Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

dontknoww schreef:dankjewel
naar een psych gaan durf ik niet zo goed. durf diegene gewoon niets meer te vertellen omdat die toen alles bij mijn ouders heeft verteld. ik was toen 16.
qua openingstijden enzo kan ik niet minderen ook om mmijn ouders.
. Flor schreef:Pfoe, ik begrijp uit je verhaal dat je het inmiddels weer aardig gehad hebt. Ik ben het met bovenstaande bokkers eens. Genoeg intelligente mensen op Bokt die er zeker het één en ander over te zeggen hebben, maar uiteindelijk ben jij degene die verder moet met jezelf. Wat betreft zeggen dat je een hulpverlener niet kán vertrouwen... je kunt meer dan je zelf denkt. Ik raad je aan hierin streng voor jezelf te zijn (tussen de regels door lees ik dat je behoorlijk streng voor jezelf bent qua werk enzo, dan kun je dat ook als het gaat om je eigen belang mbt <geestelijke> gezondheid), een andere hulpverlener uit te kiezen en er eerst maar eens heen te gaan. Gewoon een intake, kijken hoe het klikt en hoe je je bij die persoon voelt. Bovendien ben je waarschijnlijk inmiddels volwassen? En was je toen de hulpverlener het aan je ouders vertelde minderjarig? Daar zit ook nogal een behoorlijk verschil tussen. Ouders blijven in deze maatschappij gewoon verantwoordelijk voor kinderen, dus zie ik ook wel in waarom de hulpverlener die informatie delen met de ouders van een minderjarige jongere. Helemaal als hij of zij bang was dat je jezelf in gevaar zou brengen.
En wat betreft je ouders: misschien is het zo verkeerd nog niet dat ze het weten. Het kan goed zijn dat zij het er ook moeilijk mee hebben (gehad), je bent en blijft toch hun kind. Daardoor weten ze misschien ook niet helemaal hoe te reageren.
Kortom: heel veel sterkte en doe hier iets mee. Er zijn mensen die hiervoor gestudeerd hebben, dat hebben ze niet voor niks gedaan. Je leven is een stuk leuker als kleine dingen je niet zoveel energie kosten en juist dan zul je merken dat je er weer meer zin in krijgt. Van vechten tegen een negatieve spiraal en een negatief vertrouwen krijgt niemand zin in het leven... Sterkte!
P.S. @ Lonneke - Er zijn ook heel veel mensen zonder borderline die automutileren en zelfmoordpogingen doen. Net zoals dat er borderliners zullen zijn die dat niet doen... Ik snap je betrokkenheid maar misschien is het verstandig dat soort dingen over te laten aan artsen/hulpverleners. Voordat we verkeerde conclusies gaan trekken.