Indirect met paarden werken?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

fjordnina

Indirect met paarden werken?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 17:51

Ik ben heel erg zoekende naar wat ik "later als ik groot ben" wil gaan doen. Een eigen bedrijf in de paarden lijkt me super, maar is tegelijk onmogelijk in je eentje en zonder startkapitaal. Ik wil niet op een stal werken als groom oid.

Daarom ben ik gaan denken in richtingen die indirect met paardenhouderij te maken hebben. Veel verder dan paardenarts/tandarts en fysiotherapeut ben ik echter nog niet gekomen. Paardenarts is leuk, maar zie daar maar eens een baan in te krijgen. De meeste vraag is toch naar kleindieren. Tandarts zie ik zelf niet zo zitten, Fysio weer wel, alleen vraag ik me af of dat niet teveel zal zijn voor zwakkere schouders. En zo puzzel je dus aardig verder Clown .

Hebben jullie nog ideeën die indirect met paarden te maken hebben? Het mag nog indirecter dan bovenstaande dingen. Kantoorwerk met een uitstapje oid zou evt. ook nog in aanmerking kunnen komen bijvoorbeeld.

Ik ben echt zoekende.

Anoniem

Re: Indirect met paarden werken?

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 17:22

Vertegenwoordiger in ruitersportartikelen, voedingsdeskundige, zadelmaker, stallenbouwer, fouragehandelaar, graszaaddeskundige voor weilanden, verkoper van omheiningen, bakbodemadviseur of -aanlegger, mental coach van topsporters, paardenostheopaat, paardenhomeopaat, hoefsmid, assistent of arts in een paardenkliniek, of administratief medewerker in een kliniek, kantoormedewerker bij een stamboek, vertegenwoordiger van chips, of ontwormspul, of andere medicijnen?

Haha!

fjordnina

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 18:48

Wow! Op dat soort dingen kom ik op de een of andere manier zelf dus niet.

Dit geeft een heleboel stof tot nadenken. Bedankt!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:08

OF, maar dat is wel heel zijdelings... je gaat werken voor het detacheringsbureau voor paardenmensen, maar voor banen BUITEN de paarden. Da's ook een grappig concept. Zij hebben allerlei banen, maar er werken alleen paardengekken voor het bureau, en bv je secundaire arbeidsvoorwaarden en de bedrijfsuitjes enzo hebben ook allemaal met paarden te maken. Zoek op internet maar eens op GPpeople.

Succes!

Claudia__

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 19:10

Er zijn zat dingen, ik wilde ook altijd iets met paarden doen maar besef heel goed dat de banen daarin slecht betalen en ik wil het graag als hobby houden. Dat wil niet zeggen dat ik er niet mee zou willen werken, weliswaar op een andere manier. Ik zelf hou veel wat websites maken en dingen organiseren lijkt me ook leuk, dus wil ik het liefst (hippische) evenementen gaan organiseren. Zo ben je toch met paarden bezig en doe ik iets wat ik leuk vind, maar krijg ik wel gewoon normaal betaald.

Het is natuurlijk nooit 100% zeker of ik daar ooit aan de bak zal komen, maar het is zeker iets wat ik wil doen en anders iets in die richting. Ja

Meraki

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:15

@ Claudia, dat lijkt mij ook leuk!

In Dronten zit zo'n opleiding dacht ik.. Bloos

dorientjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-12-08 16:20

Ik studeer inderdaad Hippische Bedrijfskunde aan de CAH te Dronten. Je kunt met deze opleiding bijvoorbeeld bij een paardenvoederfabrikant gaan werken, of bij paardenverzekeringen.