Ingebrande vogelpoep van auto verwijderen??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Goof

Ingebrande vogelpoep van auto verwijderen??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 18:16

Zoals de titel al zegt; we hebben hier een auto staan met een flinke plek waar de vogelpoep is ingebrand.
Nogal zonde, want ten eerste is het een lelijke plek en ten tweede is de auto behoorlijk goed geld waard.

Iemand een idee hoe dit volledig verwijderd kan worden??

Kieffer

Re: Ingebrande vogelpoep van auto verwijderen??

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 18:47

Als de poep er al af is gewassen zou je de auto kunnen behandelen met autowas of poets speciaal voor de kleur van de auto.
Ik heb bij Halfords ooit een spulletje gekocht en daarmee kan ik kleine krasjes op mijn auto minder opvallend maken. Kan ook helpen bij doffe plekken op de lak. Bedenk wel dat je het nooit meer helemaal goed krijgt, na een tijdje is de was er ook af door regen en andere weersinvloeden en moet/kun je het weer een beetje bijpoetsen. Je kunt het altijd proberen Lachen

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:03

mijn vriend is carrossier en ingebrande vogelpoep die ingevreten is en die je nog steeds ziet na het afwassen, daar is nog maar 1 oplossing voor:

opnieuw spuiten.

Je kunt natuurlijk beginnen polieren en camoufleren, maar je gaat het altijd wat blijven zien...

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:04

Les 1, vogelpoep meteen afwassen, want zoals Chipieke zegt: krijg je er nooit meer helemaal af.

Dana01

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:05

wassen, daarna poetsen met commandant en daarna heel goed in de was, zie je er met een beetje geluk niets meer van...

spuiten klinkt leuk, maar met de huidige milieu normen is de nieuwe lak mogelijk nog slechter dan de oude, kun je elke dag je auto wassen Clown

Mi_Amore

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:14

Daarom zou het dus wel eerst moeten geschuurd worden en al, maar dat wordt een kostelijke zaak Knipoog Als je begint met was komt de plek terug met de eerste zonnestralen... Het is gewoon een vetlaagje dat je erop legt en dat de plek gewoon terugbrengt bij de eerste zonnestralen. Mijn vriend is bekend met commandant en weet dus ook dat het zelfs met was terugkomt.

Sence

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:36

Als die rommel erop komt, in het vervolg meteen er af halen! En niet eerst erin laten trekken en drogen Clown

Wij hadden na vakantie last van soort van hars op de auto. Wij hadden het ook laten zitten, wat erg slecht plan was. Het wou er niet meer af. Paps naar autozaak geweest, en heeft gelukkig wat spul er voor gekregen waarmee het er af wou. Dat was special voor hars.

Succes er mee!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:37

Wax helpt idd niet, dat camoufleerd alleen maar de blanke lak is dr immers vanaf.
Je kan naar een schadeherstel bedrijf gaan herstellen ze de lak plaatselijk voor plusminus 45 euro,
duur grappie voor een hoopie stront.

Daarom verwijs ik mensen altijd naar probleem vogelpoep nieuwe lak
of bv..vogelpoep

Meguier producten, zijn super goed en brengen geen schade aan de lak toe.

Natuurlijk is voorkomen altijd beter dan genezen dus zet die auto toch eens elke maand
netjes in de wax (Met de hand!!) en haal ellende als vogelpoep en boomhars er zo snel mogelijk af.
Als jou auto goed in de was had gestaan was dit namelijk niet gebeurd.

Dana01 schreef:
daarna poetsen met commandant

Zou ik als new bee NIET aan beginnnen je zult niet de eerste zijn die zichzelf in een spiegeltje kan zien omdat er te hard is gepoetst, commandant is immers een grofkorrlerige cleaner die je hele lak kan verwijderen.

S_haron

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:13

Een vriend van mij heeft een eigen professionele carcleaning en genoeg auto's met vogelpoep! Maar het is er niet veel meer te doen dan overspuiten inderdaad.. Je lak is meestal helemaal gespleten en gebobbeld. Je moet echt oppassen met vogelpoep dus..

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:13

Dana01 schreef:
wassen, daarna poetsen met commandant en daarna heel goed in de was, zie je er met een beetje geluk niets meer van...

spuiten klinkt leuk, maar met de huidige milieu normen is de nieuwe lak mogelijk nog slechter dan de oude, kun je elke dag je auto wassen Clown

Enig idee of je commandant ook in combinatie met metalliclak kunt gebruiken?

Dank voor jullie reacties allemaal!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:14

Goof zie mn reactie hierboven Knipoog

Goof schreef:

Goof

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:15

Chiqa schreef:
Goof zie mn reactie hierboven Knipoog

Goof schreef:

Yup, had hem gelezen, maar mijn vriend wilde het toch nog weten Knipoog

Overigens valt de plek mee, de lak is niet gebarsten en gebobbeld zoals hierboven gezegd wordt. Het is alleen een lelijk verkleurde plek.

Dunno

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 21:19

denk dat er helaas niet veel aan te doen is, aan gezien vogelstrond nogal agressief is en zich idd invreet in de lak.. eigenlijk is beste meteen eraf wassen, is helaas niet meer te doen nou..
en idd opnieuw laten spuiten zit ook 'n kostenplaatje aan..

saroanda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 13:36

Voorzichtig zijn met commandant idd, het is een fijn middel, maar in de handen van de verkeerde net zo erg als een stuk schuurpapier. Ik heb de mazzel dat mijn vriend autospuiter/schadehersteller is, en dus erg handig is met dit soort vervelende poepjes.....

We hebben allebei een auto die echt voor de hobby is, en zijn dus erg alert op vlekjes, poepjes, krasjes, deukjes. Ik bekijk m'n auto dagelijks om zulk soort vervelende dingen te voorkomen. En regelmatig wassen + poetsen, dus niet wekelijks door de wasstraat.

boeder

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 20:03

mischien lukt het met boter
Werk heel goed bij olie achtig vuil dus probeer maar even je weet maar nooit.