All stars door kinderen in armen landen gemaakt?

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

mireya

All stars door kinderen in armen landen gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:07

Ik ben helemaal fan van All star schoenen. Alleen ik hoorde laatst dat ze door kinderen in arme landen worden gemaakt. Is dat echt zo? Ik kan het nergens op internet vinden ofzo. Want als het wel zo is koop ik ze echt niet meer. Daar ga ik geen 60 euro voor betalen. Wie weet hier meer over?
Dankje!!

Blue_Eyes
Winnaar Bokt Veulenverkiezing 2025

Re: All stars door kinderen in armen landen gemaakt?????????????

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:08

Dat zou best weleens kunnen... dat zullen ze bij All Star niet op internet zetten Knipoog
Je kunt eens op de Unicef-site kijken, die hebben een lijst met 'verantwoorde' bedrijven.

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:10

Pfoeh en al het speelgoed dan en gameboy-achtige producten dan?

Zonder dat we het weten worden heel erg veel dingen gemaakt door kinderen..

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:11

dat zou heel goed kunnen, vind het niet zo gek dat je niet kunt vinden hoe het word gemaakt.. ik ga ook even zoeken

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:13

Niet alleen all-star hoor, heel veel grote merken hebben stiekem ergens kamertjes in de derde wereld waar arme kindjes zich het licht uit werken tegen hongerprijzen Knipoog .

edit: niet alleen kinderen trouwens, ook volwassen arbeiders die volledig uitgebuit worden.
Laatst bijgewerkt door Kwanyin op 15-08-08 14:15, in het totaal 1 keer bewerkt

doerakje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:15

nope ik kan ook geen fabriek plaats vinden oid van converse

purple

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:21

volgens mij wordt alles wat van een "bekend" merk is en een beetje te betalen is door mensen/kinderen in arme landen gemaakt. Maar niet alleen kleding en schoenen, ook sommige etenswaren zoals koffie oid.

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:21

Blue_Eyes schreef:
Dat zou best weleens kunnen... dat zullen ze bij All Star niet op internet zetten Knipoog
Je kunt eens op de Unicef-site kijken, die hebben een lijst met 'verantwoorde' bedrijven.

Kan ik niet vinden. Heb je een link?

_Esther

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:23

Huh?
Nou dat zou me toch echt tegenvallen moet ik zeggen Nagelbijten / Gniffelen
Nog nooit van gehoort trouwens...

_Nancy

Re: All stars door kinderen in armen landen gemaakt?

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:26

mireya schreef:
Ik ben helemaal fan van All star schoenen. Alleen ik hoorde laatst dat ze door kinderen in arme landen worden gemaakt. Is dat echt zo? Ik kan het nergens op internet vinden ofzo. Want als het wel zo is koop ik ze echt niet meer. Daar ga ik geen 60 euro voor betalen. Wie weet hier meer over?
Dankje!!

Dit vind ik echt een gemene reactie..

Alsof die schoenen daar slechter op worden als ze gemaakt zijn door arme kinderen.. pff Slapen
En wat dan nog!?

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:27

Nou... die kinderen krijgen misschien per paar schoenen een euro. En daar moet ik 60 euro voor gaan betalen??? doeiiii!! Geef die kinderen meer geld ervoor!

Annemeik

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:27

_Nancy schreef:
mireya schreef:
Dankje!!

Alsof die schoenen daar slechter op worden als ze gemaakt zijn door arme kinderen.. pff Slapen
En wat dan nog!?

Volgens mij snap jij dat niet helemaal Clown

Het zou er niet om gaan dat die schoenen slechter zijn. Het gaat erom dat kinderarbeid niet normaal is, en dat je door die schoenen niet te kopen die handelaar juist op zijn vingers trapt!

Kwanyin

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:28

Tuurlijk niet, zulke dingen hangen ze niet aan de grote klok Knipoog .

Ik weet dat bedrijven als Nike, Reebok, Adidas en Ikea in het verleden (enkele jaren terug) aangesproken zijn omwille van kinderarbeid en mensonwaardige omstandigheden waarin de arbeiders moesten werken. Volgens mij hebben ze wel beloofd er iets aan te doen, maar hoe ver ze er mee staan of als ze uberhaupt iets hebben gedaan weet ik niet.

_Nancy

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:29

_Nancy schreef:
mireya schreef:

En wat dan nog!?

Volgens mij snap jij dat niet helemaal Clown

Het zou er niet om gaan dat die schoenen slechter zijn. Het gaat erom dat kinderarbeid niet normaal is, en dat je door die schoenen niet te kopen die handelaar juist op zijn vingers trapt!

Ohkeej, mijn fout.. Clown
Sorry!
Vork

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:29

Jup!! Geef die kindertjes er 15 euro voor ofzo! Kunnen ze ook normaal eten,,,

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:30

daarom doen ze het ook! Omdat het goedkoop is... Als ze die kinderen een normaal bedrag zouden geven zou de wereld al heel anders zijn..,.

