bindingsangst?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

lawrence123

bindingsangst?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 19:34

hej mensen ik zit een beetje met het volgende.

ik heb nu iets meer dan 3 maanden een leuke vriend, en in het begin ging alles echt super. hij was lief, leuk en we deden leuke dingen samen, en hadden echt lol met elkaar. Alleen nu de latste tijd is hij echt druk met van alles en nog wat. Hij zit bij de brandweer en heeft vaak diensten waardoor hij thuis moet blijven of binnen een straal van 3 min van de kazerne. doordat ik zijn ouders nog niet heb leren kennen kan ik dus op die dagen ook niet bij hem langs gaan. op de andere dagen is hij veel met vrienden of heeft hij een verjaardag enz.
een week voordat hij op vakantie ging heb ik hem gezegt dat ik dit niet leuk vond, en er echt heel erg mee zat. zijn antwoord was dat de vakantie erg prijzig was en dat hij extra diensten aan had genomen om dit te financieren. (is trouwens nog student) het kwam er op neer, hij was echt gek op me en wilde me ook niet kwijt.
Vervolgens is hij 3 weken weg geweest. nu is hij een week terug en heb ik hem 1 keer gezien. met uitgaan, we hebben het echt super leuk en gezellig gehad, ik was echt blij hem weer te zien. Maar daarna: Hij reageerd erg traag of soms niet op de berichten die ik stuur. ik had hem gevraagd wanneer ik hem weer kon zien, hij zij dat hij wat zou proberen te regelen met zijn dienst, de bewuste dag smste ik hem of het gelukt was, geen reactie, om half 11 bericht, hij had nog dienst maar was in slaap gevallen, te laat om nog wat af te spreken. ook vragen over wanneer ik zijn ouders zou kunnen ontmoeten of hij de mijne krijg ik ook moeilijk antwoord op. dan kapt hij het af of zegt dat komt nog wel.
Bij andere vragen die niet over onze relatie gaan, krijg ik vaak binnen een paar minuten antwoord.
Wat denken jullie dat het is. het gaat nu een paar weken zo, ook voordat hij weg ging. ik begin te twijfelen of ik nog wel zin heb aan onze relatie zo.
ik heb in het begin van de relatie ook een keer een berichtje van hem gehad, ik was wat druk met school en wilde eerst ook ff aanzien of hij was wat ik wilde, om die reden zagen we elkaar in het begin zo af en toe, ik wilde dingen niet te snel, en toen kwam hij zelf met iedeen om dingen te gaan doen. hij smste mij toen ook dat hij blij was dat ik hem zo vrij liet, alleen dat was voor mij normaal omdat ik gewoon nog ff lekker rustig dingen aan het bekijken was.

pinuts

Re: bindingsangst?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:59

wat heeft dit met bindingsangst te maken? Als ik dit zo lees heeft hij gewoon geen tijd voor een relatie, maar vind het wel leuk als er op zijn tijd een leuk meisje bij m komt langswippen:) Maar dat hij verder lekker zijn eigen gang gaat, die heeft t goed bekeken.. t lijkt meer een soort van scharrelrelatie op deze manier, waar jij niet veel uit kan halen. ( hoevaak zie je m nou gemiddeld in een maand bijv?)

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:47

Hmm dit vind ik ook niet echt op bindingsangst lijken nee.. Ben het met Pinuts eens. Je geeft zelf al aan dat je niet zo'n zin hebt in deze relatie als het op zo'n manier gaat. Zeg eerlijk tegen hem hoe je erover denkt en dat je wat graag meer tijd met hem wilt delen en als het niet veranderd zou ik er toch maar een punt achter gaan zetten. Nu is het tenslotte nog makkelijk.. maar hoe langer jullie hebben, hoe moeilijker het word er een punt achter te zetten. Succes ermee

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 08:03

Oooh bah, @ de TS je vriend gebruikt je volkomen hij ziet je nml meer niet dan wel staan en in mijn ogen heeft ie gewoon een ''meid naast hem'' die voor hem gezellig langs komt wippen en dan de volgende dag ben je niet meer in trek en wellicht dat ie daarom niet of amper reageert op je berichtjes m.b.t. jullie relatie.

