Altijd erg gepest, maar het nu achter je willen laten.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Petrichor

Altijd erg gepest, maar het nu achter je willen laten.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 19:57

Hee,

Het is misschien best een vreemd verhaal maar goed.

In het 1ste jaar op de middelbare school werd ik altijd erg gepest, het werd zo erg dat ik naar een andere school ging.
Maar omdat het zo erg was ging ik naar een school voor kinderen die ook erg gepest zijn.
Ik heb nu zelf 1.5 jaar op die school gezeten, en ik wil dat pesten nou toch eens achter mij laten, ik wil gewoon weer naar een gewone school en het normale school leven oppakken.
Ik voel me gewoon helemaal top, ik heb nergens last meer van dus ik wil mijn kans grijpen.
Maar nu is mijn school net begonnen en morgen ga ik praten met mijn mentor, en toch ben ik bang dat hij zegt dat ik er niet aan toe ben?
Dat denk ik omdat ik hem nog niet goed ken, en hij nog niet weer hoe ik in elkaar zit, dus ik denk dat ik ook een gesprek aanga met mijn vorige mentor.
Maar goed, stel dat ze nou zeggen misschien kan je toch nog een jaar op deze school blijven kunnen ze dat dan verplichten? Ookal wil ik naar een andere school.
En mensen met ervaring met van school wisselen, hoe lang heeft het bij jullie geduurd voor dat het allemaal rond was?

Gr Kirsten.

biesbas

Re: Altijd erg gepest, maar het nu achter je willen laten.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:34

ik denk niet dat ze je kunnen verplichten om op die school te blijven, maar dat licht er natuurlijk ook aan wat je ouders ervan vinden.

Borg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:36

Ik ben vroeger op de lagere school gepest, op de middelbare school niet meer omdat ik naar een andere school ging dan de perstkoppen uit mijn klas en ik op de 1 of andere manier meer zelfvertrouwen kreeg. Want 1 ding heb ik wel geleerd: Ik LIET me pesten. Ik werk nu zelf in het middelbaar onderwijs (VMBO) en mijn ervaring is dat leerlingen die gepest worden over het algemeen iets uitstralen waardoor ze pesters aantrekken.
Ik zou je dan ook willen adviseren het goed met je mentor te bespreken en misschien kun je op jouw school de 'rots en water' training doen. Vraag er maar eens naar en vraag ook of je school counselors heeft. Zij kunnen die training geven en je helpen je weerbaar op te stellen. We kunnen op school (en daarbuiten) niet alles voor zijn en we zien en horen ook niet alles, maar ik kan me heel goed je onzekerheid voorstellen. Het begint met houding: rechtop! niet te zacht praten, duidelijk zijn!

Veel succes en ik hoop dat je mentor je kan helpen, sterker nog, als goede mentor MOET hij/zij je helpen hiermee.

StillAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:37

Aii dat is wel naar he..Ik zou je zo opnemen als je bij mij op school zat want hier worden wel wat opmerkingen gemaakt wellicht, maar het is nog nooit echt verder gegaan..Maaarja helaas woon ik aan andere kant van het land he..Succes er nog mee Knipoog

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:38

Ik word nu niet meer gepest hoor, en ik laat me ook absoluut niet meer pesten!
Die tijd is voorbij, en daarom wil ik ook weer naar een gewone school.
En mijn ouders zijn het hier absoluut mee eens.

123321

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:41

Ze kunnen je niet verpichten hier te blijven, hoe lang het duurt voor je naar een andere school gaat hangt er vanaf wanneer die school je kan aannemen of plek heeft. Vaak is het voor jezelf ook fijner in een nieuw jaar te beginnen. Ook die rots en water training lijkt me handig voor je.
Je mentor moet je idd helpen, nog veel succes!

Elianna_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:43

Ik neem aan dat ze je niet kunnen tegen houden. Als ook jou ouders achter je staan, en je zelf weet dat je het aan kunt, kan je het altijd proberen, toch ? Lachen

Offtopic: Ik keek even in je profiel, en kwam weer dat prachtpaardje tegen (tweede foto). Kwijl

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:47

Hmm, het is niet dat ik geen zelf vertrouwen heb ofzo, want die heb ik nu wel.
Elianna_ Bedankt voor je leuke compliment! Haha!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 22:28

Heb er zelf geen ervaring mee, maar wil even zeggen dat ik je opstelling toppie vind. Hartstikke goed om zelf zo'n initiatief te nemen, alles achter je te laten, en opnieuw te beginnen!

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 14:47

Ik heb vandaag met mijn mentor, en vorige mentor gepraat.
En er word nu werk van gemaakt. Lachen
Bedankt voor jullie reacties!

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 14:50

Ik dacht dat je gewoon op het Noordik zat Kir?
Maar goeie instelling inderdaad! En ik snap niet dat je gepest werd hoor, je bent echt een leuke meid! Ook om te zien! Lachen

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 15:06

Elessar schreef:
Ik dacht dat je gewoon op het Noordik zat Kir?
Maar goeie instelling inderdaad! En ik snap niet dat je gepest werd hoor, je bent echt een leuke meid! Ook om te zien! Lachen

Ja klopt, Noordik en het Nijrees. Ja

Coot

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 15:40

Wat goed dat je die stap hebt gezet! Ik ben vroeger ook erg gepest.. Omdat ik erg onzeker was, en dus een goede pispaal..
Nu ben ik tevreden en zelfverzekerd.. En ik merk dat mensen je dan met rust laten..

Sonja_

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 16:04

Heel knap dat je de stap hebt gezet!
Dat is alvast een heel goed begin Ja

Petrichor

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 23-08-08 13:16

Mijn metor zei al tegen mijn moeder, als ze er zelf mee aan komt zit het wel goed.
Bedankt voor jullie reacties! Lachen