perfecte baan, dichtbij blijkt toch verweg te zijn

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

tamaartjeee

perfecte baan, dichtbij blijkt toch verweg te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 19:02

Misschien een rare titel maar ik zal vertellen wat me gebeurde.
Gister was ik een beetje op marktplaats aan het kijken voor leuke paarden enzo even later ging ik ook op stallen kijken.
Ja, ik verveelde me.
Toen kwam ik op een advertentie terecht waar ze op 4 km afstand op een pensionstal een stalhulp zochten.
Ik zou dan 5 dagen in de week werken en per dag zo'n 1-1,5 uur werken.
Ik zou dan een aantal stallen moeten uitmesten en paarden naar binnen halen.
Ik zou dan per maand 100 euro verdienen.
Of in ruil voor gratis stalling.
Dat zag ik wel zitten want ik had uitgerekent dat ik dan zo'n 3,33 per uur zou verdienen terwijl ik als 15 jarige normaal (miniumloon) 2,80 per uur zou verdienen.

Maar omdat het gister te laat was om te bellen belde ik vanochtend maar er werd niet opgenomen ik heb dus de voicemail ingesproken en nog een aantal keer gebeld.

Vanavond werd ik terug gebeld en dat ze me wel wilden hebben en waar ik woonde dus ik zeg in Leiderdorp op marktplaats stond dat het 4 km afstand was.
Ze zegt nou het is geen 4 km het is eerder 7-8 km verderop.
En als je dat elke dag moet fietsen ook in de regen en alles.
Dus ik dacht misschien rijden er bussen maar ze zei dan moet je wel een oude fiets bij de bushalte zetten want om het te lopen is het dan nog net te ver.
Ze zei ook dat ik anders even op internet op anwb moest kijken hoe ver het echt is met de auto dan.
Dus ik heb gekeken was de snelste route 13 km en met de auto duurt dat ong 31 minuten.

Maar toch zou ik morgen even gaan kijken hadden we afgesproken.
Ik heb er behoorlijk de balen in dat het zo ver is het leek zo goed ik zou dan waarschijnlijk gewoon het weekend vrij hebben zodat ik nog gewoon voltigelessen kon doen enzo.
En in de vakantie's kon ik vroeger gaan want je kan eigenlijk je eigen werktijden bepalen enzo en dat is ook makkelijk met mijn examenjaar.

Morgen ga ik in ieder geval kijken of er geen kortere tussen weggetjes zijn en anders heb ik pech zoals altijd.

Ik heb het net nog op marktplaats nagekeken en er stond gewoon 4 km.

Ik zit nu te denken of ik het moet afzeggen of niet want het is gewoon te ver waarschijnlijk zijn er geen afsnij routes.

Wat zouden jullie doen?

Evony

Re: perfecte baan, dichtbij blijkt toch verweg te zijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:13

7-8 km?

dat moest ik de hele zomer lang 6 dagen per week naar mijn werk fietsen, valt echt wel mee hoor, ja in regen en wind

en ik moest om half 8 beginnen dus 7 uur weg, sochtends

Marieke_K

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:17

Ik heb jaren lang 15 km heen en 15 km terug gefietst naar school. Die 13 km valt reuze mee hoor.

En ook ik moet dagelijks regen, wind etc. trotseren om op mijn werk te komen. Net zoals de rest van Nederland.

Ik zie het probleem niet zo, stap gewoon op de fiets.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:23

tamaartjeee schreef:
Ik heb het net nog op marktplaats nagekeken en er stond gewoon 4 km.

Wat zouden jullie doen?

Nou dit Km zou het we wel zijn op basis van degene die de advertentie heeft geplaatst (je moet namelijk inloggen). Dit is wel vaker zo.

trouwens als het 4 km weg was had ik de stal wel gekend.

Amaris

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 09:27

marktplaats geeft inderdaad verkeerde afstanden. Heb ik ook al eens gemerkt.
Maar 7-8 km is toch niet zo heel ver?

Ik zou het niet graag fietsen hoor, daar niet van, maar het is te doen.

Maaarrrr het ligt wel aan de tijd. Als jij in de winter door het donker moet fietsn kan ik me voorstellen dat je ouders dat niet prettig vinden.

MilesNF

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 13:21

Hey Tamaar,
Ik zou gewoon gaan kijken, dan kun je zelf zien of het een beetje te fietsen is. Tuurlijk is 7/8 km niet zo ver als je de hele dag moet werken, maar elke dag voor 1,5uur werken is het toch wel ver fietsen. Het is natuurlijk wel erg leuk!

maaikee_

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:06

heey

ik zou het niet erg vinden om zover te fietsen. ik heb een baantje bij mij in de buurt maar verdien gewoon het minimum. jij hebt dan toch wel mazzel. scheelt altijd weer een paar centen. en het is nog leuk ook ja? doe je ook nog eens ervaring op!
en ach dat fietsen? dat moet ik ook naar mijn werk.
is alleen maar goed voor de conditie! is nog nooit iemand minder van geworden.

dus ik zou het gewoon doen. maar ga anders eerst even voor de zekerheid kijken!

groetjes, en veel succes.

Chocotof

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:24

7 kilometer ver?
Das een lachertje voor mij.

Mijn werk is 16km fietsen (heen en terug)
En daarna moet ik naar mijn pony wat 15 kilometer heen en terug is.

Op 1 dag fiets ik dus 31kilometer en natuurlijk is dat de eerste week zwaar maar met een mp3 spelertje valt het reuze mee hoor.

