veels te claimend...

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

HedwigO

veels te claimend...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 18:13

Heey allemaal,

Ik heb sinds vier maanden een nieuwe relatie en dat gaat eigenlijk erg goed.
Mijn probleem is alleen dat ik hem te veel probeer te claimen....Dit komt denk ik vanuit onzekerheid of hij mij wel leuk genoeg vindt enzo, denk ik.
Ik merk dat ik naast het claimen hem ook erg moeilijk los kan laten. Hij zoekt dan niet zo vaak contact met mij als ik met hem, nouja dan heb ik zoiets van: "ok, prima als het contact van mijn kant moet komen dan zoek ik gewoon even een dag geen contact of wacht ik hem af" Het probleem is dat ik dat gewoon niet kan. Ik heb het wel eens volgehouden tot `s avonds maar dan sms ik toch nog even van weltrusten ofzo.
En als hij te weinig aandacht geeft of even zijn aandacht ergens anders gaat liggen dan ga ik direct me rot voelen of nog meer aandacht trekken dan ik al doe.
Ik merk dat hij zich er aan ergert (en compleet terecht) dus ik wil er erg graag vanaf dus is mijn vraag: Kennen jullie dit fenomeen en zo ja wat doen jullie er aan?

liesJ

Re: veels te claimend...

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:16

ik heb dit ook en enige wat je kan doen denk is elke keer aan denken als het doet en gelijk stoppen, ook kan je er met hem over praten dat je het zelf ook vervelend vind en dat je probeert te stoppen en over je onzekerheid...
dan weet hij ook waar het vandaan komt.

succes ermee

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:39

Ik zal er gewoon eens met je vriend over praten, dan heeft ie er vast meer begrip voor en kan hij je misschien helpen over je onzekerheid heen.
Succes nog!

HedwigO

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 18:53

@liesJ en LiNdA1986: Ik heb met hem er al min of meer over gepraat maar hij is een beetje zo van: Als ik maandag zeg dat ik van je hou en als ik woensdag het niet meer zeg wil niet betekenen dat ik dat niet meer doe...het is een beetje een houding van: het is goed tenzij ik mijn mond opentrek zeg maar. Ik heb gewoon door mijn onzekerheid iets meer bevestiging nodig. Maar ik wil dat ook niet afdwingen. zucht, moeilijk.... in ieder geval bedankt!

zorro

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:47

Ik heb hetzelfde als jij. Het is voor mij heel moeilijk om vertrouwen te hebben dat mijn vriend nog van mij houdt, mij nog leuk vind en nog bij mij wil zijn. En ook mijn vriend zegt het niet zo vaak, dat zal ik er echt uit moeten trekken, en dan doe ik expres niet, want dan ga ik weer twijfelen of het dan wel echt zo is.

Bij mij gaat het de laatste tijd wel beter, ik leer om los te laten, en hij leert om mij wat vaker bevestiging te geven, en op die manier komen we er wel. In het begin heb ik ook met hem afgesproken dat ik het zeg als ik me onzeker voel, en hij dan heel bewust iets gaat zeggen dat het over gaat. Ik blij, hij blij dat ik niet doorzeur Knipoog Helpt bij mij erg goed, en nu is het ook niet meer nodig. Misschien een idee om zoiets af te spreken?

C_arola
Moderator Over Paarden & Markt

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:49

kan je het er ook niet met iemand anders over hebben.
Waar die onzekerheid vandaan komt.
Denk namelijk niet dat je vriend je erbij kan helpen.
Dit is iets wat alleen jij kan veranderen met hulp van een ander die buiten die relatie staat

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 19:56

Wauw, dit zou precíés ik kunnen zijn! Scheve mond Echt, letterlijk!
Ik heb ook sinds ongeveer 5 maanden een vriend, hárdstikke lief, maar ik kan er absoluut niet tegen dat ik meer aandacht nodig lijk te hebben dan hij. Als ik hém 2 dagen niet sms, denkt hij: 'Lekker rustig' Huilen van het lachen En als híj 2 dagen niks laat horen, ben ik in alle staten, helemaal in paniek: 'Dit werkt niet, ik ben toch geen persoon voor relaties, hij heeft vast een ander, ben ik dan zo niet leuk? Welk ander meisje zou hij leuker vinden? Hoe zou hij het uit gaan maken, enz.' Terwijl er dan uiteindelijk niks aan de hand is.
Dan denk ik: 'Oké, ik wacht nu net zo lang, tot hij zélf contact opneemt!' en bel ik hem alsnog de volgende dag of we gezellig wat gaan drinken ergens Huilen van het lachen

Hij is inderdaad hetzelfde als jouw vriend: geen bericht is goed bericht, als ík behoefte aan hém heb, ben ík degene die hem moet bellen, en níét hij.

