Wie gebruikt er wel eens een boodschappenbezorgservice?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Alwiene

Wie gebruikt er wel eens een boodschappenbezorgservice?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 14:39

Naar aanleiding van een gesprek hierover dat we net hadden ben ik benieuwd wie er wel eens gebruik heet gemaakt van, of zelfs regelmatig gebruik maakt van een bezorgservice voor de dagelijkse (of wekelijkse) boodschappen?
Het gaat me er hierbij niet om de boodschappen die je zelf in de kar inlaad en dan laat bezorgen, maar echt om de service zoals Albert.nl waarbij je zelf de deur niet uit hoeft!
Uiteraard ben ik ook nieuwsgierig naar kleinere bedrijfjes die een soortgelijke service bieden.

Ik ben nieuwsgierig naar:

- Hoe vaak je dat gedaan hebt, of hoe regelmatig je dat dan doet?
- Hoe gaat het bestellen/bezorgen in zijn werk?
- Wat je motivatie is om te laten bezorgen?
- Welke kosten zitten er aan verbonden, en wat vind je hiervan?
- In welke regio zit je?
- En wat vind jij nu belangrijk bij een dergelijke service?

Voor de mensen die er nooit gebruik van hebben gemaakt, zou er voor jou een reden zijn om dit in de toekomst eventueel wel te gaan doen? Bijvoorbeeld als het betaalbaarder zou zijn? Sneller? Meer op jouw tijden aangepast?

Ik heb zelf wel eens gebruik wíllen maken van een dergelijke service, maar Albert.nl bezorgd hier (Zwolle, grote stad n.b.) niet En voor zover ik weet zijn er geen alternatieven Lachen

Brand los! Ik hoop op een leuk topic met meningen en ervaringen, en zonder geruzie tussen de mensen die hier gebruik van maken en de mensen die het lui en geldverspilling vinden Knipoog

Lotje02

Re: Wie gebruikt er wel eens een boodschappenbezorgservice?

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:43

Ik heb het nooit gedaan maar het lijkt me heerlijk Haha! Ik heb een hekel aan boodschappen doen en dan vooral aan mensen die dat voor de lol lijken te doen. Elk potje bestuderen, met hele families naar de supermarkt gaan, discussies gaan voeren over wat vanavond te eten en de doorgang met hun karren versperren....

Maar even ontopic, ik heb het dus nooit gedaan, maar ik lees wel even mee. Ben ook erg benieuwd naar de ervaringen. Maar is het heel erg duur als je dat laat bezorgen??

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 14:50

ik nog nooit.. want zo kom je nog eens ergens Tong uitsteken
je kan tegenwoordig alles via internet kopen.. ben bang dat als ik dat doe, heeeeeeel lui word Tong uitsteken

en ik vind boodschappen doen nooit zo heel erg.. ik heb altijd lol met mijn vriend in de supermarkt.. al vind hij het minder leuk dan ik Bloos

Alwiene

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 20-08-08 17:34

Lotje, volgens mij liggen de kosten van Albert.nl ergens tussen de 5 en de 8 euro afhankelijk van het bezorgmoment Lachen

Riemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 17:52

Hier voor mijn studentenflat staat die vrachtwagen van albert.nl er vaak, maar ik denk dat dat voornamelijk is voor de bierbestellingen Koe Ik zou er zelf best gebruik van maken, heb echt een enorme hekel aan de drukke supermarkt waar iedereen het karretje tegen je op loopt te beuken (sorry, gefrustreerd Sigaar ). Maar zolang ik nog overdag de tijd heb om boodschappen te doen, doe ik dat gewoon in de winkel zelf.

Mijn vader is nog zo'n ouderwetse SRV-man die het op de dorpen (tenminste bij ons dan) nog echt goed doet! Daar zijn ook veel mensen die dan hun mandje en briefje buiten zetten, en dan doen wij hun boodschapjes bij elkaar zoeken. Echt wel leuk werk! Mijn vader heeft zelfs een scanningskassa (hij deed eerst bijna alles uit zijn hoofd) en een pinapparaat aangeschaft! Dus er zit nog steeds perspectief in...Hij heeft er zelfs ook over zitten denken om zo'n online boodschappensite te gaan maken, maar hij daar toch een beetje te oud voor om daar nog aan te gaan beginnen...

