Mensen worden steeds dommer..

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Somebitch

Mensen worden steeds dommer..

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:57

We kijken nergens meer naar, en verwachtten altijd maar dat het goed is..

Ik noem een voorbeeldje:

Pasgeleden was ik op het tankstation even 3uur dicht. Tankstation afgezet met rood-wit lint en pionnen. Op de deur een briefje geplakt dat we tijdelijk dicht waren.
Nog steeds waren er mensen die zich door het lint heen wurmde en naar de deur liepen.. Tot verbazing ging de deur natuurlijk niet open, maar er stond wel een medewerker binnen...
Nog een keer proberen dan of de deur open gaat.. Vervolgens maar op het raam kloppen, waarna ik niet reageer.. Dan pás beginnen mensen te snappen dat er iets aan de hand is... Dan pas gaan mensen lezen.. Scheve mond

Ik snap ze niet hoor.. Scheve mond

Worden wij nu echt steeds dommer?!

Sence

Re: Mensen worden steeds dommer..

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:58

Ik snap je punt. En ik weet ook niet wat ik er tegenwoordig nog van moet denken... Nagelbijten / Gniffelen

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:59

Mensen vragen héél graag naar de bekende weg. Dat merk ik ook op mijn werk. Doodleuk vragen naar dingen die vlak voor hun neus liggen. Gemak dient de mens is het toch? Nagelbijten / Gniffelen

saskiakefie

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:00

zo ben ik dus ook Huilen van het lachen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 17:01

Zoals ook op zondag.. Dan verkopen we brood, er staat dan een hele balie voor de bakker. Is de bakker er een keer niet op zondag dan vragen ze: Is de bakker er niet?

Nee goh zie jij ergens brood?!

En het is er niet 1... Het zijn er wel 100.. Scheve mond

Megamutsj

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:01

Hahaha, dat was ook toen ik bij de ANWB werkte. het was vroeg, al het personeel was er al om 9 uur terwijl de winkel om 10 uur openging. Veel mensen rammelen dan tegen de deur en tikken op het raam om aandacht van je te krijgen en of je de deur open kan doen. En dan raar kijken als je ze niet aankijkt, of kort aankijkt maar niet de deur opendoet.
Terwijl ze ook wel zo slim kunnen zijn om op het bordje dat naast de deur hangt met openingstijden..

Martine

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:01

Nu je het zegt. Ik heb het vanochtend nog meegemaakt.

Zat in de trein en er werd gecontroleerd. Voor mij zat iemand die haar OV-kaart liet zien. Hier stond op dat ie vanaf september 2008 geldig is. Laat ze hem zien en als er wordt gezegd dat ze geen geldig vervoersbewijs heeft zegt ze: ''Ja maar in de bus mocht het ook Huilen van het lachen ''
Man september is toch niet augustus Frusty

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:03

Haha, ik herken dit helemaal!

Ik werk op de broodafdeling en er werd een bepaald soort brood niet geleverd die dag. Dus wij briefjes ophangen: dit brood is er niet onze excuses bladiebla. drie keer opgehangen en nog 100 mensen die vragen: Is er geen boulogne brood? OOOOH! Ben je echt zo dom?

kissielover

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:04

haha ja dat is echt heel dom! Wij hadden een x dat we zaak aan het verbouwen waren dus alle frituurpannen en de vitrines alles stond buiten en dan nog komen er klanten, mag ik een patatje... ehmm hoe wil je dat ik ze bak meneer Verward

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:07

Weten jullie wat ik nou eigenlijk het ergste vind? Die dingen die nu genoemd worden zijn állemaal zó herkenbaar. Maar soms stel je zelf ook weleens van die vragen waarvan je denkt 'duh!' Bloos

(afgelopen weekend wel bijna een aanvaring gehad met een vrouw, was de zoveelste die even een opmerking moest maken dat 'het zo verschrikkelijk druk was'. En dat was het ook... Ik had het helemaal géhad met het gezeur, gezeik en gevraag dus ik zeg nét iets te hard 'druk? Maar het is toch hartstikke rustig? Blond ' Ze kon er niet om lachen. Bloos ...En dat is misschien ook wel terecht...)

Serafina80

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:08

Haha wel grappig al die domme acties van mensen...Tong uitsteken

Kyle

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:09

Het valt me soms ook op dat er vaak mensen zijn die zo gehaast(?) zijn, dat ze niet meer lijken op te merken dat er iets veranderd is sinds de vorige keer, haha. Ach, het kan mij ook wel eens voorkomen. Til er niet al te zwaar aan. Zij zijn veel meer tijd kwijt dan jij.

Hier moet ik toch op reageren:

Somebitch schreef:
Zoals ook op zondag.. Dan verkopen we brood, er staat dan een hele balie voor de bakker. Is de bakker er een keer niet op zondag dan vragen ze: Is de bakker er niet?

Nee goh zie jij ergens brood?!

En het is er niet 1... Het zijn er wel 100.. Scheve mond

Als de mensen dat vragen, zijn ze niet meteen dom! Als je wilt dat iemand je wat geld voorschiet bijvoorbeeld. Zeg je dan: Betaal dat voor mij!... Of: Goh das mooooi! Oooh, heb jij nog een beetje geld? (Ook al weet je dat hij net naar de bank is geweest).
De boodschap bij die klanten is niet 'Zou de bakker er niet zijn' maar 'Hoe zou het toch komen?'

