Ben ik nou echt zo onredelijk???

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

paardje2005

Ben ik nou echt zo onredelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 14:39

Een aantal jaren geleden had ik voor mijn opleiding een laptop nodig. De school had heel weinig computers die de hele dag bezet waren. Ik moest heel veel werkstukken maken samen met anderen. Zij hadden al een laptop en ik niet en dankzij mij moesten ze dan lang op school blijven tot er een computer vrij was…
Via school kon je bij een bedrijf een laptop op rentevrije aflossing kopen. Echter door mijn bkr registratie kon ik het zelf niet doen, en heb toen mijn vader gevraagd of het op zijn naam mocht. Dat was geen probleem en hij zou ook wel een gedeelte betalen.
We wouden het proberen geheim te houden voor mijn zus, wat helaas niet gelukt is… dus mijn zus meteen op de achterste poten want die was het er niet mee eens. Dus heeft mijn pa haar een paar autorijlessen gegeven.
Mijn zus heeft altijd ruim in het geld gezeten(en nu nog) en heeft het geld helemaal niet nodig. Ik daarin tegen heb nooit ruim in het geld gezeten. Ik heb tot mijn bijna 19e bij mams ingewoond en moest direct vanaf mijn 18e kostgeld betalen. Terwijl ik nog geen stufi kreeg… ik moest dus elke dag na schooltijd werken..
Mijn zus heeft van haar 19e tot 21 bij pa gewoond en ze hoefde geen cent te betalen, hij betaalde zelfs haar rekeningen…

Maar goed daar gaat het niet om.
Inmiddels ben ik al weer wat jaren gestopt met mijn opleiding en heb de laptop waar ik heel zuinig op ben nog steeds. Ik zet er geen muziek en foto’s op. Die staan op de gewone pc.
Mijn zus doet nog steeds een opleiding en die moest 10 maanden fulltime stage lopen en daarnaast werkte ze ook nog en moest ze veel onderzoeken doen voor school. Druk dus.
Elke dag was ze 3 uur onderweg naar haar stage, en heb ik uit vrije wil mijn laptop voor die tijd aan haar geleend zodat ze in de trein aan haar onderzoeken kon werken. Ik zou hem terug krijgen als haar stage voorbij was(dat was in mei).Na een paar maand stage zei ze dat ze ook maar eens moest gaan kijken naar een laptop, is toch wel erg handig.

Sinds kort ben ik bezig een baan te zoeken in de paardenwereld, en dan het liefst intern. En als ik dan alleen een kamer zou hebben, dan zou die laptop toch wel verrekte handig wezen. Want ga een kamertje niet vol bouwen met een pc. Daar gaf ze mij gelijk in, en ze zou binnenkort de laptop leeg halen…. Ze heeft de laptop namelijk vol gestouwd met foto’s en muziek terwijl ik had gezegd dat ik dat NIET wou hebben. Ook mocht ze hem NIET op internet gebruiken. Toch heeft ze de hele compu vol gezet en allemaal achterlijke programma’s gedownload die je van ze langszalzeleven niet eraf krijgt.

Word ik vanmorgen door haar gebeld dat zij mijn laptop wil hebben, en eventueel wil ze er wel wat voor betalen……dus ik leg haar nog maar eens uit waarom ik hem terug wil.
Nou ben ik onredelijk omdat ik de laptop niet wil afstaan…. Ik kan toch tenslotte het geld wel goed gebruiken….. ja dat wel.. maar ik wil gewoon mijn laptop terug… hij is van mij en er staan allemaal belangrijke dingen op.
Ze heeft geld zat om een nieuwe te kopen, ze kan tenslotte ook 2 keer per jaar op vakantie. Wat ik NOOIT ga.
Toen was ze boos en gooit de telefoon op de haak.

Nou wist ik dat haar telefoonabbo binnenkort afloopt, en ook wist ik van een actie dat je een gratis laptop krijgt.. site op gezocht. En haar opgebeld van zus en zo… dus zij op de site kijken. Belt ze mij weer dat de telefoon niet goed is, dus wil ze het abonnement niet. Het is van dezelfde maatschappij als waar ze nu bij zit(al 5 jaar) en zei dat ze misschien wel wat kon regelen…. De barones had echter geen zin om op te bellen…

Nou wil ze nog steeds MIJN laptop, maar ik wil niet….

Nou gaat ze vast wel weer onze pa bewerken… die is als de dood voor haar en daar maakt ze al te graag misbruik van… krijg ik weer een boze pa aan de lijn.

Ma bewerken heeft geen zin. Die kiest toch altijd haar kant…. En ik moet blij wezen dat ik een zus heb…
Toen ik 4 jaar was is mijn tante overleden… en sindsdien krijg ik elke keer als mijn zus wat flikt te horen dat ik blij moet zijn dat ik een zus heb….

