Opleiding SPW/Politie?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Julia

Opleiding SPW/Politie?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:10

Ik weet het met school echt even niet meer. Ja, ik weet alleen dat ik het niet meer zie zitten. Clown

Vorig jaar ben ik begonnen met de opleiding SPW niveau 4 op het ROC van Twente.
Al snel had ik - en met mij een boel anderen - in de gaten dat het gewoon absoluut niet lekker liep.
De opleiding was absoluut geen uitdaging voor mij. Opdrachten waren niet duidelijk, het programma waarmee je werkt op de pc werkte niet, je had geen lessen, je begeleidster wist van niks. Kortom: Ik kon niks voor school doen, dus iedereen zat maar een beetje op Hyves, Bokt en msn, 27 uur per week.

Een paar dagen voor de vakantie kregen we te horen dat ze het anders wilden gaan doen, en we moesten maar even dezelfde dag doormailen welke richting we wilden gaan doen; PW (pedagogisch werker) of MMZ (medewerker maatschappelijk zorg). Dit terwijl ons aan het begin van het jaar was beloofd dat we dit aan het begin van het 3e schooljaar moest beslissen. Euh? Alsof ik die beslissing zomaar even kan maken..

De vakantie is bijna voorbij, en ik zie er onwijs tegenop om weer te beginnen. Ik zit serieus te overwegen om iets anders te gaan doen..

Ik heb ook altijd graag bij de politie gewild, dus ik overweeg nu om in Apeldoorn een opleiding te gaan volgen. Als iemand hier meer over weet, zou ik het graag horen. Lachen
Als andere optie lijkt een opleiding tot verpleegkundige me erg interessant, ervaringen zijn meer dan welkom ook. Lachen

Annn

Re: Opleiding SPW/Politie?

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:16

Dit werkt inderdaad echt niet.
Als je er over twijfelt zal ik zeker de keuze maken om aan een andere opleiding te beginnen. Scholen zijn heel goed in dingen beloven die dan toch niet waar gemaakt worden Nagelbijten / Gniffelen

Ik zou voor politie/verpleekunde gaan Ja

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:32

Ja, ik wil ook 1 van de 2 gaan doen, maar ik wil me er wel goed in verdiepen voordat ik zomaar de keuze maak. Lachen Als op het internet op mijn school naar de opleiding verpleegkundige gaat staan er allemaal mooie leuke woordjes, maar op school zelf hoor ik van de studenten ook geen positieve geluiden. Het is organisatorisch zo slecht geregeld bij ons, echt jammer.

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:38

het kan ook aan de school liggen, probeer eens een dag ofzo mee te lopen op een ander ROC in twente bij de opleiding spw.

mijn opleiding in Henglo was namelijk vreselijk (de verhalen ken je denk ik wel) maar in Leiden zijn de dingen veel beter geregeld en gaat alles nu perfect.

Julia

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 16:44

Ja maar goed, vanuit Almelo elke dag naar bv Leiden zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Ik ben 17, MBO'er, dus geen OV ook nog eens. * Correct me if I'm wrong.

Enschede hoor ik ook geen geweldige verhalen over..

C_Star

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 16:51

Je kan natuurlijk naar een andere school gaan. Ik heb ook vorig jaar op een ROC gezeten nou was ook een drama. Mijn doel is ook de politie al ruim 6 jaar. Heb ook vorig schooljaar de opleiding beveiliging afgerond. Ik heb momenteel een sollicitatie bij de politie lopen. Heb dinsdag voorlichting/intake, maar daarna krijg ik nog allemaal testen en voordat ik weet ik of ik erbij zit vertelde ze dat we ruim 3 maanden verder zijn. Ik wil niet het risico lopen dat ik zo niks zit te doen, want er is een kans dat ik afgewezen wordt. Daarom heb ik voor een nieuwe opleiding gekozen en dat is verpleegkundige en die gaat over 1 week beginnen dus ben benieuwd.

Die opleiding in Apeldoorn is dat ook een Roc volgens mij wel? Dan loopt je wel de kans dat je het zelfde kan krijgen. Zeker weet je nooit, maar ik hoor meer van die verhalen over het ROC.

Je kan even op http://www.aventus.nl/portal/page?_page ... ema=PORTAL kijken daar staat meer over de opleiding.

Ik had me 2 jaar geleden ook opgegeven hiervoor en toen kreeg je ook een sporttest. Meer weet ik niet omdat ik toen uiteindelijk voor beveiliging gekozen heb.

Succes verder.

Annn

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:46

Elessar schreef:
Ja maar goed, vanuit Almelo elke dag naar bv Leiden zie ik eerlijk gezegd niet zo zitten. Ik ben 17, MBO'er, dus geen OV ook nog eens. * Correct me if I'm wrong.

Enschede hoor ik ook geen geweldige verhalen over..

Kom je hier in huis wonen ROFL

Zit er niet een andere school die ook verpleegkunde doet?
10 meter lopen is leuk, maar je moet ook wel iets aan die opleiding hebben Nagelbijten / Gniffelen

Dela

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 21:18

daarom heb ik destijds de keuze gemaakt om mijn spw opleiding in Zwolle te gaan doen.
Almelo stond me qua school niet aan en ik had er geen fijn gevoel bij.
In zwolle had ik een fijner gevoel en dat gevoel is terecht.
Fijne school, goede begeleiding en duidelijke lessen en ze zijn daar erg consequent!!

Oamaru

Link naar dit bericht Geplaatst: 22-08-08 17:53

Och gut Biefstuk.. I know what your'e talking about. Clown

Toevallig net met een meisje gepraat uit Almelo die een jaar verpleegkundige opleiding heeft gedaan en niet kon wachten om iets anders te gaan doen. Precies wat jij zegt, Hyves en MSN waren het meest populair. Als ik het mag zeggen [ ik ken je toch wel een béétje Haha! ] ga voor de politie. Hier wordt je niet gelukkig van, en anders denk je altijd ''Had ik het toch maar geprobeert'' Mijn nicht heeft politieopleiding gedaan, en vond het super geregeld. Weet niet of de opleidingen overal hetzelfde zijn, maar zij heeft hem gedaan in Groningen. Lachen

Sterkte ermee! Kusje