Als ik jou was zou ik mn gevoel gaan volgen en mijn gevoel zegt ''Deze jongen houd je goed aan het lijntje, als wat lekkers voor een avondje oid, en geen enkele zin heeft in wat vastigheids''.

Meid zet hem aan de kant en ga leuke dingen doen met je vriendinnen, maar laat je niet van de wijs brengen door zo'n hufter.

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:57

hoe gaat t nu?

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:22

Het klinkt inderdaad als iemand die het wel gezellig vind om een meisje te hebben op momenten dat het hem uitkomt en verder lekker zijn gang wil gaan. Ik heb ook van deze scharrels gehad, en daar wordt je niet gelukkig van als je zelf echt verliefd bent. Ik zou een goed gesprek met hem aangaan en vragen wat hij nou eigenlijk van julie relatie verwacht.

upperlady

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:26

Ik zou inderdaat heel goed na gaan denken wat je wilt. Wat verwacht je van deze relatie en kan hij je dat ook geven. Denk na meisje!

koda

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 07:34

Wil je niet te snel???
Denk dat je gewoon rustig aan moet gaan doen, en als hij een keer iets wil afspreken kun je altijd zelf nog zeggen, "nee heb geen tijd, heb met vriendinnen afgesproken".

take_one

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:03

Vind het maar een beetje raar..
Jullie hebben al 3 maand en je hebt zijn ouders niet eens gezien.. vind ik wel verdacht.
Misschien ziet hij het niet zo serieus als jij..

Zou er eens goed over praten met hem als ik jou was!

Cherrypop

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 09:07

pinuts schreef:
wat heeft dit met bindingsangst te maken? Als ik dit zo lees heeft hij gewoon geen tijd voor een relatie, maar vind het wel leuk als er op zijn tijd een leuk meisje bij m komt langswippen:) Maar dat hij verder lekker zijn eigen gang gaat, die heeft t goed bekeken.. t lijkt meer een soort van scharrelrelatie op deze manier, waar jij niet veel uit kan halen. ( hoevaak zie je m nou gemiddeld in een maand bijv?)

Dat is onzin. Iedereen heeft tijd voor een relatie. Als je maar verliefd bent. Kwestie van prioriteiten stellen. als je verliefd bent, wil je iemand graag zien en máák je tijd. Mijn vriendje werkt full time van half 8 tot 5/half 6. hij woont in Zwolle en ik Rotterdam en dan komt ie na zn werk nog naar mij toe gereden omdat hij me graagwil zien. Hij heeft toch eigenlijk ook geen tijd maar neemt de moeite. En terug smsen kan ALTIJD Verward

XLC70

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:04

Ik geloof dat heel veel mensen troost zoeken in het stempeltje "Bindingsangst". Zelf deed ik dat ook vaak!
Nu denk ik daar anders over. Sterker nog, ik denk dat bindingsangst niet eens bestaat!
Zoals jouw verhaal op mij overkomt, is het gewoon weer die ene zin: He's just not that into you... Klinkt hard, maar wat anderen al zeggen, voor verliefdheid máák je tijd! Je wilt niets liever dan bij diegene zijn... Is dat niet het geval, dan is er geen sprake van echte verliefdheid!
Ik ken mensen om mij heen met enorme "bindingsangst". Maar die toevalligerwijs iemand tegenkwamen waarmee het helemaal klikte! Weg bindingsangst! Lovers

Bindingsangst is vaak een excuus voor iemand niet leuk genoeg vinden...

Barco

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 10:09

XlC70: hier dacht ik ook al aan.
He's just not that into you. Hard maar waar.