(vegetarisch) Oma's prakje.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

(vegetarisch) Oma's prakje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 17:34

Vroeger kwamen opa en oma altijd op donderdag oppassen en maakte oma altijd hetzelfde prakje voor ons. Nu, een aantal jaar later, oma is helaas inmiddels overleden, maak ik het nog steeds regelmatig. Tijd om het even te delen dus. Haha!

Benodigdheden
- Pot doperwtjes
- Aardappels
- Ui
- Olijfolie
- Vega schnitzel van Vivera (o.a. bij de Deka te koop)

Bereidingswijze
Doperwtjes en aardappels koken (hoeveelheid is zelf te bepalen uiteraard). Ui in kleine stukjes snijden en bakken in de koekenpan als het een beetje gebakken is ongeveer een glas water erbij doen. Schnitzel ook bakken in aparte koekenpan.

Gekookte aardappels en doperwtjes door elkaar prakken. Schnitzel in stukjes snijden en ook erdoorheen. Dan het uiensausje erover en klaaaar! Vingers aflikken

Tal

Re: (vegetarisch) Oma's prakje.

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 18:09

Nou, klinkt als een lekker maaltje, en helemaal omdat het je herinnert aan je oma zal het je zeker extra lekker smaken! Vork

(Ik doe weleens: rijst met gehakt koken met stukje tuinkruidenbouillontablet. En dan doperwten erdoor. Is ook zo een simpel maaltje maar zo lekker om te eten.)

greensleaves

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 23:55

Oe lekker Vingers aflikken dat eet ik ook weleens. Alleen dan met worteltjes erbij, hutspot heet dat gewoon toch Tong uitsteken ?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:53

Nee hutspot is wat anders. Tenminste.. je hebt verschillende hutspot. Clown Maar m'n moeder heeft zo'n hutspotboek en daar komt deze niet in voor ook. Tong uitsteken