Samen met een vriendin huur ik een kamer in Amsterdam (even voor de goede orde wij 'delen' dus echt één kamer) nou heeft mijn kamergenoot een nieuwe kamer gevonden, en gaat dus weg.
Een andere vriendin wil graag haar plek overnemen. Mijn huidige huisgenoot heeft toen contact opgenomen met de eigenaren van het huis. Dat zij weg ging maar dat er een andere vriendin was die, samen met mij, de kamer wil betrekken/delen. Dit was geen probleem, de 'nieuwe kamergenoot' moest binnenkort even afspreken voor de sleutels borg ed.
Het huis wordt bewoond door een jongen en de zoon van de huisbaas en zijn vriendin.
Nou kreeg ik vorige week een mailtje 'met het voorstel' om de kamer van de zoon te betrekken, zodat zijn zoon en zijn vriendin in mijn kamer konden (dit is de grootste kamer van het huis), ik heb netjes terug gemaild dat ik verbaasd was over zijn mailtje omdat alles vorige week was besproken en dat mijn nieuwe huisgenoot ook op de kamer rekende. En dat ik dus niet van kamer wilde 'ruilen' (en daarnaast nog eens E25,- extra per maand ging betalen)
Vanddaag kreeg ik een mailtje terug dat het een aanbod was om de kamer van zijn zoon te nemen, en als ik die niet wilde ik maar opzoek moest naar een andere kamer, omdat hun de grote kamer 'zelf' nodig hebben. Ook zegt hij dat hij onwetend is over de afspraak die eerder gemaakt is (dus dat er een andere vriendin bij mij 'introk').
Nou heb ik net mijn huidige kamergenoot gemaild om te vragen wat zij nou precies heeft afgesproken maar ik weet voor 90% zeker dat het geen probleem was dat er een andere vriendin in kwam, en er was al helemaal geen spraken van 'kamerruil'.
Ik voel me dus aardig genept en ben ook aardig boos, maar een aantal vragen;
-Wie staat er (uiteindelijk) in zijn recht? Kan ik me gewoon uit 'mijn' kamer laten zetten? Waar ik al een jaar inzit, ik sta ingeschreven bij de gemeente, IB-groep enz.
-Hoe moet ik reageren?
-Wat zouden jullie doen?
Ik hoop echt dat iemand mij kan helpen, ik wil hier niet weg en ik wil gewoon met die 'andere' vriendin in deze kamer blijven zitten...
Mijn vader belt me zodra hij uit zijn werk komt, ik ga even op internet zoeken en ga daarna besluiten wat ik ga doen; gaarne dus ervaringen, tips enz.
Alvast bedankt!