Ontzettend rare droom, betekenis?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ninthe

Ontzettend rare droom, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 10:40

Oke, voordat je gaat lezen, dit is dus niet echt, maar dit heb ik vannacht gedroomd,
Ik ben net wakker, vandaar dat ik de droom nu alvast typ, anders vergeet ik hem,
het is een ontzettend rare droom, en misschien dat iemand hem kan ontcijferen?
Het is een lang verhaal, ik kan me voorstellen dat je de moeite niet wil nemen op hem te lezen,
Maar het is best een grappig/raar verhaal.

Citaat:
Vanaf waar ik me het nog kan herinneren is dat ik overdag aan het joggen was met twee mannen, en één paard in de bergen, een van die mannen was de ruiter, maar het paard draafde los. Niemand had hem vast, hij liep gewoon zelf, hij had wel een zadel en hoofdstel om. Vervolgens zagen we de zee, en het paard gallopeerde als een gek richtig de zee, en wij rende hem achterna om ook een duik te nemen, ik herinner me nog dat ik heel hard op het water klapte, en dat ik vervolgens gewoon op mn rug kon drijven, maar er waren ineens geen golven meer.. Ik had mijn ogen dicht, en toen ik ze open deed was het opeens nacht, en zwom ik ineens met hele andere personen, met mijn beste vriendin, en nog een andere jongen, ik kan me niet meer herinneren met wie. Ik weet nog dat de zee warm aanvoelde, en we kwamen onderweg nog anderen tegen.

toen we uit het water gingen, hadden we wel ineens kleren aan, en toen was ik opeens op een station. We liepen verder om richting een camping te gaan, onderweg kwam ik twee jongens tegen (Een van die jongens vond ik in Reality een tijdje terug leuk, ik noem hem even Arie) Ik raakte met ze aan de praat,
Ik zou bijna met Arie zoenen, maar toen kwam mijn moeder eraan, helemaal ongerust, ze had me al de hele nacht gezocht, en ik moest nu naar huis.. vanaf daar mis ik een stukje, maar toen lag ik opeens in mijn tent, met drie vriendinnen, en die twee jongens waren ook in onze tent, maar zij waren er stiekem, dus we hadden hun verstopt voor onze ouders.

S'ochtends kwam er een vrouw met zwarte krullen op een scooter, in mijn droom was dat ineens mijn moeder, of in ieder geval iemand die op ons paste. Ze vroeg wat 'daar' lag, en wees naar de plek waar die jongens waren verstopt, we zeiden dat het kleren waren, maar toen wou ze gaan kijken, toen heb ik haar weg geduwd. vanaf daar mis ik weer een stuk, en toen belandde we ineens in een auto, we reden ín een tornado, maar hij was niet zo heftig, we konden gewoon rijden, maar ik weet wel dat we er middenin/naast reden.

Vanaf daar mis ik weer een stuk, maar toen werd mij ineens verteld, ik weet niet meer door wie, dat onze hond Quinsy een puppy had gekregen, het ging niet goed met haar, het was kantje boord. (Quinsy is in reality mijn hond, van elf, maar ze is gecastreerd, in de droom was dit ook allemaal het geval, daarom was het zo raar dat ze een puppy had) Arie was bij me, en ik ben toen naar Quinsy gerend, ze lag onder een deken, met een zwarte puppy naast zich. Quins lag er heel ziek bij, en ik moest ook ontzettend huilen, Arie steunde mij gelukkig wel.

Van het een op het andere moment was ik weer vrolijk, tot dat mijn beste vriendin me vertelde dat zij die puppy kreeg, ik was diep van binnen ontzettend kwaad en jaloers, ik vond dat dat niet kon, de hond waarmee ik ben op gegroeid lag op sterfen omdat ze een puppy kreeg, en die werd dat gewoon aan mn beste vriendin gegeven, dat kón gewoon niet vond ik. Toen ben ik boos naar mijn moeder (toen was het wel weer gewoon mij Reality moeder zeg maar, niet meer die vrouw met zwarte krullen) gegaan, en gezegd dat wij die puppy zelf moesten houden etc ..

