Relatie; ook vriendschap met jongens?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

NoaC

Relatie; ook vriendschap met jongens?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:12

Ik heb flinke discussie met mijn vriend of het “normaal” is om als meisje met relatie daarnaast gewoon vriendschap met jongens te hebben en daar bv eens wat mee te gaan drinken.

Ik heb een groep vrienden waar ook een stel jongens inzitten met wie ik erg goed omga. Ken deze jongens al echt ruim 10 jaar goed.
Doen regelmatig dingen als even wat drinken in de stad, winkelen of film kijken. Niks aan de hand verder zou je denken.
Alleen is mijn nieuwe vriend het er totaal niet mee eens en probeert me “te verbieden” 1 op 1 met een van mijn vrienden af te spreken. Vindt ie niet normaal als je een relatie hebt en hij doet of ik een of andere vrije vogel ben met totaal vertekend beeld van hoe je je zou “moeten” gedragen als je een relatie hebt. Rolleyes

Er is echt 0,0 aantrekkingskracht tussen mij en deze jongens; ken ze echt al zo lang. Maar zijn wél gewoon goede vrienden die erg veel van me weten en ik dus gewoon lekker mee kan kletsen. Ik zie echt het probleem niet om als meisje vriendschappen te hebben met jongens. Gebeuren verder ook totaal geen boeiende dingen maar doen gewoon dingen die ik ook met vriendinnen doe of zou doen.
Als ik er wat mee zou willen of hun dat zouden willen was dat wel gebeurt in de afgelopen jaren of toen ik vrijgezel was, maar van beide kanten is dat echt niet iets wat we zouden willen.

Vriend doet echter of er van alles aan de hand is of kan gebeuren, en wil dus niet meer dat ik 1 op 1 wat met ze afspreek om wat te gaan doen. Hij heeft totaal geen reden om te denken dat er wat zou kunnen gebeuren behalve zijn argument dat ie weet hoe jongens zijn. Heb hem verder nooit aanleiding gegeven dat er enig risico of wat is. Lips are sealed
Ze mogen wel langskomen (als hij er ook is), mag ze bellen of sms-en of wat met ze gaan doen in een groep (waar hij dan ook bij is). Gestoord
Ik voel me hierdoor flink beperkt en vind het ook echt belachelijk. Net of ik een oppas heb.
Daarnaast ken ik de jongens ook heel persoonlijk en hun mij maar mijn vriend totaal niet dus is het ook totaal anders als ik ze alleen nog kan zien met mijn vriend erbij. Net als je met vriendinnen hebt; daar hoef je je vriend ook niet altijd bij te hebben Knipoog

Voel er ook totaal niks voor om me dit te laten “verbieden”, maar ben wel benieuwd of mijn kijk op wat je wel en niet kan doen nou zo vertekend is of dat er bij hem gewoon wat los zit. Echt nog even en ik zit met een burka om thuis volgens mij….
Zijn toch wel meer meiden met een relatie die gewoon met een jongen/jongens goede vriendschappen hebben?

Qimm

Re: Relatie; ook vriendschap met jongens?

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:14

Ik heb juist veel mnnelijke vrienden en dat vind ik lek. Mijn vried heeft daar ook geen problemen mee hoor. Ga ook wel eens alleen met de jongens op stap. Moet kunnen, ja toch?
Beetje onzin als het niet mag, vertrouwt je vriend jou niet ofzo?

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:15

ik zou toch wel achter mijn oren krabben als mijn vriend dit soort dingen zou 'verbieden'..
Mijn beste vriend is een jongen en mijn vriend heeft er totaal geen problemen mee.

