wat te doen met: "oude/overbodige" kleding

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Trieske_

wat te doen met: "oude/overbodige" kleding

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 08:45

Wat doen jullie met jullie oude/overbodige maar nog goede kleding....

weggooien vind ik ook zo zonde maar na een grote opruiming heb ik toch heel wat zakken met schoenen en kleding en heb geen idee wat ik er mee moet doen en ze staan me echt in de weg...

Vroeger gaf ik het aan een goede kennis die eens in de zoveel tijd naar Roemenie ging en die kleding mee nam, maar helaas doet zij dit niet meer dus nu weet ik het ook even niet meer...

Aeris

Re: wat te doen met: "oude/overbodige" kleding

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:47

Ik laat het in de kelder staan, tot we weer eens een briefje krijgen ivm kledingophaling voor een goed doel, dan gaat het daarheen.

LadyElmira

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:47

Kleding die nog echt leuk en draagbaar is zet ik op internet, ik vind het in de winkels duur genoeg en zo raak je het ook wel kwijt. Verder kun je op een rommelmarkt gaan staan, of je gooit het in zo'n leger des heils container.

tamaramt

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:48

ik zet sinds 1 jaar al mijn spullen op mp voor een paar euro en binnen een paar weken heb ik altijd een paar vuilniszakken vol verkocht
de kleding moet dan natuurlijk nog wel in goede staat zijn
is bhet dat niet meer dan gooi ik de kleding altijd in de containers voor 3e wereldlanden
zij zijn blij met alles en kunnen alles goed gebruiken

Liselot

ik gooi het meestal in een container van een goed doel bij het winkelcentrum.

kleding die echt duur is geweest en nog in hele goede staat is zet ik op bokt of marktplaats

Lotje02

Ik moet eerlijk zeggen dat ik al een halfjaar een zak met oude kleren achter in mn auto heb liggen die ik nog weg moet brengen. Bloos
Bij ons in de buurt staat zo'n bak waar je oude kleding in kunt gooien. Dit gaat dan naar een derdewereld land.
Anders even op internet zoeken, er zijn genoeg mensen en instanties die oude kleren inzamelen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:49

Mijn vroegere buurvrouw heeft een winkeltje in tweedehands (merk)kleding. Al voordat ze deze winkel begon, hield ze twee keer per jaar (in maart en september) een kledingbeurs. Doet ze nog steeds. Van de opbrengst gaat 80% naar de eigenaar van de kleding. Wil je je onverkochte kleding na de beurs niet terug, dan gaat deze naar een goed doel (Roemenië bijvoorbeeld). Jammer dat zij voor jou zo'n eind uit de buurt zit, ze is altijd erg blij met alle inbreng. Beurs wordt ook altijd goed bezocht.

Kleding die ik zelf onverkoopbaar vind of waarvan ik het sowieso de moeite niet vind om deze te verkopen gooi ik in de kledingbakken van het Leger des Heils die hier bij verschillende supermarkten staan.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:50

Ik doe met de goede kleding een soort ruilhandel met de rest van de familie. Van hen krijg ik bv shirts en bloezen omdat ik kleiner ben, en mijn spullen gaan via hen weer door naar anderen. Zo ontstaat een heel leuk netwerk, je hebt regelmatig nieuwe kleding en jou eigen kleding gaat ook weer door.

uiteraard is verkopen op mp ook een optie, zoals gezegd de rommelmarkten en kledingcontainers die overal en nergens staan.

Sjolvir

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:51

L d H.... iemand anders er nog blij mee..