Toen zat ik ineens op een kantoor, en ik kreeg van mijn baas geld, en ben toen zat ik ineens op hele drukke rotonde, in een bushokje, en toen was ik Quinsy aan het opereren, (dit stuk is heel raar, klopt niets van) Ik was met nog meer mensen, maar daar had ik geen oog voor, ik was druk aan het operen, de puppy, of eigenlijk puppy's waren toen nog een embryo, en op een een of andere manier moesten die eruit oid, ik weet eigenlijk niet waarom ik aan het opereren was. We kwamen tot de conlusie dat het er twee waren, ze waren tweeling. ik heb de embryo's er nog uitgehaald, ze bekeken en weer terug gelegd (ik weet dat dat in Reality niet kan, maar in dromen kan alles) daar stopte mijn droom ook zo'n beetje..

Het is een heel vaag verhaal, maar het gevoel was zo sterk.. ik werd wakker en d8 echt dat onze hond een puppy had, en zou gelijk naar beneden stormen .. vooral het angst gevoel voelde ik heel sterk aan in mijn droom, kan iemand misschien vertellen wat deze rare droom betekent?

Pistasche

Re: Ontzettend rare droom, betekenis?

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:46

Ik heb soms ook hele rare dromen, en dan is het gevoel ook heel sterk. Veel dromen kan ik me nu nog goed herinneren ook al zijn ze best lang geleden. Niet volledig maar wel 'stukken' ervan.

Ik droom heel vaak maar zouden ze dan allemaal een betekenis hebben?
Ik ben benieuwd of iemand weet wat jouw droom betekent Lachen

pinuts

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 10:52

je droomt zowiso elke nacht ( paar x per nacht), maar lang niet elke droom onthoudt je. Ik vraag me ook sterk af of elke droom echt iets betekend... Het zal wel iets te maken hebben wat je hebt gedacht, gedaan.. wat je graag wilt etc. Vraag me af of hier proffesionele droomontcijferaars zijn:P

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 11:17

Bij mij is 't ook meestal dat bepaalde dingen die ik meegemaakt heb dat die op een hele vreemde manier terugkomen in m'n dromen. Misschien dat je inderdaad wel uit verschillende dromen steeds een stukje hebt onthouden, omdat je zegt dat je soms een stukje mist.
Op zich wel interessant lijkt me als je dromen ook echt iets betekenen. Misschien kun je zoeken op google? Vaak zijn er wel sites waarin verschillende symbolen uit dromen worden uitgelegd.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 11:30

pinuts schreef:
je droomt zowiso elke nacht ( paar x per nacht), maar lang niet elke droom onthoudt je. Ik vraag me ook sterk af of elke droom echt iets betekend... Het zal wel iets te maken hebben wat je hebt gedacht, gedaan.. wat je graag wilt etc. Vraag me af of hier proffesionele droomontcijferaars zijn:P
Tuurlijk zijn hier geen proffesionele droomontcijferaars Haha! maar sommige mensen weten wel te verklaren aan de hand van een internet site dacht ik wat mijn droom betekent, ik weet die site niet

_Tara_

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 12:24

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 18:57

ik doe wel iets aan droomontcijferen uiteraard niet profesioneel Knipoog

kijken wat ik ervan kan maken:

ik zou zeggen dat je op zoek bent naar wat meer vrijheid je probeert je los te maken van iets of iemand, of je zou willen dat je ouders (moeder?) je vrijer laat....aan de andere kant merk je dat je haar ook nog best wel 'nodig'hebt en dat is lastig.

datzelfde zie ik een beetje terug met je hond......de puppy's zijn afhankelijk van hun moeder.....jij probeert ze los te maken van hun moeder...maar je bedenkt je en legt ze terug mischien omdat je realiseert dat puppy niet zonder zijn moeder kan?

kortom ik haal er een proces van losmaken uit....ik ken je niet...maar hoor graag of er iets kloppends in zit.

