Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird
Het voordeel voor jou en het bedrijf is dat jullie niet te maken krijgen met een contract. Al kan dat ook een nadeel zijn.
Onderhandelen kan wel lonen hoor, maar speel het niet te hard... LimaMambo schreef:werken via een uitzendbureau levert je ALTIJD minder op dan als je rechtstreeks via een bedrijf werkt..
Snader schreef:Alleen op de eerste vraag kan ik antwoorden. Van het bedrag dat het bedrijf aan het uitzendbureau betaalt, komt grofweg de helft bij jou terecht. Althans, dat heb ik me eens laten vertellen door iemand die daar heeft gewerkt.
), met opbouw van reserveringen voor je vakantiegeld en -dagen, en een stukje betaling voor bv de administratie die het uitzendbureau doet, en dan nog een stukje winst omdat de mensen van het uitzendbureau zelf ook zo graag boterhammen lusten
Sonja schreef:LimaMambo schreef:werken via een uitzendbureau levert je ALTIJD minder op dan als je rechtstreeks via een bedrijf werkt..
Dat is al JAREN bij wet geregeld dat dat NIET zo is....![]()
Een uitzendkracht verdient hetzelfde als een vaste medewerker met dezelfde werkzaamheden mits 'ie dezelfde achtergrond heeft qua studie en werkervaring. Net als tussen vaste krachten onderling dus...
Sonja schreef:Als ik (bij wat voor bedrijf dan ook) teken voor onbepaalde tijd na bepaalde, krijg ik er ook geld bij. Da's normale onderhandeling. Heeft niets met uitzendbureau te maken.
En over hoe lang geleden hebben we het?
LimaMambo schreef:Sonja schreef:Als ik (bij wat voor bedrijf dan ook) teken voor onbepaalde tijd na bepaalde, krijg ik er ook geld bij. Da's normale onderhandeling. Heeft niets met uitzendbureau te maken.
En over hoe lang geleden hebben we het?
uhmmmm 5 jaar geleden ofzo..
kreeg trouwens geen vast contract maar een half jaar contract.. na eerst anderhalf jaar via het uzb te hebben gewerkt bij het zelfde bedrijf..
Sonja schreef:LimaMambo, toen was de WAADI al van kracht, dus ik denk dat het toch meer met persoonlijke onderhandelingen te maken heeft gehad dat met uitzendbureaus...
Je bent wel precies hetzelfde werk blijven doen toen je in eigen dienst van het bedrijf kwam, en ook andere arbeidsvoorwaarden zijn hetzelfde gebleven?
Nu zie je ook wel eens een verschil als iemand in dienst treedt, of als bv na 26 weken overgegaan wordt van ABU-CAO naar beloningsregeling opdrachtgever. Maar dat heeft dan vaak te maken met compensatie of uitbetaling van ADV of andere voorwaarden.

Sonja schreef:Gaat niet om uren, gaat om werkzaamheden en bevoegdheden

net even iets meer dan gemiddeld over de uitzendbranche, en stoorde het me vooral dat je onwaarheden over deze branche op internet gooide
Sonja schreef:En heb je wel eens nagekeken of iemand die meteen in dienst van het bedrijf was getreden, tegen die tijd misschien ook een periodiek erbij had gekregen? En is er geen CAO-verhoging geweest in die tijd? Misschien een schaalverhoging wegens goed functioneren erbij gekregen? En ben je zelf bv ook in anderhalf jaar tijd toevallig anderhalf jaar ouder geworden ed?
Zoals je misschien inmiddels door hebt weet ik door een soort van omstandighedennet even iets meer dan gemiddeld over de uitzendbranche, en stoorde het me vooral dat je onwaarheden over deze branche op internet gooide
Sonja schreef:Maar.... WAS dat nou 'de schuld' van het uitzendbureau, of waren er andere omstandigheden??? DAT is wat ik al de hele tijd boven tafel probeer te krijgen...
Jij legt de schuld bij het uitzendbureau neer en ik geef aan dat dat het geval niet kan zijn wegens WAADI, en geef aan waar het (oa) wél aan kan liggen dat er verschil in inkomen was.
Maar dan ga je je ineens verschuilen achter 'ik heb er geen verstand van'. Maar blijkbaar wél genoeg om (onterecht???) te mogen 'beschuldigen'?