Verschrikkelijk.. Hebben jullie dit ook wel eens??

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Navidad

Verschrikkelijk.. Hebben jullie dit ook wel eens??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 09:28

Ik word er allemaal zo niet goed van.. en wil even mijn verhaal hier kwijt.
Hierbij ik heb niks tegen buitenlanders, of geloven etc.

Ik heb al verschillende malen gehad, dat ik op straat loop en dat er mensen in een andere taal tegen me gaan praten, en dan achteraf vragen.. Of ben je niet turks? Of ben je niet Italiaans, Of Spaans.. Of Roemeens.

Ik word er een beetje gek van. Sta net in de supermarkt.. En staat er een vrouw achter me en begon ze te lachen, en die begint me toch te ratelen, en te ratelen.. Ik dacht echt van nou ja.. Ik verstond het niet en achteraf zei ze ohh ik dacht dat je italiaans was in gebrekkig nederlands..

Hebben jullie dit nou ook wel eens?

Prince_

Re: Verschrikkelijk.. Hebben jullie dit ook wel eens??

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:30

Nee dit heb ik nog nooit gehad,wel dat er mensen in hun taal staan te praten op school of in de supermarkt ofzo en dan denk ik je woont hier praat gewoon nederlands!

Macha876

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:31

Nee heb ik eigenlijk nooit last van..
Zal er wel te nederlands uitzien Clown

rebati

Nee nooit, ik zie er gewoon nederlands uit. Nu ben ik wel bruin maar in de winter gewoon hollands blank Knipoog

Myrtje_

Hmhm.. herkenbaar.
Ben zelf Indonesisch, maar vind het zo ongepast om dan in het wilde weg oveal Indonesisch te gaan praten. Met een vriendin kletsen a la.. maar geen hele straatgesprekken voeren hoor.

Nog asocialer.. op mn werk (La Place) werken 2 Thaise mensen. Die ratelen er gewoon vrolijk op los in het Thais he.. gewoon tewijl ze achter het buffet staan. En dan is het niet zacht praten,maar echt roepen/uitbundig praten Scheve mond

Liselot

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:32

nooit last van... maar als ik jou voor de geest haal vind ik toch echt niet dat je eruit ziet als een buitenlander Verward

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:36

Nee heb er eigenlijk nooit last van. Maar mensen zien mij wel altijd aan voor iemand die veel talen spreekt en gelukkig spreek ik ook best veel talen. Op een toeristische plaats word ik altijd aangesproken of ik de weg weet etc Clown Als ik op vakantie ben heb ik dat ook wel eens, dan ben ik in Belgie en gaat een Nederlander in z'n beste Frans een heel verhaal aan mij voorleggen. En beleefd als ik ben ga ik natuurlijk niet onderbreken en zeggen dat ik Nederlands ben Schijnheilig Maar als ik dan in het Nederlands antwoord zijn ze heel opgelucht Clown

Navidad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 09:37

Nou ja ik ben ook nederlands, Heb wel een zigeuner achtergrond, en doe mijn best om bruin / zonnebank bruin te blijven haha. Heb ergens achter bij de familie ook een beetje indisch bloed zitten, dus ben wel een mengelmoes van wat alles betreft. maar ik ben gewoon blank om het even zo te zeggen. En ben ook gewoon in nederland geboren dus ben ook gewoon nederlands. nu versta ik de basis begrippen van al die talen wel.. Maar dat was het. Maar ik voel me eigenlijk best beledigd als die mensen echt in hun eigen taal teggen me gaan praten waar ik dus niks noppes nada van snap. Bloos

Die mevrouw was aan het praten en het enigste wat ik zei was.. Pardon haha. ik stond gewoon perplex. Dat mensen tegen hun kennisen in eigen taal praten, dat kan ik best begrijpen.. maar gewoon een wildvreemde aanspreken in eigen taal terwijl je niet eens weet of die dat wel is vind ik gewoon asociaal...

Jacimatho

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:40

Je kan het ook als een compliment opvatten...ze zag je aan voor een italiaanse adonis, goed voor het ego toch?

Sash

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:42

ik ben blonT dus nee, nooit last van Lachen Wel vreemd dat ze dan maar ervan uitgaan dat je buitenlands bent...

grauwman

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:53

Ja vroeger meer dan nu, komt waarschijnlijk omdat ik niet meer zo vaak in de stad kom Haha!

Mensen begonnen altijd in het Marokkaans of Turks. Ik ben vrij licht getint.

Chocopasta

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:15

Ik heb nooit dat mensen zomaar in een andere taal beginnen te praten.
Wel dat mensen vragen of ik 100% Nederlands ben. Maar dat komt omdat ik een heel klein beetje Surinaams bloed heb Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:18

Een vriendin van me heeft dat ook wel eens.
Zij is zelf 100% Nederlands, maar heeft de "looks" van iemand van Turkse of Marokkaanse afkomst. Terwijl haar zusje juist heel erg blond is met blauwe ogen enzo.

Beetje een speling van de natuur dus. Maar zij heeft daar idd ook wel 's last van.

suuzepuus

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:19

ik vind het altijd erg asociaal om in een andere taal te praten in het bijzijn van anderen.

