Ik ben net als velen aan het sparen voor iets, maar het gaat erg langzaam. Ik wil graag wat geld bijverdienen, maar kan dat op je dertiende al? Wat kan ik allemaal doen en hoe kom ik dan aan een baantje? Nog een vraag: hoe oud waren jullie toen jullie begonnen met werken?
Vakkenvullen, oppassen, folderen, schoonmaken, bollen pellen etc. Je mag alleen niet in een fabriek werken of werk wat risico's met zich meebrengt. En je moet onder toezicht werken. http://www.arbobondgenoten.nl/arbothem/ ... watmag.htm hier kan je nog meer informatie vinden.
Ben niet van plan de hele dag auto's te gaan wassen dus het is fijn dat er variatie is. Ik kan op gaan passen terwijl ik een auto was. Of beter nog, het oppaskindje mee laten helpen met de auto wassen.
Een krantenwijk heeft ook nadelen als het keihard regent moet je toch naar buiten met die dingen. Je kan ook met je ouders afspreken dat je betaald krijg voor klusjes die je doet. Bijvoorbeeld 1 euro voor de afwas, 5 euro voor het gras maaien, 3 euro voor het hele huis stofzuigen.
13jarigen zijn niet van suiker en kunnen prima tegen een spat regen. Ik ging in die tijd al op zaterdag of zondag een 10tal uurtjes stallen mesten (op eigen initiatief) voor iets van een 20 euro per dag, vond het een geweldige tijd
tja veel mensen nemen vaak alleen maar aan van 15 a 16 of ouder. en reken ook maar niet op leuk werk op je dertiende. euhm bollenpellen kan altijd, een bijbaantje als oppassen ook. en kijk eens in de krant. altijd wel van die kleine bedrijfjes of huisdingen die mensen zoeken. die letten niet zo op leeftijd en ervaring. de groteren vaak wel want die worden vaker gecontroleerd en kunnen een boete krijgen als je te jong bent.