Wij verwachten gewoon allebei wat heel anders van elkaar, en voor mij is dat soms een probleem, want ik wil elk moment van de dag horen dat ik écht nog steeds zijn meisje ben, en hem elk moment van de dag kunnen zeggen dat ik van hem hou.

Híj is het probleem niet.. Knipoog Je zal de oplossing echt bij jezelf moeten vinden, denk ik! Maar met hem erover praten, zal in ieder geval al helpen om door te krijgen hoe hij erover denkt. En zo te lezen zit het bij jullie dus gewoon goed, want hij zegt al dat als het niet zo is, hij het wel zal zeggen. Ja

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:09

ik weet niet of het echt claimen is wat je doet.. het is meer onzekerheid wat je hebt
claimen zie ik meer als de hele dag bij hem zijn en hem niet zijn eigen ding willen laten doen..

en ja.. onzekerheid.. klote is dat he.. ik ken het namelijk Tong uitsteken ik woon dan wel samen met mijn vriend en we zeggen ook elke dag dat we van elkaar houden..
maar ik ben altijd zo bang om hem, om wat voor reden dan ook , kwijt te raken
ik denk altijd van wat moet hij met me.. zo leuk ben ik toch helemaal niet? zo debiel.. wil er ook gaag vanaf.. en dat komt ook wel.. met de tijd slijt zoiets.. iig dat is mijn ervaring Knipoog
en ik wil hem ook niet lastig vallen met mijn onzekerheid.. want dan ben ik weer bang dat hij het uit gaat maken omdat ik zo onzeker ben.. Clown

ikenindi

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:14

ik ken het. vriendin van mij zegt dan doodleuk: leg je telefoon een km bij je uit de buurt

bij mij helpt dat niet, maar mss bij jou wel?

zelf afleiiding zoeken helpt mss wel?

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:35

Hey,

Ik herken je probleem heel goed. Ik heb dit ook namelijk. Als ik bijv een nieuwe jongen heb ontmoet wil ik hem regelmatig smse om te kijken of en wat voor een reactie ik nog terug krijg.
Me ex en ik zijn toevallig sinds 2 dagen uit elkaar, maar in het begin had ik dit ook bij hem.
Op de een of andere manier moet ik hem dan regelmatig smse, en als ze dan niet (snel) reageren ga ik me al zorgen maken ofdat die me nog wel leukvind of dat soort dingen.
Je moet idd niet te worden, kan erg lastig zijn voor de ander. Laat hem maar eens van zijn kant iets laten weten, even afwachten hoe snel en of je dan word hoort. Maar pas op dat je hem niet als een hondje achterna gaat lopen, want dat is niet alleen voor hem lastig.. maar ook voor jezelf.
Hou de eer aan jezelf en wacht maar af op zijn smsjes/telefoontjes.

Edit; Heb net wat berichten gelezen van andere, en ik merk dat wel erg veel meisjes dit hebben! Ik ben ook ontzettend onzeker (in het begin) van een relatie. Maar ik heb 2 jaar met me ex gehad, het word met de tijd minder.. dat kan ik je verzekeren. Je hebt niet meer de behoefte om hem constant of vaak te smse, je laat het vaker van zijn kant afkomen.. en je zult zien dat als dat minder word hij juist meer contact opneemt omdat hij dat ook vreemd zal vinden om wat minder vaak van je te horen.
Maar zoals je leest ben je niet de enigste onzekere, ik gelukkig ook niet. Opmerkelijk dat veel meisjes het hebben. Het is een lastig iets en ik denk dat het niet (zo snel) af te leren is, pas las je wat langer met elkaar hebt. Geloof mij, het gaat goedkomen!

