Slecht opgevoede kinderen, waar ligt de schuld?

Moderators: Polly, Muiz, NadjaNadja, Telpeva, Essie73, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Wildgirl

Slecht opgevoede kinderen, waar ligt de schuld?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:04

Nav dit topic: [LZP] "ergernissen" dierentuin

Wie heeft er nog meer een hekel aan kinderen?
Begrijp me goed; ik heb geen hekel in het algemeen; meer aan bepaald eeeeh gedrag.

Rennende,schreeuwende,gillenden,huilende,drammerige,dreinende kinderen vóóral in de Ikea,Albert Heijn,musea en dierentuinen én in het bos(het hoort daar stil te zijn imo).
Mijn ouders hebben mij altijd zo opgevoed zodat ik keurig in een 3 sterren restaurant kan eten(kreeg ik mijn kleurboek mee), niet ren en gil in winkels maar het gewoon vraag, respect heb voor dieren en natuur en dus NOOIT op een raam van het apenverblijf zal slaan.
Daarnaast kan ik gewoon abn praten, weet ik mij nu en toen ik klein was prima te gedragen bij vreemden,gezelschappen en in het buitenland.
En ga zo nog maar even door; wie valt dit nog meer op?

Charaz

Slecht opgevoede kinderen, waar ligt de schuld

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:09

Sinds ik zelf moeder ben vind ik het meestal sneu voor de kinderen ipv irritant.
Mijn zoontje van 1,5 jaar is ook weleens moe of vervelend in de supermarkt (helaas). Geen keihard gekrijs oid (want dáár kan ik dus niet tegen), maar wel dreinen als ie moe is.

Ik erger me vooral aan ouders die op hun dooie gemak alle inrichtingen van de Ikea oid staan te bekijken terwijl het kind naar mijn idee al lang in bed wenst te liggen en doodop is.
Laatst bijgewerkt door Karl66 op 21-08-08 12:17, in het totaal 1 keer bewerkt
Reden: Titel aangepast

juval

Re: Hekel aan kinderen?

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:10

het zoveelste anti-kind topic!

ja, ik heb ook een hekel aan lastige kinderen... alleen kunnen die kinderen er zo weinig aan doen dat ze niet opgevoed worden.

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:10

Ik heb geen hekel aan kinderen, ik ben dól op kinderen. Als wij uit eten gaan gaat mijn nichtje zich ook soms vervelen en wil dan spelen of naar buiten of iets en dat begrijp ik ook wel. Al die volwassen mensen blijven maar kleppen en kleppen en dan heel af en toe krijg je een frietje in je mond gepropt en verder krijg je een kleurboekje, welke je na 10 minuten zat bent. En tsjah, ik ben nog geen vervelende kinderen tegengekomen, maar ik vind dat dat zeker aan de ouders ligt. Als een kind in de dierentuin op een raam klopt waar duidelijk aangegeven is dat dit niet mag, en het kind kan nog niet lezen, dan is het de taak van de ouders om het kind te vertellen dat dit niet mag. En dat is dus wat meestal niet gebeurt.

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:11

Ik zie het ook vaak. Vooral in snoepwinkels. Mijn zus werkte daar en die vertelde thuis de verhalen. Kinderen die moord en brand schreeuwen voor wat snoep, en het vervolgens nog krijgen ook, in de hoop dat ze daarna stilzijn. Ik heb het idee dat ouders zich tegenwoordig gegeneerd voelen om hun kind in het openbaar te corrigeren.

Zelf kan ik er absoluut niet tegen. Toen ik nog in een kleding winkel werkte vond ik het echt vreselijk als ik op de kinderafdeling moest. De hele dag kinderen die schreeuwen, brullen, krijsen... AAARGH!

Terwijl ik eigenlijk niet zoveel tegen kinderen heb. Ergens zijn ze een beetje eng, want ik heb altijd het idee dat ze elk moment kunnen gaan huilen en krijsen, dus ik ben altijd extreem voorzichtig en vriendelijk tegen leuke kindjes Haha! . Zolang ze stil zijn als ik dat zeg en niet de hele boel afbreken zijn ze leuk Tong uitsteken .