En in de regen trek je dan toch gewoon een regenbroek aan of neem je droge kleding mee?

mariska1989

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:28

Mja, ik vind dit ook reuze meevallen, naar school was het al 15 kilometer enkele reis, per dag dus 30 kilometer en als ik dan nog ging paardrijden komt er nog 7 km enkele reis bij wat in totaal 44 kilometer op een dag maakt?

Je kunt het ook positief zien, een gratis workout Lachen

Ik zou het gewoon proberen als ik jouw was Lachen

hoogendroog

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:30

Tja, je moet er wat voor over hebben.... of had je liever gelijk een lease-auto er bij gehad Knipoog

Inujojo

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:31

Mijn vorige school was 15 kilometer bij mijn huis vandaan, dat heb ik dik 3 jaar lang door weer en wind gefietst. Heb nooit echt klachten gehad, doorgaans rijdt ik dat in een uurtje ( maar ik ben lui en fiets heel langzaam xD ). 7-8 kilometer valt reuze mee, hooguit een half uurtje.

Nijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 15:33

Marktplaats geeft de afstand tussen jouw postcode en de opgegeven postcode.
Als de stalhouder dus ergens anders, of met een andere postcode de advertentie heeft aangemaakt klopt de afstand dus niet meer, zo heel gek is dat niet Lachen

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 21-08-08 20:59

Ik had het maar afgezegt want als ik negende uur heb ben ik om kwart over 4 thuis als ik dan thuis ben is het rond half 5 kwart voor 5 dan moet ik een half uur fietsen dan is het kwart over 5 moet ik anderhalf uur werken is het kwart voor 7 (dan stik ik van de honger) dan nog een half uur naar huis fietsen is het kwart over 7.

En als het sneeuwt ben ik nog langer onderweg en volgens mij is het een best donkere weg en mijn ouders doen al moeilijk als ik in de zomer na 6 uur thuiskom laat staan de winter...

Ik vond het erg jammer maar ga maar wat anders zoeken nu ga ik kijken bij het AC restaurant dat is 2 minuten fietsen vanaf mijn huis ofzo.

(ik had daar in de buurt bij die stal ook nog een leuke verzorgpony gezien maar toen ik belde zei ze dat het te ver was echt jammer)

waarom mogen 15 jarige niet gewoon een brommer?? Boos!

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 09:26

uhm zie ik het nu verkeerd je kan toch ook even snel eten voordat je naar je werk gaat dan?
En warm eten als je terug komt. Voor een leuk baantje moet je wel wat over hebben vind ik hoor...
Het paard wat ik rij staat 20 km verderop en ik fiets het ook regelmatig...

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 22-08-08 12:05

Ja dat is wel waar en ik fiets ook wel regelmatig ik fiets heen naar school 4 km ongeveer en terug ook en naar stal ook 4 km heen en 4 km terug.

Dus ik ben het niet gewent om zo'n afstand te fietsen ik had het bij mijn vorige verzorgpaard daar moest ik ook zo'n half uur voor fietsen maar na een tijdje ging het fietsen mij gewoon tegen staan voor als het heel hard waait/sneeuwt of regent.

Rytm

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 18:40

Opzich is het niet ver maar aagezien je maar een ruim uur werkt zou ik dat er niet voor over hebben hoor.

_Daphne

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:36

Marktplaats geeft volgens mij de afstand "hemelsbreed". Dus niet over de weg. Maar kan het fout hebben?

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:46

Als je toch op marktplaats zit... kijk eens bij fietsen met hulpmotor, de elektrische fiets mag iedereen op rijden en heb je nooit meer last van tegenwind.

8 km voor je droombaan?, zoek een oplossing in plaats van direct op te geven als het niet 2 minuten bij je vandaan is!

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:48

Die km kloppen nooit bij marktplaats hoor heb ik al een paar keer meegemaakt.

Mette

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:51

Idd, 7-8 km is niet erg ver hoor. Ik fiets dat ook elke dag naar mijn pony. En daar doe ik ongeveer 25 min. over. (ik fiets wel heel hard, tegenwind, regen, het maakt me niks uit)

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 11:53

13 km is 31 minuten met de auto rijden? Wil niet weten hoe sloom je dan rijdt met de auto Huilen van het lachen

Enne 7km ver? Vroeger op mijn 12e tot mijn 15e fietste ik 2x op een dag 11km heen, en 11km terug naar mijn pony.
Zoals er al gezegd werd, het is maar wat je ervoor over wilt hebben Lachen

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:13

60 km per uur, dan rij je dus 60 km in het uur, 30 km in een half uur, 13 km in minder dan een kwartier....Daarbij is het volgens de manege eigenaar 8 km....

FZ_Lin

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:14

Ja maar dan moet je ook wel met de fiets rekenen.. Dus reken dan met de fiets op een kwartier/25 min

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:19

Ik vind 8 km echt een flutafstand hoor. Wat amondi zegt: 8 km voor je droombaan?, zoek een oplossing in plaats van direct op te geven als het niet 2 minuten bij je vandaan is!
Ik fietste altijd 20 km naar school. 20 heen en 20 terug. Dan ging ik in de winter oid ook wel met de trein, maar ik vind het echt onzin dat 8 km te ver zou zijn. Niet alles komt je aanwaaien, je zult er toch wat voor moeten doen meid.

Frantic

Link naar dit bericht Geplaatst: 24-08-08 12:20

En met een electrische zal het misschien 15 tot 20 minuten zijn, daarbij deed de TS met de auto! 31 minuten over 13 km:
Citaat:
Dus ik heb gekeken was de snelste route 13 km en met de auto duurt dat ong 31 minuten.