Geluidsoverlast van Buurman, wat er aan te doen??!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Samy

Geluidsoverlast van Buurman, wat er aan te doen??!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 17:12

Al ruim 10 jaar hebben wij een paar keer per jaar last van onze buurman.
Onze buurman is namelijk een eigen-huis-klusser, maar niet in de vorm waarin de meeste buurmannen te vinden zijn, nee onze buurman begint rond een uur of 9 met boren, stopt dan na een paar boortjes, gaat om een uur of 2 weer verder met een paar boortjes en dan rond een uur of 7 weer.
Nu weet ik niet hoe het vandaag is gegaan, maar vanaf half 6 dat ik thuis ben, boort ie dus er alweer lekker op los.

Normaal geen probleem zou je zeggen, aangezien het dan voor een dag of 2 is, maar dit is de hele vakantie al aan de gang en ik kan je op een briefje geven, volgend jaar rond deze tijd is het weer aan de gang.
En het ergste is dan nog wel dat het een paar keer boren is en dan weer een geruime tijd stil, heerlijk dus als jij op je vrije dag eens denkt lekker uit te slapen, of er iemand op bed ligt omdat ie net een operatie achter de rug heeft.

Nu is onze buurman niet echt geliefd meer in de buurt, aangezien hij beter door de buurt al bekend staat als een roddeltante .. uuh oom en inmiddels al verschillende bijnamen heeft.
Paar weken geleden kwam die de buurvrouw tegen, waarmee hij een jaar lang geen contact heeft gehad, zelfs geen Hallo met het uitlaten van de hond, daarbij had ie een hoop commentaar op de buurt en vertelde even leuk dat ie geen rekening ging houden met de buurt, dus lekker ging boren en hakken wanneer die zelf wou.

Een paar jaar geleden is mijn broertje naar hem toe gestapt en gevraagd als die niet wat later kon beginnen met boren, aangezien hij vakantie had en graag eens uit wou slapen. Hierbij reageerde hij heel boos op en kwam later nog bij mijn moeder aan de deur met de vraag waar dat op sloeg? Hij was bezig in zijn huis, dat mocht toch wel? Tuurlijk mag dat wel, maar een beetje rekening houden met de buurt is dus ook niet meer vanzelfsprekend.

Nu is het geboor (10 over 6) afgelopen, het journaal hebben we eigenlijk op volumeknop 20-25 moeten bekijken/luisteren en straks begint ie weer even.
Wat kan je hier nou aan doen? Aan bellen met de vraag als het wat minder kan, kan dus niet meer.
De gehele straat (ruim 20 huizen) hebben hier last van, waarvan er 2 jonge kinderen wonen, maar daar aan denken, nee hoor!

Pluttersput

Re: Geluidsoverlast van Buurman, wat er aan te doen??!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:14

Hmm, lastige situatie.. Misschien kan je de politie bellen ivm geluidsoverlast ofzo? Of de wijkagent? Ik heb geen idee, maar t lijkt me erg irritant..

Nikka

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:18

moonfish13

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 17:20

politie bellen?
misschien dat er er (nog) niks aan doen maar als je er maar genoeg meldingen van maakt wel.
wat denk ik wel handig is als je de politie er bij wil halen dat je het bijhoud, dus waarneer je er last van had, met de datum en tijd erbij en hoelang de herrie aanhoud.

misschien ook nog alle buren inlichten, en dat die telkens ook melding maken als ze overlast hebben..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:45

Och je haalt me de woorden uit de mond vandaan pfoe Boos! Boos!

Ik begin mijn buren (afrikanen) gigantisch de keel uit te hangen zelfs nu weer zijn ze rond etenstijd al begonnen met echt enorme geluidsoverlast qua muziek en dan echt alleen maar hetzelfde nummer (boinkboink) achter mekaar door. Nou moe ik word er zo moedeloos van dat ik ze degelijk wel kan schieten. Sinds wij hier al wonen (2jr terug) was het al aan de gang en ik heb zoveel meldingen bij de woningbouw gedaan (wij hebben het gekocht maar hen niet), alleen de woningbouw vertikt het om er een poot naar uit te steken, net zoals ze dit jaar een schotel boven op het dak geplaatst hebben en wel precies boven onze woonkamer (woonkamer zit aan voorkant en zitten op bovenste verdieping).

Echt en heb voor allerlaatste keer vorige week weer melding gemaakt bij woningbouw met als toevoeging dat als hen niks eraan doen ik hoogstpersoonlijk zelf maatregelen ga nemen, zowel schotel van dak af sodemieteren als de buren ook flink hard erop aanspreken, dan krijg ik maar ruzie kan me nu niet meer zo schelen. Maar ben het helemaal beu iig dat is een ding wat bij mij nu vast staat.