Ik ben zelf ook altijd netjes opgevoed. Wat je al zei, niet schreeuwen en jammeren, maar gewoon vragen. Niet rennen of weglopen in winkels, geen diertjes pesten... Maar mijn moeder was altijd thuis. Ik had altijd hetzelfde goede voorbeeld. Ik denk dat de opvangcentra van tegenwoordig ook wel een steentje bijdragen aan dit 'wangedrag' Clown . Kinderen kopieëren enorm. Als er dus ook maar één kindje tussen zit die brutaal oid is, dan zijn ze het even later allemaal.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:13

ik heb ook geen hekel aan kinderen, wil zelf ook heeeeeel graag kindferen over een aantal jaar.

wél heb ik een hekel aan gillende, blerende, zeurende en onopgevoede kinderen. maar daar moet je de ouders voor aankijken.

ik denk dat ik later wat dat soort dingen betreft een behoorlijk strenge mamma word Bloos

Kristie

Ik ben ook absoluut geen kindervriend.
Het enige wat ze doen zijn janken, schreeuwen, eten, poepen en plassen, Ik zie ook absoluut geen voordelen van het 'hebben' van kinderen; ze kostten veel geld en tijd je houdt geen eigen leven meer over en je bent altijd bezorgd om je kind.

Ook irriteer ik me dood aan kinderen die in een openbare gelegenheid schreeuwen/gillen/janken/krijsen/poepen laat je kind lekker thuis en val mij er niet mee lastig.

Nope ik wil absoluut geen kinderen Vork

daNiielle_

Ik heb over het algemeen ook echt een gruwelijke hekel aan kinderen.
Vooral als mijn buurmeisje van 3 zondagochtend als een gek staat te krijsen in de tuin.

Ik ben ook streng opgevoed op dat gebied. Je kon mij en mijn zus makkelijk overal mee naartoe nemen, we waren altijd wel rustig. Lachen
Dus het lijkt mij wel dat het voor een deel aan de opvoeding ligt, want de buurkinderen hier zijn écht een stelletje druktemakers.

Zolang ze zich maar gedragen, geen probleem. Maar anders is het snel gedaan met mijn vriendelijkheid.
De kleine zusjes van mijn vriend vind ik trouwens wel weer leuke kinderen. Altijd vrolijk en rustig, gewoon goed opgevoed.

onne

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:14

JA MIJ,

Ze zitten overal aan, krijsen en gillen stampen , tas plunderen ,nou te veel om op te noemen, ( niet alle kinderen zijn zo )
Ik kon gewoon op visite bij mensen en heb mijn kids opgevoed kijken met je ogen, tegen andere mensen U zeggen en niet vragen om een worstje bij de supermarkt.
Mijn zoon heb het een keer gedaan om ook te gaan gillen , hem gewaaschuwd , niet luisteren kop onder de kouwe kraan en het was klaar.Ik heb geen hekel aan kinderen integendeel, maar er gelden hier regels en dat betekend niet me huis verbouwen, dus als de moeder er niks van zegt dan doe ik het.

Twiggy2008

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:14

Kinderen die echt geen grenzen kennen, ach, dan moet je het bij de ouders zoeken. Knipoog
Die wil ik ook niet in mijn huis hebben, maar daar buiten, tja, daar komt iedereen nou eenmaal. Zo heb ik ook een hekel aan volwassenen met asociaal gedrag (asbakjes leeggooien, je overhoop rijden als je op het zebrapad loopt e.d.) Clown

Maar ELK kind dramt, dreint, huilt wel eens, hoor. Is heel gezond en ik geloof niet dat jij dat nooit gedaan hebt.
Het is maar hoe je ermee omgaat en wat de redenen ervoor zijn. Het ligt vaak iets genuanceerder dan jij roept namelijk. Daarbij heeft het ene kind meer pit dan het andere, dus hoe anderen alles kunnen veroordelen, vind ik wel eens eh... 'knap'. Clown

Saskiaatje

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:19

Kristie schreef:
Ik ben ook absoluut geen kindervriend.
Het enige wat ze doen zijn janken, schreeuwen, eten, poepen en plassen, Ik zie ook absoluut geen voordelen van het 'hebben' van kinderen; ze kostten veel geld en tijd je houdt geen eigen leven meer over en je bent altijd bezorgd om je kind.

Ook irriteer ik me dood aan kinderen die in een openbare gelegenheid schreeuwen/gillen/janken/krijsen/poepen laat je kind lekker thuis en val mij er niet mee lastig.