AaronYve

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:16

Ik kan je 1 ding zeggen, als je moet kiezen tussen vriend of echte vrienden, wie kies je dan?
Een jongen mag je niet claimen, hij zal je toch moeten vertrouwen, Je zegt er is 0,0 aantrekkingskracht, maak hem dat duidelijk en blijf bij je standpunt.
En hij weet hoe jongens zijn... zijn ze dan allemaal hetzelfde en jij dan? Waarom vertrouwd hij jou niet?
Maar ik vind het een beetje sneu van je vriend dat hij jou dit probeert te verbieden!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:17

Qimm; mijn idee ook inderdaad...moet gewoon kunnen lijkt me. Daarnaast zijn het al ruim 10 jaar erg goede vrienden en voel er weinig voor om ze te laten vallen.

Hij vertrouwd mij wel maar hun niet want hij weet hoe jongens zijn zegt ie... Rolleyes

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:17

Oef je hebt toevallig niets met mijn ex? (niet de laatste maar die daarvoor) meis, laat je niet beperken stel hem wel voor de keuze want hier begint het mee. als hem dit lukt wat gata ie je nog meer verbieden. Tuurlijk un je gewoon mannelijke vrienden hebben. neme hem een keer mee en praat daarna goed met hem. Mij heeft het mijn hele vriendengroep gekost ooit en daardoor stond ik nadat het uit was er nagenoeg alleen voor. dat is het je niet waard hoop ik.

het begint met: ik vertrouw jou wel, maar hun niet....

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:18

hmm tegelijk, echt waar ik zoui bijna roepen van: dumpen, want i've been there and done that....

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:18

Vriendjes die mij wat dan ook proberen te verbieden gaan heeeeeel snel de deur uit. Ik ben een volwassen vrouw (en jij ook, denk ik), en kan heel prima m'n eigen beslissingen nemen.

Natuurlijk kan jouw vriendje aangeven dat hij zich er niet lekker bij voelt. Dan kunnen jullie het daar samen over hebben, en kan jij op basis daarvan een beslissing nemen. Maar verbieden Hamer

pjotrg

Woonplaats: La Malachère (da's ergens in het oosten van Frankrijk)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:19

Als je vriend zo "bezitterig" of wantrouwend is, zou ik me sterk afvragen of je wel met hem door wilt. Vrijheid en vertrouwen in een releatie is juist de basis voor een goede relatie en daar hoort dus ook bij dat je elkaar de gelegenheid geeft om ook eens met anderen op stap te gaan. Ik heb teveel stellen gezien die sinds ze samen zijn al hun respectievelijke vrienden zijn kwijtgeraakt en alleen nog maar bij elkaar zitten, gezelig hoor!

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:19

AaronYve schreef:
Ik kan je 1 ding zeggen, als je moet kiezen tussen vriend of echte vrienden, wie kies je dan?
Een jongen mag je niet claimen, hij zal je toch moeten vertrouwen, Je zegt er is 0,0 aantrekkingskracht, maak hem dat duidelijk en blijf bij je standpunt.
En hij weet hoe jongens zijn... zijn ze dan allemaal hetzelfde en jij dan? Waarom vertrouwd hij jou niet?
Maar ik vind het een beetje sneu van je vriend dat hij jou dit probeert te verbieden!

In deze fase; zeker voor mijn vrienden. Mijn vriend heb ik "pas" en mijn vrienden al zo lang en zijn nu ook zeker belangrijker.
Ik ga er al wel echt een heel stuk minder mee om en ze blijven bv niet meer slapen. Maar ik moet er volgens mij wel prima gewoon wat mee kunnen drinken in de stad of naar de film ofzo.
Maar vriendje doet echt of ik totaal wereldvreemd ben.

Dat er 0,0 aantrekkingskracht is en nevernooit wat gaat gebeuren heb ik hem al tig keer verteld maar is echt lüllen tegen een muur.

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:20

Interessant topic dit, ik volg even! Mijn ex vertelde mij altijd dat een jongen en een meisje geen vrienden kunnen zijn, dat er altijd meer bij komt kijken (nee, maar met zijn ex kon ie wel vrienden zijn, want dat is 'anders'). Ik zelf vind dat als het een normale vriendschap, is zonder gevoelens van beide kanten dat het zeker moet kunnen hoor! Lachen Waarschijnlijk is je vriend gewoon jaloers.