Ninthe

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-08-08 21:38

carrie79 schreef:
ik doe wel iets aan droomontcijferen uiteraard niet profesioneel Knipoog

kijken wat ik ervan kan maken:

ik zou zeggen dat je op zoek bent naar wat meer vrijheid je probeert je los te maken van iets of iemand, of je zou willen dat je ouders (moeder?) je vrijer laat....aan de andere kant merk je dat je haar ook nog best wel 'nodig'hebt en dat is lastig.

datzelfde zie ik een beetje terug met je hond......de puppy's zijn afhankelijk van hun moeder.....jij probeert ze los te maken van hun moeder...maar je bedenkt je en legt ze terug mischien omdat je realiseert dat puppy niet zonder zijn moeder kan?

kortom ik haal er een proces van losmaken uit....ik ken je niet...maar hoor graag of er iets kloppends in zit.
Ergens klopt het wel, ik loop de laatste tijd inderdaad tegen zulke dingen aan waarvan ik denk 'Kom op, ik ben een verstandige meid, laat me nou gewoon' soms hoop ik gewoon dat ze me loslaat, ik weet waar ik mee bezig ben. maar inderdaad heb ik haar ook wel nodig omdat ik anders dingen ga doen die niet mogen.. dankje! Lachen

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 11:03

Een paard staat voor vrijheid. Het paard loopt los en gaat richting zee, welke voor emoties staan. eerst veel golven en later stille zee..de golven kunnen staan voor de wirwar aan emoties en dat de zee later stiller aan voelde, kan komen doordat je in je proces van ontwikkeling zit en goede kant opgaat. De zee kwam iig niet bedreigend op je over he? het voelde warm aan, wel prettig? zoja, dan durf je de duik in je ontwikkeling te nemen.
Je moet je bedenken wat de personen die bij je waren voor je betekenen. Meestal is dat een gedeelte van jezelf, bv die beste vriendin met de puppy? Je voelt jaloezie en bent eigenlijk best wel kwaad. De puppy wil je laten gaan, maar ergens ook niet. Dus het proces naar volwassen worden vind je best eng, wilt hetw el erg graag. Mss jaloers op die vriendin omdat zij al wel wat vrijer in de wereld staat? (jouw andere gedeelte dus die daarnaar verlangt)..

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 20-08-08 10:25

Interessant topic.
Misschien dat iemand dit voor mij weet.
Ik droom zo rustgevend de laatste week, maar bij het zoeken naar de betekenis kan ik niet vinden wat erachter zou kunnen zitten Haha!

Een tijdje geleden ben ik ergens langs een winkelstraat gereden, ik kijk altijd in de etalage. Zo kwam ik langs een bruidwinkel en zag daar een mooie bruidsjurk hangen.
Nu de afgelopen week droom ik dat ik die jurk ga passen en dat mijn vriend mee is om te kijken of het goed staat of niet.
Omdat de jurk goed staat koop ik hem. Daarna gaan we trouwen (net als in de film) in de open lucht, mooi groen gras, een helder blauwe lucht en de zon. Het ziet er allemaal heel mooi uit.

En dan wordt ik wakker.
De afgelopen week droom ik dit maar steeds in wat andere varianten.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 14:58

Mijn theorie hierover is dat dit in je onbewuste gedachte zit of iets waar je mee bezig bent dat je daar vaak in rare variaties gaat dromen ...

Ik heb bijvoorbeeld regelmatig dromen over dat ik een nieuw paard krijg en dan helemaal gelukkig ben (komt omdat ik bezig ben met het zoeken naar een nieuw paard)

Ook heb ik regelmatig een droom dat er wat met mn hond of mn paard gebeurt en daarbij dood gaan ,.. wat weer komt omdat ik grote angst heb dat ik ze dus verlies omdat ze beide al wat meer op leeftijd komen ..