Wat moet ik nou??????
Ik zou zo blij zijn als ik eindelijk lekker ver weg zit…… geen gezeik meer met de familie.
Mijn ouders weten er nog niks van, en dat wil ik graag zo houden. Mijn zus weet het wel en die gaat het geheid tegen mij gebruiken.
Pa moet binnenkort geopereerd worden en komt het op mij neer dat ik voor hem moet zorgen.. mijn andere 3 zussen gaan het echt niet doen. Zij wonen allemaal samen en hebben op 1 na een kind… en ik ben maar alleen, dus ik moet maar voor pa zorgen.

Sorry voor het lange verhaal, al mijn opgekropte frustraties komen omhoog(en dit is nog maar een begin)

Zonnebloem

Re: Ben ik nou echt zo onredelijk???

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:53

Sttat de laptop nog steeds op naam van je vader? Anders is het makkelijk zat.

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 14:56

Zonnebloem schreef:
Sttat de laptop nog steeds op naam van je vader? Anders is het makkelijk zat.

Ja hij staat op zijn naam. Echter heeft hij toen naar het bedrijf gebelt dat ik hem zou komen halen. Mijn naam staat dus op het garantie bewijs, en ik heb getekent voor ontvangst.

Ben bang dat voor de lieve vrede ik mij weer zal moeten schikken. Ach doe ik al 23 jaar, begint te wennen..

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:00

wat een verhaal zeg en het is jou laptob dus als jij hem niet wilt verkopen aan haar doe je dat niet heel simpel als ze moeilijk gaat doen haal je hem gewoon op ik vind dat ze heel kinderachtig doet ik kan je verder geen tips geven helaas maar ik zou gewoon gaan praten

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:02

. Als jij al 23 jaar jezelf wegcijfert is het nu eens tijd voor je zus om te laten zien dat ze een goed mens is.
Vind het gewoon ontzettend kinderachtig, kan je niet gewoon langsgaan en hem ophalen?

bitchy92

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:29

Ik vind dat je is hoog nodig voor je zelf op moet komen.. zo te zien laat je behoorlijk over je heen lopen... Sigaar
Ik zou de laptop vandaag nog opgehaalt hebben.. je moet niet bang wezen voor je zus!

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 15:44

bitchy92 schreef:
Ik vind dat je is hoog nodig voor je zelf op moet komen.. zo te zien laat je behoorlijk over je heen lopen... Sigaar
Ik zou de laptop vandaag nog opgehaalt hebben.. je moet niet bang wezen voor je zus!

Mee eens! Ik snap dat je liever geen ruzie in de familie wil, maar jij bent zo aardig geweest om de laptop waar je altijd zo zuinig op bent geweest aan je zus uit te lenen. Nu heb je hem zelf nodig en moet zij niet zo kinderachtig gaan doen.
Ik zou gewoon naar haar toegaan en hem ophalen. Dat ze zelf maar een laptop koopt!

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 16:04

Ja ik vond het ook aardig van mijzelf dat ze hem mocht lenen. Ben nog heel boos op haar geweest omdat de laptop niet mee nam in de speciale tas maar in een simpele rugtas. De tas rook muf volgens haar, en wou hem daarom niet mee nemen. Heb toen een nieuwe tas gekocht, maar ook toen de laptop niet teruggehaald.

Ik schik mij inderdaad naar ieders zin....met mijn pa kan ik goed opschieten, maar hij is zo bang voor mijn zus(ook voor mijn moeder trouwens, maar wonen niet meer samen). En als er dan ruzie is kiest hij automatisch haar kant(of die van mijn moeder). Als we dan alleen zijn zegt hij ook wel dat hij wel weet dat ik gelijk heb maar ja.....

Mijn zus is gewoon een feeks... en als ze haar zin niet krijgt dan moet je wegwezen.

Ze voelt zich ook beter dan ons, heeft ze regelmatig gezegt. Wij zijn allemaal maar diploma los en zij doet hbo....

Daarom zou ik ook heel erg blij zijn als ik weg ben. Maar aan de andere kant maak ik mij ook weer zorgen om mijn vader. Hij moet binnenkort onder het mes. Geen gevaarlijke ingreep, maar wel op een vervelende plek waardoor hij 6 week bijna niks mag o.a. fietsen. En bij hem in het dorp is geen winkel.
Ik weet zeker dat mijn zussen echt niet voor hem gaan zorgen of boodschappen doen en ik wil mijn oude pa ook niet alleen laten.
Ik woon in het noorden en wil richting zuiden nl/be. Niet super ver weg, en met de auto toen. Alleen heb ik geen rijbewijs en met ov duurt het wel heel lang, dan kan ik ook niet elk weekend terug voor boodschappen.
heb al geoppert thuiszorg aan te vragen maar dat ziet hij niet zo zitten. Zijn huis is niet zo netjes en dat laat hij liever niet aan vreemden zien. Ook al vertel ik hem dat het veel erger kan(heb zelf bij thuiszorg gewerkt).

zucht

Zonnebloem

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 16:39

misschien moet je haar gewoon overbluffen. Onaagekondigd voor de deur staan en meteen doorlopen en laptop meenemen.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:27

idd kom voor jezelf op want het is toch jouwn laptop???