Tatiane

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 14:38

mireya schreef:
Nou... die kinderen krijgen misschien per paar schoenen een euro. En daar moet ik 60 euro voor gaan betalen??? doeiiii!! Geef die kinderen meer geld ervoor!

Door die euro die ze krijgen kunnen ze misschien wel nét overleven. Als die grote bedrijven meer geld moeten gaan geven, dan gaan ze overkop omdat ze dan zelf hun producten ook duurder moeten verkopen en niemand het nog koopt. Gevolg: kinderen vallen ook zonder werk, wat voor veel gezinnen daar waarschijnlijk een grote ramp is.

Ik keur kinderarbeid absoluut niet goed, maar er moet natuurlijk naar de situatie in die landen gekeken worden. Niet overal is het zo luxueus leven als in Nederland of België. Niet overal kan een gezin overleven als alleen vader en moeder gaan werken. Daarvoor moet je kinderarbeid niet boycotten, want dan neem je de levensvoorziening van heel wat mensen af. Daarvoor moet je een heel politiek systeem kunnen omgooien, een systeem waarin waarschijnlijk nog niets van sociale zekerheid bestaat...

It looks easy from this site of the world..

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 14:54

Klopt ook wel weer...

mireya

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 16-08-08 18:11

nog meer? Haha!

Moelie

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 21:53

mireya schreef:
Dankje!!

Sorry hoor maar waarom heb je er dan OPEENS geen 60 euro meer voorover, stel je zou er nooit achter zijn gekomen dat ze door kinderen in arme landen worden gemaakt.. dan blijf je ze toch ook nog steeds kopen omdat je het niet wist.
Ik vind het ech heeeel raar als je ze dan ineens niet koopt.
Kort samengevat; Als All Stars door kinderen in arme landen word gemaakt, hoef ik ze niet meer, dan zijn ze me ineens te duur.
Ik vind het nogal triest eerlijk gezegd.

Edit; Ik heb het verkeerd begrepen, zoals meerdere. Staat ook niet echt duidelijk omschreven dat het om de kinderarbeid gaan. Ik dacht namelijk ook dat je ze niet meer kocht omdat ze door kinderen gemaakt zijn. Ik ben het ook absoluut niet met kinderarbeid eens, maar helaas kunnen we er niks aandoen en blijven er zulke dingen voorkomen.

Blon_D

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 22:45

tantjeuh schreef:
mireya schreef:

Door die euro die ze krijgen kunnen ze misschien wel nét overleven. Als die grote bedrijven meer geld moeten gaan geven, dan gaan ze overkop omdat ze dan zelf hun producten ook duurder moeten verkopen en niemand het nog koopt. Gevolg: kinderen vallen ook zonder werk, wat voor veel gezinnen daar waarschijnlijk een grote ramp is.

Ik keur kinderarbeid absoluut niet goed, maar er moet natuurlijk naar de situatie in die landen gekeken worden. Niet overal is het zo luxueus leven als in Nederland of België. Niet overal kan een gezin overleven als alleen vader en moeder gaan werken. Daarvoor moet je kinderarbeid niet boycotten, want dan neem je de levensvoorziening van heel wat mensen af. Daarvoor moet je een heel politiek systeem kunnen omgooien, een systeem waarin waarschijnlijk nog niets van sociale zekerheid bestaat...

It looks easy from this site of the world..

helemaal mee eens. Nederland heeft eerder ook kinderarbeid verricht en ja het kan nu eenmaal niet altijd anders. Erg triest voor de mensen die er de dupe van worden. van de andere kant koop jij hun spullen niet meer krijgen ze helemaal niets meer waardoor ze nog veel meer problemen krijgen

Sterre_Nova

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 06:50

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 10:28

Citaat:
Edit; Ik heb het verkeerd begrepen, zoals meerdere. Staat ook niet echt duidelijk omschreven dat het om de kinderarbeid gaan. Ik dacht namelijk ook dat je ze niet meer kocht omdat ze door kinderen gemaakt zijn. Ik ben het ook absoluut niet met kinderarbeid eens, maar helaas kunnen we er niks aandoen en blijven er zulke dingen voorkomen.

Zooo over kort door de bocht gesproken.
Kunnen we de dierenbescherming ook wel opheffen.
Want ja, zulke dingen blijven toch voorkomen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 11:50

Heel veel bekende merken gaan zo te werk, dat is toch algemeen bekend?
Netjes is het zeker niet nee.. Maar wat kan je eraan doen? Knipoog

Eva_

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 14:58

Ik zal eens zeggen wat ik er van denk. Ik denk dat dit niet meer mogelijk is. Zulke schoenen worden bijna 100 % zeker machinaal gemaakt, zulke schoenen netjes maken met de hand is bijna onmogelijk, daar doe je zeker meer dan een dag over.
Het is dan voor zo'n bedrijf in principe goedkoper om een machine te maken.
Het lijkt mij logischer dat er meer mensen lijden onder de machine's, omdat vroeger wel alles met de hand ging en toen werden al die mensen ontslagen door die machine.