Hoogte premie brommer verzekering

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

eilleen333

Hoogte premie brommer verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 14:59

Ik heb een brommer gekregen, maar die moet ik natuurlijk wel verzekeren... Ten eerste WA, maar het liefst ook tegen diefstal en schade van derden.
Maar wat voor verzekering hebben jullie voor je brommer (welke maatschappij)? En hoeveel ben je daar per jaar of per maand aan kwijt?

Sonja_

Re: Hoogte premie brommer verzekering

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:15

De HEMA heeft hele goedkope Ja
ik weet niet precies hoeveel je dan kwijt bent per maand, maar dat kan je allemaal opzoeken op de site Lachen

Meliaforever

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:21

Uhm weet niet zeker meer van welke verzekering, ik zou vanavond even kijken.
Hema is idd ook goedkoop. Knipoog

edit; ik heb unigarant.
Laatst bijgewerkt door Meliaforever op 18-08-08 17:04, in het totaal 1 keer bewerkt

dniejs_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 16:59

Westenwind

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:04

Het ligt er maar helemaal aan waar je woont, hoe oud je bent en wat voor scooter je hebt. Mijn zusje heeft alles vrij ongunstig en betaald meer als 500 euro per jaar. Ik zou even bij verschillende verzekeringsmaatschappijen informeren Lachen

Zelke

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:31

ik betaal iets van 137 euro per jaar, in belgie hier. als die gestolen wordt krijg ik wel niks.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 23:40

Is het een nieuwe brommer, of is het een tweedehandse Lachen ? Verzekeren tegen diefstal e.d. kan vaak maar tot een bepaalde leeftijd namelijk. De kosten van je verzekering zijn totaal afhankelijk van het merk + type van je brommer, je woonplaats, leeftijd, geslacht, sinds wanneer je je rijbewijs hebt, etc.

Ik heb mijn (nieuwe gekochte) scooter al risk verzekerd bij Axa, dat was op dat moment één van de goedkopere verzekeringen (vorig jaar € 145,- per jaar) met heel gunstige voorwaarden, maar ik meen dat zij hun voorwaarden inmiddels hebben aangescherpt en veel duurder zijn geworden.

Als je bijvoorbeeld allrisk verzekerd bent (kan alleen wanneer voertuig jonger is dan twee jaar) scheelt het per maatschappij hoeveel je voor je voertuig terugkrijgt wanneer je hem total loss rijdt. Het is erg de moeite waard daar bijvoorbeeld naar te kijken Ja .

eilleen333

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 19-08-08 06:34

Nou ja, ik denk dat All Risk niet erg veel nut heeft. Dat brommertje is al 10 jaar oud nl, dus ik denk dat ik dan in verhouding minder krijg dan wat ik moet betalen. Maar ik wou wel verzekeren tegen diefstal, en schade aan derden.

Ik woon nu in Zwolle, dat is de goedkope regio, maar ik wil hem misschien meenemen naar Utrecht. Maar ik blijf wel in Zwolle wonen, moet even uitzoeken of ik hem dan in de Utrecht regio moet verzekeren, of dat dat gewoon voor het goedkopere Zwolle tarief kan.

Gwen

Link naar dit bericht Geplaatst: 19-08-08 07:00

Met die leeftijd heb je grote kans dat je hem niet meer diefstal kunt verzekeren, of dat die kosten relatief veel te hoog zijn.