digitale tv vraagjes

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

digitale tv vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 15:54

hallo bokkers,

ik ga binnenkort verhuizen en wil dan eigenlijk overstappen naar digitale tv.
nou ben ik een beetje een domme gans op dat gebied dus; een paar vraagjes aan de doorgewinterde digitale tv gebruikers!
Ik las op de website van ziggo dat ik een totaalpakket voor 39,95 (p/m) kan bestellen.
Hier zit internet,digitale tv(+installatiepakket voor 1 tv) en bellen in.
maar, als je nou 2 tv's hebt?
MOET je dan nog zo'n pakket bestellen om daar ook tv op te kunnen kijken of kun je die gewoon op de kabel inpluggen én betaal je daar dan ook extra voor?
zijn er mensen die dit pakket van ziggo hebben en hoe bevalt dat?

ik hoor het graag Haha!

alvast bedankt voor jullie hulp

Manon

Marieke_K

Re: digitale tv vraagjes

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:41

Bij ons is het zo (wij hebben digitale tv van KPN) dat er maar 1 tv digitale ontvangst heeft, die ander werkt gewoon via de kabel. Je kan ze wel samen in pluggen, maar dan moet je op beide tv's hetzelfde programma kijken.

Bij KPN kan je wel een extra kastje aanvragen, daar betaal je dan ook voor.

Zelf zijn wij niet zo tevreden over digitale TV, als het weer maar een beetje slecht is ergens in NL dan kunnen wij al geen tv meer kijken. Het beeld is zeker op een flatscreen tv wel helderder.

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 07:50

dankjewel marieke voor je info, betaal je dan ook extra kosten (zeg maar de gewone analoge kabelkosten)voor die extra tv?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 07:55

ja de kabel blijf betalen als je ziggo neemt, alleen de kastjes van kpn kan je zonder kabel gebruiken.

Maar idd nu al dagen geen MTV oid, lig regelmatig met het kastje te zwaaien..... en maar heel weinig zenders

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 13:32

Ja wij betalen nog gewoon kabelkosten. Mede omdat de digitale zenders er nog wel eens uit liggen en omdat we ook een HDrecorder hebben, die kan niet aangesloten worden op het kastje van de KPN... Heel handig maar niet heus. Dus zonder kabel kan ik ook niks opnemen met mijn HDrecorder, die neemt op via de kabel..

@Amondi: MTV is bij ons ook heel slecht, wij hebben iets van 40 zenders plus 15 radiozenders.

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:10

amondi schreef:
ja de kabel blijf betalen als je ziggo neemt, alleen de kastjes van kpn kan je zonder kabel gebruiken.

Maar idd nu al dagen geen MTV oid, lig regelmatig met het kastje te zwaaien..... en maar heel weinig zenders

heb je al een buitenantenne geprobeerd? Knipoog

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:14

nog nooit van gehoord..... ik het ook TV drenthe.... in friesland...

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:15

amondi schreef:
nog nooit van gehoord..... ik het ook TV drenthe.... in friesland...

zou gewoon ff een primafoon in lopen..
dat is een antenne die je signaal versterkt..

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:43

Wellicht dat je in de stad meer last hebt van storingen dan als je huis vrijer staat? Onze buurt staat redelijk vol gebouwd zo hartje centrum Rotterdam Lachen

Buitenantenne is voor mij geen oplossing, zit nu in een huurhuis waarbij niets aan de buitenmuur mag worden gehangen en in ons nieuwe appartement mag dat dadelijk ook niet.

KPN moet gewoon zorgen dat het signaal beter wordt, onze tv staat op een meter van het raam af.

djinnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 16:51

Wij hebben ook digitale televisie van kpn. Geen kabel meer, dus geen extra kosten. We hebben wel meerdere ontvangers (2 geloof ik), waarvan er 1 ook op kan nemen. Dat doen we dus ook gewoon met de kpn ontvanger. We betalen dan de abbonementsprijs van 7 euro, waar binnen je 3 ontvangers ofwel receivers mag hebben. Het kost je in dit geval dus 'alleen' het geld voor een extra receiver. Aangezien mijn vriend toen nog bij de KPN werkte was dit bijzonder handig. Wat wij zelf fijn vinden is dat je niet met kabels hoeft te mieren, je zet je tv neer, sluit de receiver aan, en huppakee, je hebt tv.
Toen we dit net hadden, hadden we ook met regelmaat last van slechte ontvangst. Bij ons scheelde het echt heel veel toen we de zenders handmatig instelden. Dat klinkt nogal heftig, maar valt wel mee. Het automatische opzoek systeem werkt wel prima, maar dan kan het zijn dat je net niet helemaal op de frequentie van jouw stad zit. Dat zal zeker in dichtbevolkte gebieden mee tellen, omdat daar soms meerdere frequenties vlakbij elkaar liggen (bij ons is dat nu Arnhem en Nijmegen). Dus zoek ik via internet even de juiste frequenties op van de plaats waar ik woon, stel ze in de ontvanger in, en voila, weinig problemen hier. Zelfs met slechter weer (zoals Nederland wel meer heeft) hebben wij nu weinig last van slechte ontvangst.

Maar, het is inderdaad geen 100% waterdicht systeem... Zelfs met deze manier hebben we soms storing.