar toch een gezellige leuke sfeer, doorgroeimogelijkheden minder, minder aandacht aan personeel, toekomst is dat je er niet de rest van je leven blijft werken, geen vaste werktijden en dagen
Bedrijf 3: is al afgevallen, aangezien die het kleinst is, weinig doorgroeimogelijkheden, niet gegarandeerd van minimaal 3 jaar werk

Kunnen jullie in deze opzichte aangeven waarvoor je zou kiezen?

Ik twijfel zo erg tussen 1 en 2. Wil ik (bedrijf 1) nu al (ik ben 21 jaar) voor een serieuze baan gaan, veel leren en doorgroeien? werken van ma-do van 9-6 Of wil ik (bedrijf 2) veel leren, maar ook veel plezier hebben/maken en dan kijken hoe de toekomst zal lopen, werken op wisselende dagen, ook in het weekend en wisselende tijden?
Laatst bijgewerkt door gucci_girl op 22-08-08 14:28, in het totaal 2 keer bewerkt

Air

Re: Dilemma! Kiezen tussen 3 bedrijven

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:26

Ik zou voor bedrijf 1 gaan, wat nou als het je super bevalt, dan kun je daar misschien blijven, bij nr. 2 heb je die kans niet Lachen

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:28

Ik zou eerst naar jezelf kijken, wat voor type ben je en wat verwacht je van een bedrijf, ben je iemand met ambities hoe zie je jezelf over 5 jaar. Het is moeilijk om je een advies te geven omdat ik je niet persoonlijk ken. Enige advies is dus, kijk goed naar jezelf wie je bent en wat je wilt bereiken en vergelijk deze eigenschappen met het bedrijf.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:30

lovely82 schreef:
Ik zou eerst naar jezelf kijken, wat voor type ben je en wat verwacht je van een bedrijf, ben je iemand met ambities hoe zie je jezelf over 5 jaar. Het is moeilijk om je een advies te geven omdat ik je niet persoonlijk ken. Enige advies is dus, kijk goed naar jezelf wie je bent en wat je wilt bereiken en vergelijk deze eigenschappen met het bedrijf.

Het probleem is dus dat ik het alle twee wel wil. Ik heb ambities, maar trek ik dat om die nu al na te streven? Aangezien ik nog jong ben en mijn hele leven nog voor me heb, lijkt het mij ook leuk om een nog niet al te serieuze baan te hebben (op het gebied van zakelijkheid). Maar als ik dan weer bedenk wat voor mogelijkheden ik heb bij het andere bedrijf........ zucht..

Denisevm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:31

Ik zou voor bedrijf 2 gaan. Lachen
Zelf denk ik dat er toch ook een beetje een gezellige sfeer op de werkvloer moet zijn.
(terwijl er wél goed doorgewerkt word) Je gaat (waarschijnlijk) met meer plezier naar je werk zo,
en zo zal je je denk ik ook wel beter in gaan zetten dan als alles zo serieus is.
Persoonlijk zou ik op jouw leeftijd nog niet 'een baan voor het leven' kiezen,
en gewoon kijken wat de toekomst brengt. Knipoog
Je moet nog tot je 65e..

Maarja dit is mijn kijk hierop, ik weet natuurlijk niet wat jouw ambities zijn etc. Tong uitsteken

lovely82

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:33

Citaat:
Het probleem is dus dat ik het alle twee wel wil. Ik heb ambities, maar trek ik dat om die nu al na te streven? Aangezien ik nog jong ben en mijn hele leven nog voor me heb, lijkt het mij ook leuk om een nog niet al te serieuze baan te hebben (op het gebied van zakelijkheid). Maar als ik dan weer bedenk wat voor mogelijkheden ik heb bij het andere bedrijf........ zucht..

Je geeft het zelf al een beetje aan dat je nog niet een te serieuze baan wilt, ik persoonlijk zou dan voor optie 2 gaan.

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:33

Denisevm schreef:
Ik zou voor bedrijf 2 gaan. Lachen
Zelf denk ik dat er toch ook een beetje een gezellige sfeer op de werkvloer moet zijn.
(terwijl er wél goed doorgewerkt word) Je gaat (waarschijnlijk) met meer plezier naar je werk zo,
en zo zal je je denk ik ook wel beter in gaan zetten dan als alles zo serieus is.
Persoonlijk zou ik op jouw leeftijd nog niet 'een baan voor het leven' kiezen,
en gewoon kijken wat de toekomst brengt. Knipoog
Je moet nog tot je 65e..

Maarja dit is mijn kijk hierop, ik weet natuurlijk niet wat jouw ambities zijn etc. Tong uitsteken

Daar heb je gelijk in.
Bij bedrijf 1 zal ook vast wel een gezellige sfeer hangen, maar dan veel zakelijker.
De mensen zijn er ook ouder en het bedrijf is veel chiquer

gucci_girl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:34

lovely82 schreef:
Citaat:

Je geeft het zelf al een beetje aan dat je nog niet een te serieuze baan wilt, ik persoonlijk zou dan voor optie 2 gaan.

Nou ik zei: lijkt het mij OOK leuk.. dus ik vind beiden leuk. Alleen ben ik niet zeker of ik nu al voor een serieuze baan moet gaan

KellyenXena

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:36

Misschien kun je gewoon bij dat wat 'jongere' bedrijf beginnen om ervaring op te doen.
Dan heb je voor 'later' altijd nog een leuk adres als je het eens 'serieus' wilt gaan proberen.

Zilfstar

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:40

gucci_girl schreef:
lovely82 schreef:

Op het moment dat je nu bij een bedrijf in dienst gaat en stel er de komende 10 jaar blijft, heb je een goed pensioenopbouw voor later en de zekerheid van al 10 dienstjaren. Vlak dat niet uit! Meestal heo meer uren je werkt hoe meer vakantie-uren je opbouwt! Leuke dingen doen kun je ook in je vrije tijd (weekenden) en vakanties (hoe meer vakantieuren hoe meer vrije dagen je kunt nemen!) Daarom lijkt optie 1 mij erg goed en stabiel.

Succes met kiezen

Aline_17

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 15:08

Ik zou voor bedrijf 1 gaan, want zo te lezen krijg je daar het meeste aandacht en zijn daar ook de meeste doorgroei mogelijkheden Lachen