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 07:06

Alwiene schreef:
Lotje, volgens mij liggen de kosten van Albert.nl ergens tussen de 5 en de 8 euro afhankelijk van het bezorgmoment Lachen

Oh dat valt me mee! Dat is het me wel waard om een tripje naar de supermarkt te besparen Clown

__Marloes__

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:29

Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt. Zou het ook niet doen, aangezien ik vlakbij de supermarkt woon. Ook vind ik boodschappen doen altijd gezellig, je komt altijd wel iemand tegen. Lachen

Mijn oude buren maakten wel eens gebruik van de bezorgservice van Albert.nl. Maar zij kregen altijd dingen die bijna over datum waren, al bruine bananen etc. De supermarkt waar ik werk heeft ook een bezorgservice, en daar proberen we dat soort dingen altijd te voorkomen.

lique

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:31

ik wel.....soms kijk ik na buiten en denk ik gatver wat een weer..dan surf ik gauw na appie hein!!
ja ik weet het hoebedoel je lui...

Roadracer

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:43

Wij hebben er tot dusver een aantal keer gebruik van gemaakt (gemiddeld 1 à 2 keer per jaar, niet vaak dus). Ikzelf vind het wel een beetje zonde van het geld, maar eerlijk is eerlijk: het is zoooooo gemakkelijk Haha! Je bestelt via internet (is soms wel goed kijken dat je het goede aanklikt, soms ook lastig om het juiste product te vinden), en je kunt zelf bepalen wanneer ze langs moeten komen. Bijvoorbeeld 's avonds na 19 uur, als je zelf net thuis bent uit je werk.
Ik vind het vooral ideaal als we heel veel spullen nodig hebben, bijvoorbeeld voor een verjaardag - scheelt een heleboel heen en weer gesleep. We hebben ook een tijdlang geen auto gehad, dan is het bij veel boodschappen echt een uitkomst Pling
Service is goed, en je kunt pinnen aan de deur dus je hoeft niet van te voren geld in huis te halen. Zegeltjes enz. komen gewoon mee Tong uitsteken

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:48

Mijn ouders doen dit sindskort, zij hebben namelijk 4 pleegkinderen (lees 2 beren van jongens en 2 meisjes, veeeeeel drinken en eten ;0)en nog 3 eigen kids (waarvan er 1 thuiswoont en 2 alleen in het weekend), dit betekent heel veel boodschappen die niet eens altijd in 1 keer in de auto passen en dus meerdere keren op en neer rijden naar verschillende winkels, dus sinds een paar maanden komt albert 1 keer in de 2 weken. Het scheelt mijn moeder een paar uur per week boodschappen doen en een hoop gesjouw met haar niet erg goede rug. Mijn vader werkt gewoon fulltime en mijn moeder heeft naast het gezinshuis nog 20 uur een baan buitenhuis, dus voor haar is dit echt ideaal.

Je vragen:
- Ze hebben het nu een keer of 4 gedaan, 1 x per 2 weken
-Je besteld online, klikt gewoon aan wat je wilt, dan kies je wanneer je het bezorgt wilt hebben. Dan komen ze het netjes in kratjes bezorgen op de gekozen tijd, kratjes zijn wel duur in statiegeld. maar kun je de keer erna weer inleverem.
- Regio Tilburg
- Motivatie: teveel gesjouw en teveel tijd als je het in de winkel doet.
- De service is echt prima, je krijgt ook veel gratis artikelen, bovendien hebben zeen pinapparaatje bij en de mensen zijn zeer aardig en altijd op tijd geweest nog.

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:49

__Marloes__ schreef:
Ik heb er zelf nog nooit gebruik van gemaakt. Zou het ook niet doen, aangezien ik vlakbij de supermarkt woon. Ook vind ik boodschappen doen altijd gezellig, je komt altijd wel iemand tegen. Lachen

Mijn oude buren maakten wel eens gebruik van de bezorgservice van Albert.nl. Maar zij kregen altijd dingen die bijna over datum waren, al bruine bananen etc. De supermarkt waar ik werk heeft ook een bezorgservice, en daar proberen we dat soort dingen altijd te voorkomen.