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:44

waarom hebben meisjes dit altijd, en jongens nooit?:P die maken zich nooit zo druk, en zijn allang blij dat ze dat leuke chickkie in hun zak hebben:) Mijn vriend smst soms uit zichzelf, miss 5x per jaar. En als ik geluk heb, smst ie terug ( of er iets zinnigs in staat is dan nog maar te zien) Maar jah, hoe zeg ik dit.. Als hij jou niet leuk vind, zegt ie dat wel. Ik snap ook niet goed wat je steeds moet smsen.. hvj wjnmk kuskus ?:P Als je een goede relatie hebt, en je kent elkaar.. dan hoef je je op een gegeven moment geen zorgen meer te maken over het feit dat hij niet terug smst, of even geen aandacht besteed aan jou

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:46

ze zijn denk ik veel relaxter en denken niet zo snel: vind ze me nog wel leuk??
Tenminste mijn vriend niet, die weet dat het goed zit.
Hij smst weleens uit zichzelf, maar niet veel ofzo

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:47

Ten eerste, vertel je vriend je probleem ook..Hij gaat zich er zo alleen maar meer aan irriteren. Misschien dat hij het dan beter begrijpt, en er mee om kan gaan. Lachen
Nouja, verder een kwestie van jezelf inhouden. Niet alles zo persoonlijk opvatten, en hem gewoon met rust laten..

Ben toch blij dat ik een jongen heb die graag bij me is, en ook zelf dingen besluit zoals smsen. Lachen

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:48

mijn vriend smst ook nooit terug hoor haha die belt dan als het nodig is
volgens mij is dat een mannen kwaaltje Tong uitsteken
maar daar maak ik me niet zo druk om eerlijk gezegd..

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:51

zegt dat iets dan? ''mijn vriendje smst veel, dus houdt van me.'' Mijn broer weet amper hoe die moet smsen, zou hij daardoor een slecht vriendje zijn? Ik ben eig wel blij dat mijn vriend me zo laat, mijn ex smste me de hele dag door dattie van me hield, ik werd dr gek van.. nu wist ik t wel.. en toen hadden we een week.. haha

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:52

ik doe het ook snel bij mensen niet perse met een relatie maar gewoon vrienden bang ze kwijt te raken denk ik.. het is heel lastig je neemt je voor van ik laat ze nu met rust dat ze nu uit zichzelf naar mij toe komen maar op een een of andere manier lukt het niet.
Om deze reden heb ik al een paar weken ruzie met een meisje die voor mij mijn beste vriendin was.

ik vraag me af of het nog goed zal komen want we kijken elkaar niet meer aan als we voorbij lopen.
want ik heb me voorgenomen dat ik het nu niet ga goedmaken want het moet altijd vanuit mijn kant komen..
Laatst bijgewerkt door tamaartjeee op 16-08-08 20:55, in het totaal 1 keer bewerkt

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 20:55

het blijft lastig; ik ken het in de zin van een meisje waarmee ik af en toe afspreek en ze vergeet te reageren om af te spreken. Ze heeft het met meerdere personen, het moet van mijn kant komen en alleen als ik bel, begin het zat te worden en heb nu zoiets; jij kan ook wel wat doen..

Limanade

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:15

pinuts schreef:
zegt dat iets dan? ''mijn vriendje smst veel, dus houdt van me.'' Mijn broer weet amper hoe die moet smsen, zou hij daardoor een slecht vriendje zijn? Ik ben eig wel blij dat mijn vriend me zo laat, mijn ex smste me de hele dag door dattie van me hield, ik werd dr gek van.. nu wist ik t wel.. en toen hadden we een week.. haha

nee hoor zegt niks.. zolang die maar van me houd en dat zo af en toe zegt Tong uitsteken

mannen en smsen.. denk dat hun vingers te dik zijn om iets terug te sturen Tong uitsteken

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:16

hahaha:P ach zolang je van elkaar wel weet dat t goed zit, dan is t okee. Maar TS heeft nog niet zo lang een relatie, en dan snap ik de onzekerheid wel.. Mjah, die zekerheid moet groeien. Ik snap nu zelf ook ff niet t nut van een relatie, soms is t gewoon een beetje verwarrend:)

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:17

LimaMambo schreef:
pinuts schreef:

nee hoor zegt niks.. zolang die maar van me houd en dat zo af en toe zegt Tong uitsteken

mannen en smsen.. denk dat hun vingers te dik zijn om iets terug te sturen Tong uitsteken

En mijn viend heeft nog wel zulke mooie lange, slanke vingers Bloos

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:19

iewl bah.. offtopic maar '' ik wil het niet weten gevoel komt op'':P

C_arola

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:20

pinuts schreef:
iewl bah.. offtopic maar '' ik wil het niet weten gevoel komt op'':P