MontyRulezz

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:52

Ik gooi het altijd in de kledingcontainer. En als het niet meer draagbaar is in de vuilcontainer.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 08:55

Ik geef ze aan oxfam, ik raad iedereen om even de documentaire over de kledingscontainers te zien. No Cheer
Die buiten meer uit dan wat anders, een baal oude kleding word voor honderd euro in afrika verkocht, niet te spreken over de aziatische landen die ze bundelen. Fair loon is het allesbehalve gaat meer naar slavernij

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:01

Je kan ook met een paar vrienden en kennissen een ruilavond organiseren. Iedereen brengt zijn "afdankers" (in goede staat) mee en je maakt allemaal een verkoopstandje. Daarna kan je bij de ander gaan shoppen/ruilen! Lachen

visje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:01

katiavl schreef:
Ik geef ze aan oxfam, ik raad iedereen om even de documentaire over de kledingscontainers te zien. No Cheer
Die buiten meer uit dan wat anders, een baal oude kleding word voor honderd euro in afrika verkocht, niet te spreken over de aziatische landen die ze bundelen. Fair loon is het allesbehalve gaat meer naar slavernij

Is die documentaire op internet te zien? Ik heb eens gegoogled, maar vind niet direct iets.

Breghje

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:03

Die ruilavond is ook een leuk idee! Ik had wel al eens geruchten gehoord over die containers Katiavl, maar waar staat het, kan het ook zo snel niet vinden.

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:06

visje schreef:
katiavl schreef:

Is die documentaire op internet te zien? Ik heb eens gegoogled, maar vind niet direct iets.

Vind hem ook niet, heb hem een jaar terug gezien op panorama geloof ik.

Ruilavond zouden we eigenlijk meer moeten doen, met je buurt ofzo.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:10

Ik gooi het vaak in een van de kledingcontainers. Ook hebben we hier in de buurt een familie die kleding ed inzamelt voor arme gezinnen in NL. Dus daar geven we het ook vaak aan. Ruilavonden hou ik niet van, ik moet een keer in de zoveel tijd juist van mijn oude kleding af om ruimte te creeeren in mijn kast dus als er dan weer kleding bij komt ben ik nog niet van het probleem af Clown

Trieske_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 18-08-08 09:11

katiavl schreef:

En om deze reden dus ook mijn vraag...
Ik had dit al gehoord en vind het ook erg dat het zo moet.
Ik maak er liever mensen echt blij mee...

Daphne__

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:13

leger des heils ofzo Lachen
voor daklozen is dat, dacht ik.
staan vaak containers van, waar je alles in kunt kiepen

floorsil

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:14

geef vaak aan een vriendin, en wat zij niet past gaat naar andere vrienden. zelf draag ik ook heel wat kleren van mijn zus. ben altijd super blij als er weer een velniszak komt met kleren (komt helaas niet zo veel meer voor).

Ellebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:15

Ik heb een soort ruilhandeltje met mijn zusje, nichtjes, aangetrouwde nichtjes etc. Alles wat we weg willen doen gaat eerst bij de rest langs en meestal wordt er dan nog wel iets uit gevist. Wat er dan nog over blijft gaat naar het leger des heils.

Hermelijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:19

Kleding die nog mooi en goed draagbaar is geef ik óf aan m'n moeder, óf aan een vriendin, wat zij niet meer leuk vinden gaat naar een tweedehandswinkel hier in de buurt. Kleding waarvan ik vind dat het niet meer te verkopen is, maar nog wel doet waar 't voor bestemd is (dragen dus Knipoog ), doe ik in de kledingbak.

Rozebottel

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:43

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:23

Als het nog leuke kleding is, op internet. Anders alles in een zak en weg er mee. (waar me moeder het heen brengt?)

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:29

Hier staat naast de glasbak zo'n klerending.. Daar gooi je je kleding in en dan brengen ze het naar arme landen ofzo..

PingWing

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:40

Wij brengen zulke kleding naar de Kerk. Deze zamelt de kleding in en zogouw het teveel word om in de kerk op te slaan word het naar een hulporganisatie gestuurd. Deze zijn elke keer anders, de ene keer oxfam, de andere keer een organisatie voor daklozen en weer een andere keer gaat het naar de armere gezinnen in de parochie.