Hmm dit hebben wij echt nooit gehad, ziet er altijd super super goed uit..... wel krijg je soms dingen GRATIS erbij die BIJNA over de datum zijn of inderdaad bruinere bananen en druifjes die al wat langer zijn, maar die krijg je dan altijd gratis!

Dorée

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 12:50

Riemke schreef:
Hier voor mijn studentenflat staat die vrachtwagen van albert.nl er vaak, maar ik denk dat dat voornamelijk is voor de bierbestellingen Koe Ik zou er zelf best gebruik van maken, heb echt een enorme hekel aan de drukke supermarkt waar iedereen het karretje tegen je op loopt te beuken (sorry, gefrustreerd Sigaar ). Maar zolang ik nog overdag de tijd heb om boodschappen te doen, doe ik dat gewoon in de winkel zelf.

Haha ik wilde al zeggen dat ik nog nooit de Albert.nl bezorgservice heb gebruikt, maar dat wij vroeger in huis dankbaar gebruik maakten van de Heineken Studenten Service. Haha! (Bestaat nu niet meer)

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:42

Het lijkt me best handig Clown Mja, bij mij zit de Bas van der Heijden op loopafstand haha

Suomi

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 19:50

Wij bezorgen ook boodschappen bij mensen Ja . Het zijn vaak oudere mensen, mensen die geen auto hebben of om een bepaalde reden aan huis gekluisterd zijn (bijv. medische redenen) of simpelweg mensen die een hekel hebben aan boodschappen doen.

Eigenlijk is iedereen ook erg blij dat wij hun boodschappen bezorgen. Erg leuk dus. Ja

Nathalie

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:37

Het is toch wel heel erg makkelijk als je 6 dagen in de week werkt. Want ja boodschappen doen op zondag gaat niet. Clown
Dus ik zit er wel eens over na te denken. Nu woon ik nog bij mijn ouders maar binnen nu en een week of 4 hoop ik de sleutel te hebben van mijn eigen huisje, en dan is het toch wel een uitkomst.... Maar op de een of andere manier vind ik het raar. Haha!

Vjestagirl

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 20:43

Bij albert.nl is je minimum bestelbedrag wel 40 euro. En da t is voor een student zoals ik niet te doen. Daarbij vind ik boodschappen doen wel erg leuk... Dus ach

Volkoren

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:36

Het lijkt me wel wat. Niet omdat boodschappen doen vervelend is, het kost alleen veel tijd. Dus zou het erg makkelijk zijn om het te laten bezorgen, en waarschijnlijk zelfs geld schelen omdat je niet overal langs komt en denkt 'lekker!, neem ik mee' Haha!

Wat ik het nadeel vind is dat niet alles op de site staat. Dat de enige die ik ken de albert is, en dat de prijzen op de site hoger liggen dan in de winkel. Bezorgkosten zou nog niet eens zon probleem zijn Lachen

Mijn ouders hebben een flink aantal jaren terug mee gedaan met een andere bezorgservice, was een test oid. Uiteindelijk liep het volgens mij niet voldoende want ik heb er na een paar keer nooit meer wat van gehoord/gezien.

Imago01

Link naar dit bericht Geplaatst: 21-08-08 21:42

Mijn ouders laten zo ongeveer 2-wekelijks door Appie bezorgen en het is ideaal.

Voordelen:
- in de winkel ben je wel geneigd om je inkopen door je maag te laten leiden, heb je op dat moment trek in iets, dan koop je dat erbij terwijl je het eigenlijk niet nodig hebt
- via internet kun je beter nadenken over wat je hebben moet
- niet sjouwen met zware kratten of tassen
- niet zoeken in de winkel wat waar staat
- enorme tijd- en energiebesparing (niet met auto bv. als je zware dingen moet halen)

Nadelen:
- bezorgkosten
- bv bij fruit: je kunt niet je eigen voorkeur eruit pikken (bv. rijpe kiwi's of appels zonder 'plekjes')

De site van Appie is handig en snel en ik laat mijn ma vaak ook dingen voor mijzelf bestellen; we delen op die manier de bezorgkosten (maar moet ik evengoed nog wel sjouwen van huis van mijn ouders naar mezelf maar goed, scheelt wel ergernis in winkel).
Voor mensen die een lichamelijk iets hebben of niet willen sjouwen of om een bepaalde reden niet uit huis kunnen of willen is het een uitkomst!