Paardennamen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:33

Vertellen dat ze haar zooi eraf moet halen en dat je hem morgen op komt halen. Kom nou toch, jouw laptop Scheve mond Je doet notabene nog moeite om op te zoeken hoe zij aan een (gratis) laptop kan komen! Rug recht, borst vooruit en laat je niet overbluffen Ach gut

NoGo

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:35

Jeetje wat een rotsituatie ik denk idd dat het idee van Zonnebloem gewoon ineens voor de deur staan misschien een oplossing is al zou ik dan niet meteen doorlopen richting laptop maar vriendelijk doch duidelijk vragen/zeggen dat je hem NU terug wil.
Ook denk ik dat je ook gewoon is goed met je vader om de tafel moet gaan zitten.
Hem uitleggen wat je dwars zit en waar je je zorgen ommaakt wat betreft de operatie stel desnoods voor dat hij je mag bellen als er niemand van je zussen komt helpen.
Succes....

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 23:45

Paardennamen schreef:
Vertellen dat ze haar zooi eraf moet halen en dat je hem morgen op komt halen. Kom nou toch, jouw laptop Scheve mond Je doet notabene nog moeite om op te zoeken hoe zij aan een (gratis) laptop kan komen! Rug recht, borst vooruit en laat je niet overbluffen Ach gut

helemaal mee eens! en wat je vader betreft... dat kán je toch niet gewoon alleen doen? alleen omdat jíj toevallig alleen woont? kom nou... ik weet niet óf je 't al gedaan hebt maar eens met je zussen overleggen om het SÁMEN te doen?

vikki

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 07:10

Laptop ophalen en nooit meer iets aan haar uitlenen. Zo simpel zou het voor mij iig zijn... Je hebt die laptop zelf gewoon ook nodig om werk te zoeken of wat dan ook te doen, ze mag imo al blij zijn dat je geen nieuwe laptop van haar eist na alles dat ze er mee gedaan heeft en alle "troep" die ze er op ge-installeerd heeft... Bah, geen leuke manier om met de spullen van een ander om te gaan hoor . Kortom, ik vind je verre van onredelijk (ik vind je eerder te makkelijk en aardig voor je zus als ik het zo lees)...

imd

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:15

Jeetje wat een vervelende situatie. Je zus vind ik behoorlijk egoïstisch overkomen. Ik vind je - net als vikki - ook vrij makkelijk. Ik zou gewoon je laptop terugeisen, desnoods onaangekondigd langkomen. Ik vind het ook niet kunnen dat ze er vanalles opzet zonder jouw toestemming! Mijn zusje hoeft dat echt niet te proberen!

Liezel1

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:20

Laptop ophalen en zeggen dat je die bestanden eraf moet halen....

Als zij er dan vervolgens weer om vraagt keihard zeggen dat je hem verkocht hebt.. "tja, bij nader inzien had je toch wel gelijk, ik kon inderdaad het geld wel gebruiken, dus ik heb hem verkocht" Extreme duivel

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:20

Gewoon langsgaan, zeggen dat je laptop komt ophalen, en datb ook gewoon doen. Rustig blijven. Dat zou ik doen. Of het lukt, geen idee. Verder gewoon eens formatteren en herinstalleren, dan is alle zooi eraf.

Wel lees ik uit je verhaal dat je nogal ongelukkig bent met je familie en dat vind ik erg sneu voor je. Ik hoop dat je tot een goede oplossing komt en je laptop terugkrijgt!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:26

Zo, beetje voor jezef opkomen hoor! Gewoon zeggen dat je hem zelf nodig hebt en komt halen. Denkt het loeder wel niet?

Iemand heeft mij ooit verteld dat er met je omgegaan wordt zoals je zelf toelaat; en dat is waar.
Als jij je maar steeds schikt naar iedereen en zo over je heen laat lopen kan je het hun bijna niet kwalijk nemen dat ze het ook doen.
Jij moet je grenzen stellen en duidelijk maken dat het tot hier is en niet verder. Beter voor jezelf zorgen wat dat betreft!

Sterkte meid! En gewoon JOUW laptop terug halen en duidelijk maken dat ie van jou is en dus ook blijft.