Kristie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 19:47

moonfish13 schreef:
politie bellen?
misschien dat er er (nog) niks aan doen maar als je er maar genoeg meldingen van maakt wel.

Ik zou voordat je de politie maakt eerst een melding maken bij de buurman, eventueel door middel van een briefje 'buur, wij hebben erg last van je geboor, zou je dit op wat gepastere tijden kunnen doen, anders zijn wij genoodzaakt andere stappen te ondernemen' oid.
Mssn heeft de buurman wel helemaal niet door dat jullie er last van hebben, of 'schrikt' hij van het briefje en houdt er rekening mee. weet jij veel

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 21:06

politie bellen is misschien iets overdreven maar een gesprek tussen jullie beide en de wijkagent is misschien wel een goed idee Lachen

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 07:25

Kristie schreef:
moonfish13 schreef:
politie bellen?

Ik zou voordat je de politie maakt eerst een melding maken bij de buurman, eventueel door middel van een briefje 'buur, wij hebben erg last van je geboor, zou je dit op wat gepastere tijden kunnen doen, anders zijn wij genoodzaakt andere stappen te ondernemen' oid.
Mssn heeft de buurman wel helemaal niet door dat jullie er last van hebben, of 'schrikt' hij van het briefje en houdt er rekening mee. weet jij veel

Bij ons weet ie dat wel, aangezien de gehele buurt al eens klaagt bij hem. Daarbij, je naaste buren hebben altijd direct last!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 07:30

Pfoeh lastig.

Lijkt wel of ie het expres doet dus...

Hoewel een van mijn buren ook enorm kan boren...
Ik neem het voor lief. Ik heb een catery, en heb 3 open poezen en 3 open katers.. Dit gaat ook niet in alle stilte zul je begrijpen. Dekkingen zijn hooguit 5 dagen, hooguit 3 keer per jaar.. maar dat betekend wel nachtelijke ehm liefdeskreten Tong uitsteken

De ene buren mogen van mij de grasmaaier lenen (ik heb voor mijn ministukje een elektrische Huilen van het lachen
En ik geef de buuf gratis reiki.

De ander, ach daarvan neem ik de herrie voor lief..

Hoewel ik wel woedend ben als savonds, als ik moet slapen (ik moet er halverwege de nacht weer uit) die vreselijke housemuziek keihard opstaat.. en dan weer uit... en dan weer aan...
dan word ik wel ff woedend...

Jokonootje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 08:28

Ik kan me daar niet druk om maken... mijn ene buurman heeft ook regelmatig de muziek te hard en geeft veel feestjes ach zolang hij het maar gezellig heeft en de andere hebben ene hond die de hele dag avond en nacht doorblaft... tsja zielig voor het hondje maar als je niet meer de geluiden van je buren kan hebben dan moet je maar vrijstaand gaan wonen in een hutje op de heide....

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:15

Volgens mij komt de politie alleen maar als de overlast na 22.00 uur is. Voor die tijd mag geluidsoverlast.
Je kan wellicht even informeren bij de politie wat te doen.

Paardenmeis1

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:17

Misschien kan je even contact opnemen met je wijkagent

Bandos

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:41

Als idd de gehele straat last van dit heerschap heeft,dan ook met zijn allen een klacht indienen!!
Dáár kan de politie/wijkagent toch niet omheen???
@ Jolanda. Wij hebben een vrijstaand huis,maar zelfs dan kan je knap last hebben van je buren hoor.
Sterke Samy,en probeer echt iets onder elkaar te ondernemen tegen deze iritante buurman!!

Neej

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 10:55

Politie doet er niets aan, die kwamen zelfs niet toen de buurman van mijn ouders de brievenbus verrot had geschopt bij hun.

Maar de wijkagent kun je beslist wel even contacteren. Vaak kunnen zij bemiddelen bij zulke situaties, gaan even babbelen met jou, gaan even babbelen met je buurman.. Misschien lost dit iets op Lachen (hoewel je natuurlijk óók buurmannen hebt die zich nérgens wat van aantrekken, óók van de wijkagent niet Tong uitsteken)

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:26

In nederland kennen we een mooi woord: tolerantie.
Dat betekend dus dingen van mensen accepteren, ook als het niet altijd even prettig is.
Uit jouw verhaal maak ik op dat dit nu voornamelijk in de vakantie-tijd speelt en misschien af en toe tussendoor eens een keer. Wanneer moet die man anders onderhoud aan zijn huis uitvoeren?
Ik zie het probleem niet zo. Zoals ik het lees uit jouw verhaal doet hij dit tussen 07.00uur en is hij zeker voor 22.00uur 's avonds stil.