Nope ik wil absoluut geen kinderen Vork

Als ze tien zijn zijn het ook nog steeds kinderen hoor. Huilen van het lachen "Het enige wat ze doen zijn janken, schreeuwen, eten, poepen en plassen." Dat stadium is een kind gepasseerd na anderhalf/twee jaar. En dan zijn ze fantastisch. Lovers Dan beginnen ze met praten, kan je lekker met ze spelen, meenemen naar de dierentuin/speeltuin/kinderboerderij, lekker een stuk mee wandelen. Een verhaaltje voorlezen en het kind het dan ook nog begrijpt.

Tsjah, ik heb nou eenmaal een voorliefde voor kinderen (m'n nichtje's schuld).

Het is alleen jammer dat ik zelf waarschijnlijk nooit kinderen zal krijgen.

Lydia_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:20

Ik ga altijd met plezier naar de stal en begroet daarna vol vrolijkheid de kinderen, maar die vrolijkheid
verdwijnt gelijk, gewoon omdat (1 van de 2) verschrikkelijk brutaal en vooral verschrikkelijk gemeen, soms word ik er
gewoon hulpeloos van aangezien ik me toch een stukje verantwoordelijk voel waarneer de twee ouders druk aan het
werk zijn.. Bloos

Gister ook, ik nam de kinderen even mee naar de kantine. Moeder ging een jong paard rijden en ik wou niet dat het paard
schrok van gillende kinderen. Duidelijk gezegt dat ze niet op het raam mochten kloppen en dat ze geen drinken kregen, we
hadden namelijk net gegeten. Jongetje van 2 gedraagt zich keurig, meisje van 5 begint te gillen, te janken, te bijten (:?) te
schoppen, te slaan, te schelden, en ik -van 14- weet me god niet hoe ik dat moet aanpakken. Heb d'r maar gezegt dat haar
gedrag volkomen belagelijk was en dat haar broertje zich nog beter gedroeg.. Nagelbijten / Gniffelen

Wij zijn thuis heel netjes opgevoed, ligt misschien ook wel aan dat ik nooit zo'n krijskind was maar meer een verlegen typje
maartoch. Lachen Ik heb vind lieve kleine kindjes super lief, maar kinderen met een grote mond of wat dan ook.. Nee dat komt er
bij mij thuis niet in..

Wildgirl

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 11:24

Ik ben het met jullie eens dat je de schuld idd bij de ouders moet zoeken en niet bij de kids zelf.
Mijn ouders werkten allebei full time toen ik klein was en ik had een vaste oppas die uit een heel ander milieu kwam dan ik.
Eigenlijk ben ik dus door 2 moeders opgevoed en heb daar zowel de voor als de nadelen van leren kennen.
In mijn pubertijd had ik een zware identiteitscrisis omdat ik niet wist welke normen en waarden ik nou het beste vond maar nu kan ik wel met állerlei soorten mensen omgaan, van laaggeschoold tot businessclub.

Wat mij ook zo vebaasd; had er laatst een gesprek over met een vriendin: ouders met 1 of 2 kinderen die dat financieel en qua tijd nét redden gaan vaak toch over tot het krijgen van een 3e en een 4e, waarom in godsnaam>
Dat is toch vragen om problemen?

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:26

Saskiaatje schreef:
Als ze tien zijn zijn het ook nog steeds kinderen hoor. Huilen van het lachen "Het enige wat ze doen zijn janken, schreeuwen, eten, poepen en plassen." Dat stadium is een kind gepasseerd na anderhalf/twee jaar. En dan zijn ze fantastisch. Lovers Dan beginnen ze met praten, kan je lekker met ze spelen, meenemen naar de dierentuin/speeltuin/kinderboerderij, lekker een stuk mee wandelen. Een verhaaltje voorlezen en het kind het dan ook nog begrijpt.

Jaaaa maar dan gaan ze weer zeuren en komen ze in de 'waarom fase' en daarna komen ze ook nog eens in de 'nee fase', van praten zie ik dus ook geen voordelen in Vork

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:27

Vreselijk zijn ze af en toe ja Haha! Maar imo ligt dat vaker bij de ouders dan bij het kind Knipoog

Mijn neefje en nichtje bijvoorbeeld. Zeuren om koekjes. 'Nee, geen koekje, je hebt er al een gehad'. Lopen ze zelf naar de kast om vervolgens een koekje te pakken en er wordt niks van gezegd. Ook lopen ze af en toe zo te klieren en luisteren totaal niet. Als ik een keer moet oppassen zijn ze poeslief Knipoog Maar dat komt ook omdat 'nee' bij mij ook 'nee' is, zo ben ik opgevoed. 'Vroeger' liepen wij ook niet te zeuren.

