Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Als ik op vakantie ben heb ik dat ook wel eens, dan ben ik in Belgie en gaat een Nederlander in z'n beste Frans een heel verhaal aan mij voorleggen. En beleefd als ik ben ga ik natuurlijk niet onderbreken en zeggen dat ik Nederlands ben
Maar als ik dan in het Nederlands antwoord zijn ze heel opgelucht
Wel vreemd dat ze dan maar ervan uitgaan dat je buitenlands bent...
Ik wordt wel eens in het duits aangesproken omdat ik zowat op de duitse grens woon. 
meestal loop ik maar gewoon door met m'n neus in de lucht, ze denken toch al dat ik arrogant ben
Marley schreef:bij mij denken ze ook altijd dat ik weet ik veel waar vandaan kom haha, ik vind het wel grappig. Ik ben half indo en half nederlands, dus ik heb wel een tintje en donker haar/donkere ogen.
Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog watmeestal loop ik maar gewoon door met m'n neus in de lucht, ze denken toch al dat ik arrogant ben
. Marley schreef:Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog wat

! Zo wordt gedacht ik Italiaans, Grieks, Turks, Spaans, Roemeens ben, het maakt niet uit.
! daNiielle_ schreef:[***] schreef:bij mij denken ze ook altijd dat ik weet ik veel waar vandaan kom haha, ik vind het wel grappig. Ik ben half indo en half nederlands, dus ik heb wel een tintje en donker haar/donkere ogen.
Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog watmeestal loop ik maar gewoon door met m'n neus in de lucht, ze denken toch al dat ik arrogant ben
Moeilijk he, zeggen dat je ze niet verstaat...
Karin schreef:[***] schreef:Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog wat
Dat lijkt mij ook minder, maar voor zover ik weet is dat mij nog nooit gebeurd. Of ik heb het (onbewust) genegeerd.
Maar als iemand in de bus ofzo ineens op een normale toon Marokkaans tegen me begint te praten, dan laat ik vriendelijk weten dat ik geen idee heb waar diegene het over heeft. Kleine moeite.

Prince_ schreef:Nee dit heb ik nog nooit gehad,wel dat er mensen in hun taal staan te praten op school of in de supermarkt ofzo en dan denk ik je woont hier praat gewoon nederlands!