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:22

Merilyn schreef:
Oef je hebt toevallig niets met mijn ex? (niet de laatste maar die daarvoor) meis, laat je niet beperken stel hem wel voor de keuze want hier begint het mee. als hem dit lukt wat gata ie je nog meer verbieden. Tuurlijk un je gewoon mannelijke vrienden hebben. neme hem een keer mee en praat daarna goed met hem. Mij heeft het mijn hele vriendengroep gekost ooit en daardoor stond ik nadat het uit was er nagenoeg alleen voor. dat is het je niet waard hoop ik.

het begint met: ik vertrouw jou wel, maar hun niet....

Nee, heb niet je ex Knipoog
Dat verliezen van je vriendengroep en dan alleen staan is ook precies mijn punt. Hij doet dat weg met "als het echte vrienden zijn begrijpen ze dat wel".
Daarnaast wil ik mijn vrienden en vreindschappen ook niet kwijt.
Hij is er wel duidelijk in dat het toch echt een keuze is want als ik 1 op 1 dingen met hun blijf doen is het voor hem klaar....

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:22

een waard vertrouwd zijn gasten.... voor mij is een teken van dergelijke jalouzie een slecht voorteken van zijn eigen betrouwbaarheid. Blijkbaar is in zijn perceptie alleen op stap met een ander van het andere geslacht een serieus gevaar. Lekker dan Scheve mond

Evelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:24

Ik zou m'n vriend hard uitlachen als hij dat wil verbieden. Ik kies m'n vrienden lekker zelf uit en dat daar mannen tussen zitten. Tja mijn keus. Nu heb ik ook inmiddels ruim 7 jaar een relatie en dit is nooit een onderwerp geweest. Tja ik heb weleens een mannelijke vriend gehad die dacht dat er meer in zat, maar dat is snel duidelijk en die hoef ik mede daardoor ook niet meer te zien.
Nee hoor meid laat je niet gek maken. Als jou vriend je vrienden (of dit nou mannen of vrouwen zijn) niet kan accepteren dan wordt dat toch wel een lastige situatie.

Kwanyin

Ach tegenwoordig zou je zelfs iets me een vriendin kunnen beginnen (of een collega), dan kan je je beter helemaal sociaal uitsluiten als je vriend gerustgesteld wilt zijn dat niemand een kans heeft om jou af te pakken Haha! .

1 ding weet ik wel. Als iemand het durft om te zeggen dat ik een jarenlange vriendschap moet verbreken omdat het toevallig jongens zijn, dan kan die zijn mening 180 graden bijdraaien, ofwel mooi opstappen. Ik heb het omgekeerde vaak genoeg meegemaakt, mannelijke vrienden die plotseling geen contact meer wilden hebben 'omdat de vriendin dat niet wilde'. Verschrikkelijk vond ik dat, dus ik wil zeker niet hetzelfde mijn vrienden aandoen.

AaronYve

NoaC schreef:
AaronYve schreef:

In deze fase; zeker voor mijn vrienden. Mijn vriend heb ik "pas" en mijn vrienden al zo lang en zijn nu ook zeker belangrijker.
Ik ga er al wel echt een heel stuk minder mee om en ze blijven bv niet meer slapen. Maar ik moet er volgens mij wel prima gewoon wat mee kunnen drinken in de stad of naar de film ofzo.
Maar vriendje doet echt of ik totaal wereldvreemd ben.

Dat er 0,0 aantrekkingskracht is en nevernooit wat gaat gebeuren heb ik hem al tig keer verteld maar is echt lüllen tegen een muur.

Ik zou er als jongen zijnde ook niet mee eens zijn als ze blijven slapen, maar eens lekker de kroeg in moet kunnen. En omdat je je vriend pas net hebt en hij je nu al eigenlijk voor de keuze stelt om je vrienden te dumpen, zou ik hem eens goed wijs maken dat je hier niet van gediend bent en als hij dat niet wilt begrijpen dan dat, daar de deur is.
Ik ben ook ooit eens mijn vrienden kwijt geraakt door een jongen en het doet echt pijn kan ik je vertellen. Gelukkig heb ik nu een vriend die het allemaal wel begrijpt, zo heeft hij ook vriendinnen..