Miryamk

En ja hoor, het ligt weer eens aan de ouders Rolleyes Gaaaap

Jellie

Ik kan er ook slecht tegen als kinderen moedwillig een ander kind pesten/pijn doen of als gekken door de supermarkt krijsen en hollen.. Het ene kind zal vast makkelijker zijn dan het andere maar ik denk dat er ook een groot deel aan de opvoeding ligt, hoe ze zich gedragen.. maar als ik om me heen kijk wordt ik er jammergenoeg zelden vrolijk van..

Angg

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:28

echt een hekel heb ik niet aan ze want ze kunnen soms ook echt heel lief zijn Ja
Maar als ze bijv bij ons op stal rond gaan rennen gillend en schreeuwend ja dan heb ik wel een hekel aan ze !

Joonsel

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:28

Miryamk schreef:

Nee de kinderen kiezen ervoor om een slechte opvoeding te krijgen Haha!

Ken je die reclame, dat kinderen zichzelf opvoeden? Zouden ze meer moeten uitzenden imo, misschien leren ouders daar nog eens iets van Knipoog

Jellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:29

Miryamk schreef:

Waar denk jij dan dat het aan ligt? *is nieuwsgierig Haha! *

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:30

Ik heb op zich geen hekel aan kinderen en misschien wil ik ze zelf ook nog ooit, maar ik kan me wel gruwelijk ergeren aan jengelende, jankende, dreinende kinderen in de supermarkt, trein, winkels enz... terwijl de ouders het gewoon negeren.....

Oh ja, kinderen op stal is ook altijd leuk...Mijn paard is geen kindervriend en vind het ook helemaal niet prettig als er op stal kinderen lopen te gillen en te rennen. Meestal staalt ze dan een keer keihard tegen haar staldeur! Met als gevolg dat al die kinderen wegrennen als ik dat 'gevaarlijke' paard van stal haar. Ik merk ook dat ze zich gruwelijk loopt te ergeren als er kinderen rond de bak rennen als we aan het rijden zijn.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:31

Miryamk schreef:

Voor het grootste gedeelte wel ja.

Latruda

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:32

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:33

Ik ben ook nooit voorstander geweest van kinderen.. Zagen en klagen over alles, als ze een spelletje hebben zijn ze dat na tien minuten al weer beu, als ze iets niet krijgen zijn ze aan het blijten,..

Totdat ik deze zomer in Roemenië ben geweest. In een Roma-gemeenschap, waar zowat alle volwassen kei-kei-kei hard moesten werken van smorgens 5 uur tot savonds laat. Kinderen zaten hele dagen alleen thuis, ook de kleintjes van 3/4/5 jaar. Speelgoed hebben ze daar niet, hooguit een bal en een fiets zonder zadel. Wij hebben daar drie weken zowat elke dag activiteiten gedaan met die kindjes, maar WAUW, mijn mening over kinderen is veranderd.
Wij hadden bv heel wat knutselmateriaal mee, glitters, papier, lijm, kleurtjes,... Bij de meeste kinderen bij ons zou dat meteen een geroep en gevecht zijn want "ik wiilllllll dat kleurtje'" en "ik willl die liiiiiiiijm, die heeft dat van mij afgepakt, blijt blijt blijt". Ginder werd alles mooi gedeelt, de lijm werd gewoon rondgegeven, degene die hem nodig had wachte gewoon stilletjes zijn beurt af,.. Haalde je daar knutselmateriaal boven, dan kon het daar makkelijk twee uur muisstil zijn, en dat met tien kinderen rond je.
Als ze eens meemochten naar het dorp met ons, ZO blij dat die waren, die haalden het niet in hun hoofd om vervelend beginnen te doen hoor..

Het gaat dan natuurlijk in extremen, want die kinderen hadden daar echt niets, maar dan zie je ook meteen hoe verdomd verwend kinderen bij ons zijn. Kleurpotloodjes als cadeau zijn voor velen al niet goed genoeg meer, nee, want ZIJ willen een wii.. Eén koekje is niet genoeg, ze willen het hele pak...

Loody

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 11:35

tjonge tjonge....

Weer zo'n topic..

Ik ben zelf moeder van 2 kinderen en irriteer me ook weleens aan schreeuwende, jankende kinderen van anderen....

Ligt toch echt aan de opvoeding hoor!!..

Dus topic hoort eigenlijk anders te heten..aan wie ligt het? kind, ouders of bij jezelf!