Ik begrijp het even niet Bloos

Joyce_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:43

Hahahahahhah nou ik wel Haha! Nagelbijten / Gniffelen

Maar, leuke is inderdaad dat jongens zich daar verder nooit druk om maken.. Heb dat wel 'ns gezegd, tegen vrienden van m'n vriend, dat 'wij' altijd denken: 'Oh, vindt ie me wel leuk? Zou dit dat betekenen, of dat andere? Bedoelt hij het sarcastisch of meent hij het? Zou hij een ander hebben? Was dat stom van me, dat ik dat zei? Pikte hij dat grapje goed op? Bedoelt hij daarmee dat ik me vaker wil zien of dat ik me teveel opdring? Waarom kan hij vanavond niet bij mij zijn, met wie zou hij dan zijn?'
En jongens denken: 'Is er bier? Top! Zijn er vrouwen, tóp!' Huilen van het lachen

Zwitsal

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:33

nog een die zich herkent in het verhaal van de ts, idd net alsof je mijn vriend omschrijft Tong uitsteken
alleen is er altijd een stemmetje in mijn achterhoofd die zegt: als ik hem die vrijheid niet geef, raak ik hem kwijt, misschien niet morgen of over een maand, of over 2 maanden. maar er komt dan een moment dat hij zegt: ik ga.

hij heeft nou eenmaal meer 'ruimte' nodig dan ik, maar zo is hij en ik kan dat nooit veranderen. dus deal with it.

tuurlijk proberen we wel elkaar een beetje te 'helpen' als t weer een beetje minder gaat. dan probeer ik niet zoveel (in zijn ogen) 'nutteloze' vragen te stellen (zoals ik altijd met mn vriendinnen een avondje uit 'nabespreek'), en stuurt hij bijv als ie uit is geweest nog een berichtje met "hey schatje, ben net terug, t was leuk, en k ga nu slapen. kus" (oid).

in t begin vond ik het nog heel erg moeilijk om me er ook echt aan te houden als ik tegen mezelf zei "en nu sms ik hem even niet". maar t gaat steeds beter. ik heb alleen dat ik bijv me sochtends zoiets voorneem, en vervolgens gebeurd er die dag iets wat ik toch even nodig vind om te melden savonds.. dus ja..dan sms ik toch nog. (wij smsen altijd als we niet bij elkaar zijn ^^ houden allebei niet van bellen).maargoed.. t gaat steeds beter.
meestal als ik weer de neiging heb om 'nutteloze' smsjes te sturen (waar hij zich opgesloten door gaat voelen op den duur), dan denk ik weer aan dat stemmetje in mn hoofd...
(scheelt ook dat ik weet dat hij mij leuk vindt en niet iemand anders, dus daar hoef ik me iig niet druk over te maken).

edit :
ik denk trouwens af en toe echt dat mannen van een andere planeet komen..
bijv : meisje uit t vrienden groepje van mijn vriend had t uitgemaakt na een lange relatie met haar vriend (volg je t nog).
ze had t er toch wel moeilijk mee. wij meisjes denken, logisch! en proberen iemand in zo'n geval te steunen.
mijn vriend denkt : stel je niet aan, je hebt het toch zelf uitgemaakt? klaar nu!..
bij mij kan het er dan niet in dat hij niet snapt dat je daar evengoed nog wel 'van streek' van kan zijn.
( mijn vriend snapt t overigens andersom ook niet ^^).
maargoed..
das eigenlijk een andere 'discussie'. maar toch ook niet. want t opgeslote gevoel van mijn vriend komt vooral doordat ik een meisje ben en hij een jongen Tong uitsteken en we dus anders met dingen omgaan.

bromfiets

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:42

Ik herken dit probleem erg goed, maar dan vanaf de andere kant.

Mijn "vriend" is ook zo onzeker, altijd maar vragen, vragen, vragen. Daardoor ga ik me gedwongen voelen om antwoorden te geven die hem geruststellen, maar soms word ik daar zo moedeloos van dat ik nogal kribbig uit de hoek kan komen. Dan is het hek van de dam Nagelbijten / Gniffelen Huilen, weglopen, nog meer vragen, nog harder huilen.... Meestal loopt het dan zo uit de hand dat ik hem gewoonweg niet meer om me heen kan verdragen, waardoor hij natuurlijk nog onzekerder wordt.

Zolang jij in de gaten hebt dat je het doet en het een beetje in de hand houdt is er volgens mij niks aan de hand. Maar zorg dat je die onzekerheid stukje bij beetje overwint, want anders jaag je hem uiteindelijk juist bij je weg. (Wat me trouwens wel moeilijk lijkt, daar heb ik ook niet echt tips voor)