No_worries

Woonplaats: Wren's Nest Road, Down Under (Yeah right, in my dreams...)

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 09:39

Hallo zeg, het is toch zeker jóúw laptop? Laat haar maar een andere kopen als ze zo graag ook zo'n handige computer wil. Ze heeft zich ook al niet aan de afspraak gehouden door er allerlei zooi op te installeren en downloaden! Ik denk ook dat gewoon erheen gaan en de laptop terugvragen het beste is, en rustig blijven en geen scene maken.

De tip om je vader zelf te laten bellen als hij hulp nodig heeft vind ik aan de ene kant goed, maar aan de andere kant wil hij er misschien niet om vragen zodat hij alsnog in de problemen komt... en dat wil je ook weer niet. Moeilijk, meid ik hoop dat je uit je sores komt en een beetje geluk en waardering mag vinden Ach gut

Dudette_

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:08

ik zou direct naar der huis gaan, naar binnelopen, laptop pakken en wegwezen!

't is jouw laptop, daar heeft zij niks over te zeggen, ze moet al blij wezen dat ze 'm heeft mogen lenen!
komnou! even je mannetje staan hoor Knipoog

Yinari

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:18

Tsjonge, hoe kom jij zo overdreven bescheiden? Ophalen dat ding, vandaag nog! Wat denkt ze wel niet, dan maar ruzie! Vrede bewaren is goed, niet overal een probleem van maken heel goed, maar dit gaat veel te ver.

Je bewijst haar nog een dienst ook, want misschien maak je een begin met haar te laten zien dat je zo niet met mensen omgaat.

Als je dit verhaal aan je moeder vertelt zal ze het dan nog niet begrijpen? Of schrijf haar een serieuze brief met hoe je over dit alles voelt en denkt, want je probleem lijkt verder te gaan dan alleen de laptop.

Laat je nog weten wat je nu gaat doen? Succes joh!

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:40

Ik denk dat ik hem in eerste instantie niet eens geleend had aan haar Bloos
Of in ieder geval eerder opgehaald.
Dat ding vol zetten met foto's en muziek terwijl jij dat niet weet? Dat is voor mij al genoeg reden dat ze er niet zuinig mee is.
Gewoon terug halen. Wat een kinderachtig gedoe van haar zeg :X

bicci

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:44

jou lap-top...dus jij beslist...

paardje2005

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 11:16

Het is 23 jaar zo dat alles op mijn zus draait. Mijn zus is zo wisselvalig als het weer, en maak je haar boos dan stamt ze je met woorden en al zo de grond in...

Maar ze kan ook best lief zijn... zo had ze mij een paar week geleden mee genomen naar de beekse bergen... dit omdat ik nooit uitstapjes heb of op vakantie ga. En dit heeft ze allemaal betaald. Toch loop ik de hele dag op mijn tenen om haar niet boos te maken... ze laat me daar zo achter hoor... Ze zei wel van jij mag alles beslissen, maar heb uiteindelijk alles maar aan haar overgelaten omdat ik bang was dat ze het er niet mee eens zou zijn(dit natuurlijk allemaal zonder dat ze het zelf door had).

Ik kan wel naar haar huis toe gaan, maar weet nooit wanneer ze er is... ze gaat vaak winkelen enz..

Misschien kan ik beter haar vriend bewerken over de laptop. HIj is een goede kerel die mij vast wel begrijpt. Hij heeft het ook niet makelijk met haar, maar hij doet het een stuk beter dan haar vorige vriend.

Wat paps betreft, hij wil niet teveel van mij vragen omdat het altijd al op mij neer komt.... Maar hij weet zelf ook wel dat ik het toch wel doe.
Mij pa is ook de jongste niet meer(63) en hij heeft gewoon niet zo'n beste band met mijn andere 3 zussen. En hij zal ze dus ook nooit vragen iets voor hem te doen...
Misschien kan ik zijn huis eens drastisch opruimen en dat er dan wel thuiszorg mag komen...

Ze heeft mij wel vaker stunts geflikt. Ik heb van sex in the city de 1e 2 seizoenen(6 dvd's) zij heeft alleen het 1e seizoen. Ik had ze dus aan haar geleent, toen kreeg ik ze terug min 1 dvd van deel 1.
Vroeg ik haar waar die was, zei ze dat hij van haar was want zij miste 1 en nu was de serie weer kompleet... Nou daar was ik het niet mee eens en heb hem weer meegenomen toen ik een paar maand later de kat van hun voerde, dvd gebrand en weer terug gestopt.... ze heeft het nooit opgemerkt Clown

poes

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 11:33

Meis... waarom loop jij op je tenen voor je zus? WAAROM?