En als je al een keer uit wilt slapen, vraag dan netjs aan hem van: 'joh, is het misschien mogelijk om morgen wat uurtjes later te beginnen? dan kan ik lekker even blijven liggen' . En nodig hem eens uit voor een bakkie koffie bv.
En verder, dat onderbroken boren, er zijn maar weinig klussen waarbij je continu aan het boren bent hoor.

Misschien wat warrig gereageerd, maar mijn conclusie: leven en laten leven. ALs die man in zijn vrije tijd wat onderhoud aan zijn huis wil laten doen, laat hem lekker zijn gang gaan. Beetje kinderachtig om daar de politie voor te gaan bellen.

Samy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 15-08-08 11:42

Wiesje;

Tolerantie is bij ons ook bekend, maar het is geen onderhoud meer aan zijn huis, aangezien zijn plafon een paar weken geleden naar beneden is gekomen (maar er verder niks aan is gedaan).
Aan je huis klussen is ook geen probleem, maar dan weet je het van iemand. Deze man is niet meer aan zijn huis aan het klussen (het ziet er niet eens uit van binnen).
Hij gaat ook, als wij rustig in de tuin zitten, gerust tig keer langs lopen in de hoop dat we met hem praten, doen we dan ook wel eens maar hij wil altijd meer.
En dat terwijl hij buiten op straat geen gedag zegt of iets dergelijks!
We hebben al eens gevraagd als hij kan gaan beginnen met boren, maar toen is die boos geworden op mijn broertje en daarna naar mijn ouders toe gegaan. Uitnodigen voor koffie zit er ook niet in, deze man is zo hoe leg ik dit uit, de hele buurt vraagt al aan mijn moeder hoe ze het met hem uithoudt.

Hij weet dat er op dit moment iemand op bed ligt omdat die geopeereerd is, maar toch boord ie er lekker op los.
Kijk het is normaal ook geen probleem, er wonen net nieuwe mensen in de straat, horen we ook, maar die waren binnen 1,5 week klaar met klussen en daar horen we niks meer van!
Maar deze buurman, dat is geen klussen meer, dat is gewoon pesten van de buurt.

Ik zou zeggen, kom eens langs gezellig als die aan het boren is kan je geen normaal gesprek meer voeren, buiten in de tuin liggen met de zon, hoef je ook niet te doen, aangezien die naar je gaat staren! Dan lig je ook lekker.

Dus kom maar gezellig op de koffie, volgende week Knipoog

Trouwens, deze man werkt niet, is afgekeurd en hoeft dus niet alleen in de vakantie periode aan zijn huis te werken!!!

Yavanna

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 11:47

Ik ken wel een beetje het probleem wat jij aanhaalt. Onze buurman, onze oude buurman, is vorig jaar verhuisd naar een ander land, en zijn huis is verkocht
Onze nieuwe buurman is een geweldig leuke gozer, en we hebben veel lol met zijn allen. Máár hij is nu al een dik jaar aan het verbouwen, wat regelmatig met veel geluid gepaard gaat. Dat is niet fijn als je vakantie hebt, uit wilt slapen, of als je nacht/avond dienst hebt gehad, en wat langer door wilt slapen, omdat je weer een nacht/avond tegemoet gaat.
Ik zegen dan ook de dag dat hij klaar is met verbouwen, en het eind is nog niet in zicht.... Máár het is wel leven en laten leven, en als wij zeggen of sms-en dat we ergens last van hebben ( hij gaat n.l ook wel eens door tot 23.00/ 23.30 uur) dan stopt hij ook, of doet het als we er niet zijn.
Kun je dat niet voorleggen aan hem.... sterkte

Wiesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 16:25

Als het echt zo'n apart geval is, en als jij dat zegt geloof ik dat wel hoor, dan is misschien een overleg met de wijkagent (als je die hebt) toch nog wel eens een oplossing.
En anders, tja, toch maar mee leren leven, hoe vervelend ook.

Meissie17

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 13:47

Boxen op 100 zetten en laat maar zien dat je er niet van gediend bent. Als hij ligt te slapen snachts, ja jammer dan jij zet je radiootje aan.

Onze buren houden ook van 8 feestjes in het jaar, muziek echt keihard aan we moeten de televisie in huis harder zetten. En dit gaat dan door tot een uur of 3. Of ze gaan stofzuigen om 12 uur snachts of om 5 uur in de ochtend.