Voor mijn laatste dag op het werk dacht ik een lekkere Australische marsbar cheesecake te maken.
Ik heb alles volgens het recept gedaan, van alle keren dat ik deze taart heb gemaakt. Is hij maar 1 keer gelukt. Voor de rest zakt de taart in elkaar.
Zo ook nu weer, misschien zijn er bokkers die er verstand van hebben en mij kunnen vertellen wat ik verkeerd doe of wat ik toe kan voegen om de taart staande te houden.
Gisteravond heb ik de taart om 19:00 uur in de koelkast gezet en vanochtend weer gekeken, het middelste gedeelte van de taart is wat harder, maar de buitenkant (wat toch wel een dik stuk is) loopt als een straaltje pis naar beneden

De springvorm die ik gebruik is 24 en 26 cm.
Citaat:Meng de kaas en basterd suiker in een grote kom met een elektrische mixer totdat het een glad mengsel is.
Klop de overgebleven slagroom in een kleine kom op totdat je kleine piekjes ziet.
Roer de gelatine door het kaasmengsel. Voeg daarna de slagroom toe.
Zorg dat je wat slagroom overhoudt voor de versiering.
Verdeel de helft van het kaasmengsel in de springvorm.
Steek de stukjes mars in het mengsel. (Zo weet je dat de mars gelijk matig verdeeld is over de vorm. Verdeel de rest van het mengsel.
De gelatineblaadjes werken bij mij niet, ze lossen niet op en dan krijg je harde stukjes in de taart. Ik heb dus gelatinepoeder gebruikt en eigenlijk iets meer gelatine in de taart gedaan, omdat het de vorige keer ook zo weinig was. Ik dacht dat van gelatine de taart wel rechtop bleef staan.
Hoeveelheid die ik nodig heb staat hier:
-300 ml slagroom
-1 blaadje gelatine of 3 theelepels gelatinepoeder
-500 gram roomkaas
-110 gr basterd suiker
Wat doe ik fout of wat kan ik nog toevoegen volgens jullie?

)
? Die had je vorig jaar(of inmiddels 2 jaar geleden) toch ook voor je verjaardag gemaakt? Ik vond um iniedergeval heel erg lekker!