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:26

Anoeska schreef:
Vriendjes die mij wat dan ook proberen te verbieden gaan heeeeeel snel de deur uit. Ik ben een volwassen vrouw (en jij ook, denk ik), en kan heel prima m'n eigen beslissingen nemen.

Natuurlijk kan jouw vriendje aangeven dat hij zich er niet lekker bij voelt. Dan kunnen jullie het daar samen over hebben, en kan jij op basis daarvan een beslissing nemen. Maar verbieden Hamer

Precies mijn punt; gaat me er bijna niet eens meer om wát je ie wil verbieden maar gewoon het feit dát ie me wil beperken in iets doet mijn nekharen al omhoog staan.

Hij voelt zich er niet lekker bij en ergens kan ik het ook wel begrijpen maar krijg hem echt niet duidelijk dat er niks aan de hand is.
Dus komen op het punt dat ie zegt dat als ik met hun 1 op 1 blijf afspreken het voor hem klaar is want dat trekt ie niet.

LK_2312

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:26

Mijn vriend doet dit ook heel iets.. als ik met uitgaan met een andere jongen ga staan praten dan gaat hij heel erg opvallend op mij letten.. Hij weet alleen zelf niet hoe grappig hij is op zo'n moment dus dan steek ik hem maar de gek aan en is het ook over.. Ik heb ook vrienden waar hij helemaal geen probleem van maak als ik daarmee een film zou gaan kijken..
Maar ik zou het er in ieder geval met hem over hebben en misschien kun je met je vriend en je goede vrienden gaan praten zodat je vriend wat meer op z'n gemak is Lachen

levine

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:27

Jeetje wat vervelend, erg herkenbaar ook. Er wordt ooit wel gezegd dat vrouwen jaloers zijn, mannen hebben daar veel meer last van Knipoog Probeer je vriend nogmaals duidelijk te maken dat het gewone vrienden zijn en dat je er echt niets voor voelt. Komt dit nog niet door, heeft hij maar pech, sorry, klinkt heel hard, maar dan vertrouwt hij jou niet. En in een relatie is niets zo belangrijk als vertrouwen. Jij hoeft je niet zo te laten benadelen, voor je het weet ben je al je vrienden kwijt, want liefde maakt blind, je doet alles voor je vriend, en dan ineens, sta je daar in je eentje. Het valt mij sowieso op dat vriendschappen man-vrouw niet meer geaccepteerd worden.....

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:28

Silviabol schreef:
een waard vertrouwd zijn gasten.... voor mij is een teken van dergelijke jalouzie een slecht voorteken van zijn eigen betrouwbaarheid. Blijkbaar is in zijn perceptie alleen op stap met een ander van het andere geslacht een serieus gevaar. Lekker dan Scheve mond

ja, hij is zo inderdaad. En volgens hem zijn alle jongens zo. Juist daarom vind ie het "zo'n gevaar" zegt ie.
Hij zou nu dus bv ook niet iets gaan drinken met een collega. Dus hij doet het niet en ik mag het ook niet....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:31

Voor mij is het heel simpel. Relatie is meestal nieuwer dan vriendschap, dus vriendje heeft er maar gewoon vrede mee te hebben met wie ik om ga. Ik maak nog altijd zelf uit wie mijn vrienden zijn en wie niet, daar heeft wie-dan-ook, en dus ook een eventueel vriendje, niks over te zeggen. Net zo goed ga ik me er in een relatie ook niet mee bemoeien met wie de ander allemaal bevriend is. Kijk, als iemand "verkeerde vrienden" heeft oid, dan kan het een ander verhaal worden, maar volgens mij heeft in een relatie niemand het recht een vriendschap van de ander te verpesten of verbieden.