En wat ik ook nooit vergeet was dat ik een keer had gedroomd dat mn paard maar lag en nooit meer op kon staan en nog geen week later kwam het dus weer uit dat er op een aantal stallen weer Rhino was geconstateerd ..
In die tijd heb ik ook absoluut geen wedstrijd meer gereden omdat ik het te toevallig was dat ik dat droomde
Maar, Ik ga er maar vanuit dat ik het al ergens eens gehoord heb en er onbewust mee bezig was ..

Ik kan iig altijd wel mijn dromen plaatsen .. misschien moet je eens goed nadenken of je toch onbewust met dat soort dingen bezig was ..

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 15:21

Ik heb vannacht zo eng gedroomd

Ik was bij mijn nonkel op het werk, en daar toonden ze op televisie het nieuws, wat ging over een seriemoordenaar. In de ruimte waar ik was waren zeteltjes voor zakenmensen, en computers. Aan 1 van die computers zat een vent, en die bleef ik even aankijken. Het was zo'n enge man met een baard. Dan was ik plots bij mijn nonkel thuis, en ik stond in de keuken. Ineens staat die man in de deuropening, en hakt hij mijn armen en benen eraf. Toen schreeuwde mijn nonkel en gooide hij een bijl naar de man, recht door zijn middel heen. Die was dus dood. Nog ene paar keer met de bijl eropgegooid.

Dan gingen we naar buiten, en we stonden op straat. (Op een of andere manier kon ik terug lopen Scheve mond)
Ik moest in de auto van de buren wachten, want hij moest nog iets doen. Dan komt er een vrouw, en op een of andere manier wist ik dat zij de vrouw was van de enge vent. Zij wilt in mijn nonkel's huis binnengaan, maar eerst zette ze een koetsje met een geitje erin voor de deur van de buren in wiens auto ik zat. Ik zei tegen haar dat ze niet naar binnen moest gaan, dat hij mij had proberen te vermoorden en hij nu dood was en dat het er niet fraai uitzag.
De vrouw liep kwaad weg.

Toen kwam mijn nonkel terug, en ik begon te huilen en ik zei 'Nu kan ik nooit meer paardrijden!' Koe . Hij zei'Nou ik koop wel een menpony voor je.

Toen kwam de enge vent, zonder ook maar 1 bloedspatje en in 1 stuk de deur uit gewandeld met een sigaret in zijn mond. Opnieuw kon ik lopen, we liepen naar het huis, en dat was het huis van mijn meter en peter. Dat staat normaal naast mijn, huis, maar de hele straat was veranderd. Het huis van mijn nonkel stond op de plaats van mijn huis. We renden de straat over, een smal straatje in en toen ben ik wakker geschrokken om 4uur 's ochtends.

Ik was doodsbang, en heb direct het licht aangeknipt en alles geinspecteerd. Vork Opzich is het best een ludieke droom, maar ik heb nu echt wel schrik. Als je bedenkt dat ik niet naar horrorfilms kijk omdat ik dan niet slaap, kan je geloven wat zo'n levensechte nachtmerrie voor effect op me heeft. De rest van de 'nacht' heeft mijn lampje blijven branden.

Kan iemand me zeggen wat deze droom betekent? Zo kan ik er misschien achterkomen waarom ik zoiets droom.

__KELLY

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:00

Kan je misschien iets meer Nederlands praten (lijkt me niet geheel onlogisch agz 90% hier Nederlands is en het ook een regel is op ABN te praten op Bokt) ..
Wat is bijvoorbeeld nonkel? En een zetel? En meter en peter? En ludiek?

