Ervaringen commerciele economie (HBO)

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Ramooontje

Ervaringen commerciele economie (HBO)

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:30

Hallo,

Ik ga 25 augustus beginnen met de voltijd opleiding commerciele economie aan de HVA. Nu ben ik wel benieuwd of er bokkers zijn die deze opleiding ook gaan doen of hebben gedaan. En of ze mij dan iets meer kunnen vertellen over de lesstif, hoe zwaar de opleiding is enz.

Olga88

Re: Ervaringen commerciele economie (HBO)

Link naar dit bericht Geplaatst: 18-08-08 00:01

Wat wil je weten?
Ik doe 'm aan de Fontys in Eindhoven en heb dit jaar als het goed is mijn P gehaald (fontys he, is nooit zo duidelijk). De lesstof vond ik niet zwaar. Ik heb het hele jaar niets bij gehouden en uiteindelijk de avond (nacht Clown) voor de tentamens goed geleerd en alles gehaald, maar dat zal wel verschillen per persoon. Ik ken nl ook mensen die alles netjes elke week hebben doorgelezen en het hartstikke moeilijk vonden. Vakken die ik kreeg waren bijvoorbeeld: marketing, consumentengedrag, bedrijfseconomie Misselijk, salesmanagement, M&O, recht, e-business etc. Verder hebben we 2 grote projecten gehad. Bij de eerste moesten we onze eigen onderneming starten en daar uiteindelijk allerlei plannen voor schrijven en ook een ondernemingsplan (die we uiteindelijk in 1 dag hebben gemaakt) en de tweede was een Salesplan schrijven voor een echt bedrijf, met daarvoor allerlei marktonderzoeken en plannen. De uren die ik naar school moest waren er heeeel weinig. Eigenlijk een zwaar relaxte opleiding is het Vork. Ik wens je veel succes Knipoog!