Lotje02

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:19

Nee, ik heb erg blond en heb groene ogen dus ik zal er wel niet heel buitenlands uitzien Haha! Ik wordt wel eens in het duits aangesproken omdat ik zowat op de duitse grens woon.

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:21

Nou, ik vind het juist wel leuk! Nagelbijten / Gniffelen
Ik val op buitenlandse jongens, en als een van hun mij niet had aangesproken, had ik mijn vriend van nu niet eens gevonden.

Maar ik snap jullie wel, het kan verdomd irritant zijn als je de taal niet verstaat. Of dat je harstikke Nederlands bent, en voor een Turks iemand wordt aangezien. Maar zo serieus hoef je het toch niet op te vatten? Lachen

Mijn vrienden praten ook regelmatig in eigen taal, maar dat is iets wat dan meer automatisch gaat, dan dat ze het doen zodat anderen hun niet verstaan.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:22

Het is mij ook wel eens gebeurd, vooral toen ik nog in Utrecht woonde. Werd daar ook wel eens ineens in het Spaans, Italiaans of Marokkaans aangesproken. En nee, ik vind het niet 'verschrikkelijk'. Ik heb er ook geen 'last van'. Ik kan er wel om lachen en ik leg dan ook altijd gewoon netjes uit dat ik die taal niet spreek. Ik zie geen reden om het verschrikkelijk te vinden of om onbeleefd te reageren.

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:35

bij mij denken ze ook altijd dat ik weet ik veel waar vandaan kom haha, ik vind het wel grappig. Ik ben half indo en half nederlands, dus ik heb wel een tintje en donker haar/donkere ogen.
Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog wat Verward meestal loop ik maar gewoon door met m'n neus in de lucht, ze denken toch al dat ik arrogant ben *LOL*

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:41

nee nooit geen last van Lachen

daNiielle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:43

Marley schreef:
bij mij denken ze ook altijd dat ik weet ik veel waar vandaan kom haha, ik vind het wel grappig. Ik ben half indo en half nederlands, dus ik heb wel een tintje en donker haar/donkere ogen.
Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog wat Verward meestal loop ik maar gewoon door met m'n neus in de lucht, ze denken toch al dat ik arrogant ben *LOL*

Moeilijk he, zeggen dat je ze niet verstaat.. Huilen van het lachen.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:44

Marley schreef:
Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog wat Verward

Dat lijkt mij ook minder, maar voor zover ik weet is dat mij nog nooit gebeurd. Of ik heb het (onbewust) genegeerd. Knipoog

Maar als iemand in de bus ofzo ineens op een normale toon Marokkaans tegen me begint te praten, dan laat ik vriendelijk weten dat ik geen idee heb waar diegene het over heeft. Kleine moeite. Knipoog

Loesss

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:45

Ik heb dit ook regelmatig..... vind het juist altijd erg grappig! Vind het wel leuk dat ik er wat mediterraan uitzie.... Lachen! Zo wordt gedacht ik Italiaans, Grieks, Turks, Spaans, Roemeens ben, het maakt niet uit.

Mijn oma komt uit Belgie, voor de rest komen mijn voorouders uit Nederland, mijn ma is een roodharige en mijn vader een hele donkere nederlander.... tja!

Ik moet er altijd hartelijk om lachen Lachen!

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:01

daNiielle_ schreef:
[***] schreef:

Moeilijk he, zeggen dat je ze niet verstaat.. Huilen van het lachen.

Ja dat is inderdaad heel moeilijk ja, als je door een groep aangesproken wordt op een bepaalde manier. Ik reageer ook niet op mensen die naar me fluiten of roepen in het nederlands. Ben geen hondje hoor

MMIDV

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:03

Karin schreef:
[***] schreef:
Ik vind het alleen wel vervelend als ik in het turks/marrokaans/of wat dan ook wordt aangesproken door een jongen en ik het dus niet versta en niks terugzeg, dan word ik uitgescholden voor van alles en nog wat Verward

Dat lijkt mij ook minder, maar voor zover ik weet is dat mij nog nooit gebeurd. Of ik heb het (onbewust) genegeerd. Knipoog

Maar als iemand in de bus ofzo ineens op een normale toon Marokkaans tegen me begint te praten, dan laat ik vriendelijk weten dat ik geen idee heb waar diegene het over heeft. Kleine moeite. Knipoog

Ja dan meld ik het ook wel even, geen probleem Lachen
laatst nog een heel gesprek met iemand gehad die aansprak in het spaans omdat ie dacht dat ik spaans was, toen ik zei dat ik dat niet versta en ook niet uit spanje kom hadden we een heel gesprek over waar ik wel vandaan kom en over spanje. Erg gezellig en ook geen probleem, maar iemand die roept (in welke taal dan ook) of fluit, die negeer ik

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:43

Prince_ schreef:
Nee dit heb ik nog nooit gehad,wel dat er mensen in hun taal staan te praten op school of in de supermarkt ofzo en dan denk ik je woont hier praat gewoon nederlands!

Oo ja, dat is echt irritant!