FahyaFemke

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:30

reactie op TS droom: Als de droom precies stopt op het moment dat je iemand wil zoenen, duidt dit erop dat je onzeker bent of de gevoelens wel wederzijds zijn. Je zou graag een relatie met deze persoon willen aangaan, maar je weet niet zo goed hoe.

toevallig gevonden.. Lachen

Valentijn

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 16:56

__KELLY schreef:
Kan je misschien iets meer Nederlands praten (lijkt me niet geheel onlogisch agz 90% hier Nederlands is en het ook een regel is op ABN te praten op Bokt) ..
Wat is bijvoorbeeld nonkel? En een zetel? En meter en peter? En ludiek?

Zo moeilijk is dat nou ook weer niet Lachen

nonkel = oom
zetel = stoel
meter en peter = mensen waarbij je ondergebracht wordt als je ouders iets overkomt (vaak vrienden of familie)
ludiek= volgens mij iets in de trant van grappig/raar

Eowyn3003

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 07:49

__KELLY, sorry heb ik niet bij nagedacht Clown Maar zo onleesbaar is het toch niet, ik versta jullie oom en zo ook wel.

Meter en peter heeft voor mij nog een andere betekenis: ik noem mijn opa en oma peter en meter. Knipoog

Ludiek is inderdaad soort van grappig.

Zetel is meer een sofa, maar dan voor 1 persoon.

Nonkel is inderdaad oom. Lachen

Laulitz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 09:54

Als je droomt ben je bezig met dingen te verwerken wat er gebeurt is in je leven. Niet letterlijk, maar vaak via een om weggetje. Daarnaast komen vaak je grootste fantasieën en angsten voor in dromen.
Precies verklaren kan ik wel niet, maar vaak als je diep nadenkt kun je wel de linken leggen (:

MandyR

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 10:10

Het feit dat je samen bent met zo veel jongens in je droom kan er misschien op duiden dat je erg graag een vriendje wil? Of je hebt al iemand op het oog maar durft de stap nog niet te zetten.

Peter en meter worden in nederland ook gebruikt. Dat zijn mensen die je kunnen helpen bij de opvoeding enzo. Vroeger betekende het ook dat deze personen automatisch de zorg van het kind kregen als de ouders zouden overlijden. Dit is echter niet meer zo. De traditie is vaak dat bij het eerste kindje moeders vader peter is en vaders moeder meter. Bij het 2e kindje andersom en bij volgende worden vaak broers en zussen gebruikt. Zo kreeg ik laatst een kaartje met de tekst:
"Peter: Oom Peter." Moest ik wel een beetje om lachen.
Een zetel is ook een gewoon nederlands woord. Denk maar een aan "De 2e kamer zetelt in Den Haag".

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:22

__KELLY Bedankt voor je uitleg. Ik ben er niet mee bezig. Misschien onbewust.
Tuurlijk is trouwen een grote droom van mij, van mijn vriend hoeft het dan weer niet. MIsschien dat dat het is Lachen

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:24

Je hebt mensen nodig om te kunnen dromen,jij zelf ben die mensen.Kijk wat hun kwaliteiten zijn?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:26

Ik ken mensen [ Surinaamse mensen ] die daar erg mee bezig zijn .
Meestal zijn hun meer in de dromenwereld en alles wat daar om heen zit .
Als je een droom hebt zal ik het hun laten lezen en zeggen wat hun te zeggen hebben .
Dus heeft iemand een droom gehad en wil daar de betekenis van weten dan wil ik dat best eventjes regelen .

Heb zelf ook al een aantal maal een droom voorgelegt en daar is een mooi iets uit gekomen , wat vooral erg klopte met mijn normale leven en wat er ooit is gebeurt in mijn leven .

tamaartjeee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 11:45

marleen_usar

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 14:53

Ik ontrafel ze ook dus als iemand iets heeft hoor ik het wel.

carrie79

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 18:24

ik dus ook...je mag altijd dromen pb-en Knipoog

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 22:57

even een stipje hier, droom de afgelopen 2 nachten heel rot, en wil wel weten wat dit betekent. (moet nu alleen richting bed, morgen vroeg op, vandaar het stipje Knipoog )