VMBO-HAVO-Sprintjaar

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

VMBO-HAVO-Sprintjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:27

Hallo na aanleiding van het topic opleidingdrama vroeg ik me af wie nog meer ervaring heeft met sprintjaar .
Ook zit ik al de hele tijd op internet te zoeken naar desbetreffende sites maar tot nu toe levert dat nog niks op .
Alleen deze http://studiestadzwolle.nl/nieuws-schol ... .php?id=66 , maar die site naar die school is deffect .

Dus wie o wie weet meer , ik zou graag nog dit aankomende schooljaar willen beginnen .

Loose

Re: VMBO-HAVO-Sprintjaar

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:53

Misschien moet je even op VAVO zoeken. Ik weet niet waar je het wil gaan doen maar ik heb ff op VAVO Rotterdam gezocht op google (ik zie iig dat je nu in Rotterdam woont). Deze had ik gevonden maar er kwamen wel meer uit: http://www.vavorijnmondcollege.nl/.

RZDLover

Link naar dit bericht Geplaatst: 15-08-08 20:55

ik heb na m'n havo mijn vwo in een sprintjaar gedaan op de VAVO van het ROC.
Is me super bevallen. Misschien is het voor jou wel te doen, het is in utrecht.

siskeh

Link naar dit bericht Geplaatst: 16-08-08 17:10

in assen is het ook mogelijk om havo in 1 jaar te doen, op het drenthe college, en in emmen en groningen ook volgens mij

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 25-08-08 12:44

Loose schreef:
Misschien moet je even op VAVO zoeken. Ik weet niet waar je het wil gaan doen maar ik heb ff op VAVO Rotterdam gezocht op google (ik zie iig dat je nu in Rotterdam woont). Deze had ik gevonden maar er kwamen wel meer uit: http://www.vavorijnmondcollege.nl/.

Ik heb me nu aangemeld op deze school inderdaad , en vandaag heb ik ze gesproken .
Nu heb ik 2 sebtember een intake gesprek .
Maar ik was weer even op internet aan het kijken en daar stond iets over examenklas etc , nu begin ik te twijfelen ? Is het dan zo dat je eerst een jaar moet doen en dan nog een jaar examen klas ? Of is die examenklas in dat jaar inbegrepen ..

Ook moet ik een uitbestedingsformulier hebben van me vorige school maar de link van de site doet het bij mij niet , ik krijg dan bij Word allemaal rare tekens .
Ik ga nu me andere school bellen , is dat trouwens wel handig aangezien ze misschien mij dan al van de school afhalen ? Straks zit ik zonder school als Rijnmond College mij niet wilt .

Thanks voor de link in ieder geval !

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:04

ik doe zelf de vavo.. maar ik ben ook 18 dus ik heb zo'n uitbestedingsformulier niet nodig, want volgens mij is dat een formulier van je huidige school dat leerlingen onder de 17 als het ware toestemming geeft om naar de vavo te gaan. Volgens mij toch gewoon echt 2 jaar in 1 jaar hoor Knipoog en je doet dan inderdaad wel examen... maar ben jij niet een beetje aan de late kant? want bij mij is school al begonnen!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:10

Maartje1990 schreef:
ik doe zelf de vavo.. maar ik ben ook 18 dus ik heb zo'n uitbestedingsformulier niet nodig, want volgens mij is dat een formulier van je huidige school dat leerlingen onder de 17 als het ware toestemming geeft om naar de vavo te gaan. Volgens mij toch gewoon echt 2 jaar in 1 jaar hoor Knipoog en je doet dan inderdaad wel examen... maar ben jij niet een beetje aan de late kant? want bij mij is school al begonnen!

Ja maar ik ben over een paar maanden pas 18 dus ik moet alsnog dat uitbesteding formulier halen , het is als je onder de 18 bent nodig .
En ik heb ze weer gebelt , en toen hoorde ik van die vrouw dat het verschillend is .. ze had het over normale klas en examen klas , als je over mocht gaan naar de examenklas bij je normale school dan mag je dus in 1 jaar VMBO doen en anders was het weer een ander verhaal ofzo .
Maar ze was niet zo duidelijk dus ik hoor het wel bij de intake ..
Nou ik denk niet dat ik er laat bij ben aangezien ik pas 2 september een intakegesprek heb voor bij die school ?
En mijn eigen school waar ik eigenlijk heen moet die start ook pas 14 september Bloos Misschien omdat ik in Rotterdam woon ? Weet niet waar jij woont ..

Edit : Limburg zie ik , misschien maakt dat het verschil .

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-08-08 17:28

ja, dat zeg ik dat als je onder de 18 bent dat je dat dan dus nog nodig hebt Knipoog

ja jullie zullen dus blijkbaar later beginnen.. maar jij gaat dus vmbo doen? en je hebt welk jaar afgelopen jaar gedaan?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:03

Maartje1990 schreef:
ja, dat zeg ik dat als je onder de 18 bent dat je dat dan dus nog nodig hebt Knipoog

ja jullie zullen dus blijkbaar later beginnen.. maar jij gaat dus vmbo doen? en je hebt welk jaar afgelopen jaar gedaan?

Ik heb afgelopen jaar MBO Paardenhouderij gedaan .
Daar moet ik dus nog een jaar van maar dat ga ik niet doen als ik die VMBO sprint kan gaan doen .

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:07

hoezo heb je boven de 18 geen uitbestedingspapier nodig?
Ik was 18 toen ik zakte voor mijn havo, niet op eindexamens maar op profielwerkstuk (jaaa heel dom ik weet het).
Om toch mijn havo te halen ben ik naar een ROC gegaan en heeft mijn oude school mij uitbesteed...
Overigens was dit het ID College, ook goed bekend in de regio.

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 00:11

Maartje1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-08-08 06:56

Bzoem schreef:
hoezo heb je boven de 18 geen uitbestedingspapier nodig?
Ik was 18 toen ik zakte voor mijn havo, niet op eindexamens maar op profielwerkstuk (jaaa heel dom ik weet het).
Om toch mijn havo te halen ben ik naar een ROC gegaan en heeft mijn oude school mij uitbesteed...
Overigens was dit het ID College, ook goed bekend in de regio.

Vreemd, want die opleiding is éigenlijk voor 18jaar en ouder.. als je dus jonger bent gaat (moet!) dat via je oude school Knipoog

Bzoem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-08-08 15:58

Volgens mij is dat als je nog een kans hebt om het via het reguliere onderwijs te doen dat ze je verplicht moeten uitbesteden als je iets anders kiest.
Ik hád namelijk op die school het hele jaar opnieuw kunnen doen, maar ik wilde alleen een herkansing voor mijn profielwerkstuk (of anderen voor bepaalde vakken).
Het moest iig op deze manier vanwege de financiering etc.