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:10

het was wel erg bijdehand Haha! Zou ik ook hebben gezegd waarschijnlijk Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 17:13

Kyle: Als ze het dan ook op een normale manier vragen..
Maar ze kijken steeds bozer. Scheve mond

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:15

Klopt ja. Alles is tegenwoordig te makkelijk en bij de meeste "gewone" dingen hoef je niet na te denken.
Mensen kunnen idd ook erg boos worden als bijv een winkel dicht is. Zoiets zal ik nooit kunnen begrijpen.
Of mensen die 5 minuten voor sluitingstijd nog even snel naar binnen komen... Lips are sealed

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:16

Veirl schreef:
Klopt ja. Alles is tegenwoordig te makkelijk en bij de meeste "gewone" dingen hoef je niet na te denken.
Mensen kunnen idd ook erg boos worden als bijv een winkel dicht is. Zoiets zal ik nooit kunnen begrijpen.
Of mensen die 5 minuten voor sluitingstijd nog even snel naar binnen komen... Lips are sealed

En dan met een volle winkelwagen naar de kassa lopen als er al een aantal keren is omgeroepen Clown

Winged

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:17

C_arola schreef:
Veirl schreef:

En dan met een volle winkelwagen naar de kassa lopen als er al een aantal keren is omgeroepen Clown

En dan vervolgens raar opkijken als er van de 12 kassa's nog maar 1tje open is en het overgrote deel van het personeel al klaar staat om te vertrekken met jas aan? Clown Ik ken het ergens van...

Trouwens nog een leuke: Iemand vriendelijk verzoeken van de bakkerijafdeling te gaan omdat hij daar niet mag komen en dan een boze meneer voor je neus krijgen omdat hij niet begrijpt dat hij niet op de bakkerij mag komen. Ja leg dat dan maar is uit als hij niet wil luisteren. Clown

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:18

Hahaha ja inderdaad.
En dan met zo'n hoofd vragen van "gaan jullie niet om 9 uur dicht?" "nee 8 uur"

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:19

en dan een uitgerekte ooooohh???
En mensen die op de deur kloppen om nog een 'klein boodschapje te halen' en dan boos weg lopen als blijkt dat ze echt niet naar binnen komen Clown

Veirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:21

Inderdaad. Ik bedoel, dan heb je ( bij ons iig ) van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds de tijd om boodschappen te doen... Maar het moet natuurlijk weer om 5 over 8 gebeuren.

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:26

idd, kende het voor 7 jaar... ik snap nog niet dat sommige cassieres er geduld voor hebben. Was niks voor mij

Pluizebolpum

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:33

Ik krijg ook wel eens het idee dat de mensheid er niet veel slimmer op wordt, voorbeelden te over, maar één van de mooiste was toch wel deze.
Ik ben in de winkel aan het zoeken naar een pizza, staat er een vrouw een deur verderop. Koelingdeur heeft ze wijdopen en ze staat er praktisch in. Blert ze naar haar partner 'Goh, wat is het koud hier...'
(en nee, het klonk echt niet alsof ze een geintje maakte)

Of die keer dat er twee dames voor de pinautomaat staan te giebelen want hun pinpas doet 't niet. Eén van de meiden haalt 'm eruit kijkt ernaar, 'goh, het is mijn airmilespas'. Zegt de ander 'misschien moet je 'm omdraaien?' en moppie doet 't nog ook en is, nog erger, oprecht verbaast dat ie het nog steeds niet doet. Was voor mij een teken om ergens anders te gaan pinnen, ik wilde wel graag voor zessen weer thuis zijn...

Veirl schreef:
Inderdaad. Ik bedoel, dan heb je ( bij ons iig ) van 8 uur 's ochtends tot 8 uur 's avonds de tijd om boodschappen te doen... Maar het moet natuurlijk weer om 5 over 8 gebeuren.

Dat vind ik ook nog steeds apart...Die ene uitzonderlijke keer dat ik vijf voor sluitingstijd een winkel binnen kom is als ik iets erg essentieels vergeten ben en precies weet waar het staat. En dan nog eerst even vragen of het nog kan...

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:35

Oo ja, kan ook wel duizenden voorbeelden noemen van domme mensen.
Weet ook niet wat het is, of mensen nou steeds dommer worden of altijd al waren...
Maar soms is het zwaar irritant, maar wel lachwekkend! Knipoog

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:36

Pluizebolpum schreef:
Veirl schreef:

Dat vind ik ook nog steeds apart...Die ene uitzonderlijke keer dat ik vijf voor sluitingstijd een winkel binnen kom is als ik iets erg essentieels vergeten ben en precies weet waar het staat. En dan nog eerst even vragen of het nog kan...

Ja, maar jij bent een uitzondering! Er zijn zoveel mensen die met een volle winkelwagen pas om 5 over 8 bij de kassa staan na vaker te horen hebben gekregen dat de winkel gaat sluiten...
Die mensen bedoelden we Knipoog

Cerize

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:38

Of wordt winkel/dienstverlenend personeel steeds ongeïnteresseerder, onbeleefder en minder behulpzaam Haha!