MarliesV

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:33

Vind het wel erg raar hoor. Heeft hij dan geen vrouwelijke vrienden of mag dat wel?

Mijn vriend is best wel eens jaloers maar weet ook dat mijn twee beste vrienden mannelijk zijn. De ene is mijn ex en de ander al jaren mijn beste vriend. Ga er af en toe lekker alleen naar toe, niet dat mijn vriend niet mee mag maar hij vind het ook belangrijk dat je je eigen ding kan blijven doen als de ander er maar van weet.

Vertrouwen is het belangrijkste in een relatie en dat lijkt jou vriend te missen.

Als hij er niet mee om kan gaan dan zou ik voor mijn vrienden kiezen en niet voor mijn relatie als die nog heel pril is. Nu heb je je vrienden nog en kan je nog verder zonder hem, straks wordt het misschien andersom.

succes.

Zwerte
Lid Bezwaarcommissie

zo te horen ontbreekt het hem aan vertrouwen! Ik vind dat zo'n onzin om te zeggen: ik vertrouw jou wel, maar hen niet. Nou als je denkt dat er wat kan gebeuren vertrouwd hij jou dus NIET! Het probleem ligt bij hem en zeker niet bij jou. Ik heb ook vriendschappen met jongens en die zie ik gerust zonder mijn vriend hoor, heeft hij ook totaal geen problemen mee. Sterker nog, ik heb nog goed contact met mijn ex, en die ontmoet ik ook in mn eentje. Geen enkel probleem!
Je vooral niks laten verbieden, helemaal niet als er echt totaal niks is tussen jullie, dan moet hij dat maar accepteren!

Esperanza
Blogger

NoaC schreef:
Dat verliezen van je vriendengroep en dan alleen staan is ook precies mijn punt. Hij doet dat weg met "als het echte vrienden zijn begrijpen ze dat wel".
Daarnaast wil ik mijn vrienden en vreindschappen ook niet kwijt.
Hij is er wel duidelijk in dat het toch echt een keuze is want als ik 1 op 1 dingen met hun blijf doen is het voor hem klaar....

Ik vind het zo raar, die houding van je vriend... Ik snap niet waarom je vienden daar maar begrip voor moeten hebben en als ze echte vrienden zijn dat ze het zouden moeten snappen. Je zegt het zelf ook goed, natuurlijk wil jij je vrienden ook niet kwijt! En dat hoeft ook helemaal niet.

Dan zal je vriend waarschijnlijk aan het kortste eind trekken. Wel jammer voor hem. Clown

Maar idd, het feit dat ie jou iets wil gaan verbieden... laat ie lekker zelf in een burka gaan rondlopen Haha!

En de zin die Silfiabol schreef, daar moest ik ook direct aan denken eigenlijk...

NoaC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 10:33

Ik mag wel contact met ze hebben; ik mag ze bellen en sms-en. En ze mogen ook gewoon langskomen als hij er ook is. En met een groep (incl vriend) uit vind ie ook prima hoor. Maar 1 op 1 niet. Clown
En ik vind dat 1 op 1 ook prima moet kunnen;heb niks te verbergen.
Hij zegt zelf ook dat hij er geen problemen mee heeft als het meiden waren geweest, maar dat het alleen niet mag omdat het jongens zijn.
Ben ook zeker niet van plan om mijn vrienden te laten vallen, en ook niet om altijd met hem als mijn oppas opgescheept te zitten. Hij mag prima mee maar net als met vriendinnen wil ik ze ook gewoon even onder ons kunnen sprken; zoals ik al jaren doe.
In mijn vorige relatie ook totaal geen probleem.

Maar deze doet echt of ik zo raar ben. Volgens hem zijn al zijn vrienden en collega's het met hem eens dat dat ook echt niet kan. Heb het mijn moeder voorgeled en die"begreep hem ook wel....maar ik vind het maar kortzichtig.
Laatst bijgewerkt door NoaC op 18-08-08 10:36, in het totaal 1 keer bewerkt