Gisteravond kwam ik thuis en dacht oliebol! ze hebben mijn spiegel van de auto afgetrapt. Klein onderzoekje wees uit dat ik ook een streep over mijn raam van achter tot voor heb staan en dat het dus ook een fiets of scooter had kunnen zijn die er tegen aan is gereden. Natuurlijk geen briefje op de auto of in de brievenbus (auto stond voor het huis geparkeerd).
Vanochtend foto's gaan maken, en alvast de rol duck-tape erbij om de eerste schade op te vangen. Maar...... de hele zijkant van mijn auto is bekrast!!! Er was dus overduidelijk iemand tegenaan gereden.
Ben bij de buren gaan aanbellen, en gelukkig, buurman 2 had het niet zien gebeuren, maar wist wie het gedaan had. Hij kon mijn vertellen dat de desbetreffende auto gestopt was en aan hem gevraagd had of het zijn auto was die daar stond, want ja, daar had mevr. net tegen aan gereden. Buurman vertelde dat het mijn auto was en zijn vrouw adviseerde om een briefje in de bus te doen (wat ze dus niet heeft gedaan).
Ik aan buurman gevraagd of hij mij wilde vertellen wie het was geweest. En ja hoor, iets verderop in de straat woont deze mevrouw.
Daar ben ik net verhaal gaan halen. Zij bekende meteen schuld. Was haar eerste aanrijding, en ja ze had niet gedronken. Écht niet!
(wat moet ik daar van denken???). Heb haar gevraagd of zij mee wilde gaan naar mijn auto om alsnog een schadeformulier in te vullen. Tja, dat kon nu niet, want mevr. voelde zich niet goed (psychisch ziek, zegt zij zelf. Ik denk.... alcoholverslaafd??? maar kan daar natuurlijk geen oordeel over vellen). Ik met mevr afgesproken dat zij om 13.00 bij mijn auto is om het schadeformulier in te vullen. Tja, ze wist niet zeker of dat kon wat ze moest haar medicatie nog innemen. Aangegeven dat ik het geen probleem vind dat haar zoon (was ook aanwezig bij het gesprek) erbij zou zijn. Maar hier wilde ze niets van weten. Zoonlief zei nog, ,,mam ga je even opfatsoeneren, en ga mee. Je weet wat pap heeft gezegd!"
Ik ben dus benieuwd of mevr om 13.00 hier is, ik vermoed van niet. Heb daar ook aangegeven dat ik het niet eens ben met de gang van zaken. Zij had haar gegevens bij mij bekend moeten maken. Haar antwoord was hierop, Ja maar ik ben bij jouw buurman geweest. Uitleg gegeven dat ik vind dat ik niet degene moet zijn die er werk van moet maken om haar te vinden. Omdat zij zo reageerde heb ik gezegd dat ik nu nog niet weet of ik hier een politiezaak van wil maken (doorrijden na ongeval en mijn vermoeden van alcoholmisbruik). Zoon reageerde hier fel op, van ja dat hoeft toch niet! We kunnen het zo wel afhandelen.
Overigens, haar auto heeft flinke zichtbare schade, en op de mijne zit haar lak. Dus geen probleem om de schuldige aan te wijzen met dit en getuigenverklaring van buurman.
Maar..... wat nu te doen. Sowieso politie erbij laten komen of niet?
(Ben normaal een van we regelen het wel zo, handje contantje. Maar dit wordt sowieso verzekeringswerk.)