Toevallig net dit topic gevonden.
Ik heb idd 1 jaar op begeleid wonen in Groningen gewoond. Nu al 9 maanden weg en nu ben ik opnieuw op zoek naar andere begeleidwonen/woonvorm.
Hoe 'leuk' het gaat worden op begeleid wonen ligt eigenlijk helemaal aan je zelf en aan wat voor regels de begeleid wonen hanteert. Dat is op elk begeleid wonen anders maar bij mij was het zo dat je tot je 18e gratis daar kon wonen (je hoeft dan nog geen awbz te betalen.. Hou hier dus wel rekening mee dat je waarschijnlijk ooit een klap geld moet betalen aan awbz na 1 jaar.. *ik weet niet hoe oud je bent en wat er allemaal al is geregeld*)
En idd het is vaak belangrijk bij BW dat je zelf hulp kan vragen anders gebeurt er niet veel en dan kom je vaak vast te zitten.
Mijn opmerking over 'het is hoe je er mee omgaat' is eigenlijk ook heel belangrijk want ik was 1 van weinigen daar die echt geen probleem vond om op BW te wonen omdat ik niet moeilijk deed, ik zei ja en amen en volgde de regels ook op. De meesten waarmee ik woonde deden dat niet, waren constant ruzie daarover aan t zoeken etc.. Allemaal energie verspilling.
En als je vragen hebt kun je dat altijd stellen