verliefd op beste vriendin?!

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

_lieffie_

verliefd op beste vriendin?!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 09:17

hoi,
ik moet mn verhaal even kwijt omdat ik normaal alles aan een vriendin kwijt kan maar nu dus niet omdat het over haar gaat
Sinds ongeveer een jaar ga ik heel veel met een tot dan toe gewone vriendin om, we kunnen elkaar alles vertellen, omdat ik thuis redelijk vaak bonje heb (ik ben 19 woon nog thuis) kom ik heel vaak bij die vriendin en haar man en 3 kinderen
mag altijd mee eten e.d.
nu was ik laatst met hun op een feest, man en kinderen waren al gaan slapen (feest was om de hoek) dus vriendin en ik nog maar een borrel gedronken en nog wat gedanst.
Toen we uiteindelijk naar huis wilden gaan was er een heel raar moment, kan t misschien beter zeggen als spanning, ik wilde dr zoenen. ik schrok me compleet kapot, want heb verder nooit ook maar gedacht dat ik op vrouwen viel. maar goed denk dat komt vast door de drank ik heb me vergist, dus wij naar huis slapen, of in ieder geval dat dacht ik. lag ik daar in bed komt ze midden in de nacht naast me liggen omdat het met zn 3en in 1 bed wel erg benauwd was en ik alleen in een 2 persoons bed lag nou allemaal prima, maar toen kon ik helemaal niet meer slapen. ik heb toen besloten dat ik maar even afstand van haar moest nemen, want hoe vertel je je beste vriendin die getrouwd is en wel dat je denkt dat je verliefd op dr bent, en daarbij ze kent me goed genoeg om te weten wanneer er iets aan de hand is.
nu hadden we vorige week een uitje waar we ook bleven slapen, en t kwam zo uit dat ik wer bij haar op een kamer lag, jah dat had ik weer, heb me de hele dag lopen afvragen of t echt wel slim was nee dus! dr is ook niks gebeurt maar gewoon het idee... Ik walg gewoon even van mezelf
weet dus ook echt niet hoe ik hiermee om moet gaan. moet ik het haar zeggen? niet zeggen? minder met dr omgaan of wat?
ik weet het echt niet meer'
sorry voor dit lange verhaal maar moest het echt eventjes kwijt

roylinde

Re: verliefd op beste vriendin?!

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 09:57

helaas heb je het verlieft worden niet zelf in de hand,
echt ervaring heb ik hier niet mee, maar van jezelf walgen heeft geen zin, het is niet dat jij iets verkeerds hebt gedaan toch?
ik zie niet in waarom het verkeerd is om verlieft te worden op een vrouw, het is niet iets "vies" ofzo, zelfs niet eens vreemt... dat is ieder persoonlijk gewoon Lachen

echt helpen kan ik niet, maar voel je niet schuldig, jij hebt niets gedaan wat niet door de beugel kan ofzo.

Hopelijk kun je iemand vinden die je wat bruikbare tips kan geven...

succes...

luxx

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:13

hoeft geen full-blown verliefdheid te zijn, kan ook dat je zó dol op haar bent dat je af en toe het gevoel hebt dat je dat ook wel lichamelijk zou willen voelen/duidelijk maken.
ik ben beslist hetero, maar voel me regelmatig tot vrouwen aangetrokken waar ik van houd, heb ook wel gezoent met vriendinnen, of met zo maar iemand waar ik een avond erg leuk dronken mee ben geworden.
ik weet zeker dat ik hetero ben omdat ik geen behoefte voel verder te gaan dan zoenen, en eventueel wat borsten betasten [first base?], het vrouwelijk geslachtsdeel trekt mij niet aan, als ik aan sex met een man denk wil ik echter wel met zijn geslachtsdeel allerlei dingen doen Haha!.
weet niet hoe dat bij jou zit?

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:59

Ik herken je gevoel wel een beetje. Misschien kan je het onderwerp 'lesbisch' eens aansnijden. Gewoon eens kijken hoe zij er over denkt en hoe zij er op reageert. Niets op jezelf betrekken, maar gewoon algemeen houden. En weet je trouwens zeker dat zij niets doorheeft?
Hoe reageerde zij op die avond?
Sterkte!

Edit: Wat ik me ook nog zit te bedenken. Kan het zijn dat je niet verliefd bent, maar gewoon van haar houdt. Als vriendin zeg maar. (Dus eigenlijk een beetje wat luxx ook al zei.)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:03

luxx schreef:
hoeft geen full-blown verliefdheid te zijn, kan ook dat je zó dol op haar bent dat je af en toe het gevoel hebt dat je dat ook wel lichamelijk zou willen voelen/duidelijk maken.
ik ben beslist hetero, maar voel me regelmatig tot vrouwen aangetrokken waar ik van houd, heb ook wel gezoent met vriendinnen, of met zo maar iemand waar ik een avond erg leuk dronken mee ben geworden.
ik weet zeker dat ik hetero ben omdat ik geen behoefte voel verder te gaan dan zoenen, en eventueel wat borsten betasten [first base?], het vrouwelijk geslachtsdeel trekt mij niet aan, als ik aan sex met een man denk wil ik echter wel met zijn geslachtsdeel allerlei dingen doen Haha!.
weet niet hoe dat bij jou zit?

herkenbaar!

En zowiezo als je wat gedronken hebt, hebje gewoon zin om te zoenen... Ofja, ik dan! En dan zoen ik ook wel eens met vriendinnetjes.
Het kan zijn dat je daar gewoon van geschrokken bent, dat je dat wou, en nu gespannen bent, en dat verward met verliefd zijn?

Praat er gewoon met haar over, ze lijkt me volwassen genoeg om er een normaal gesprek over te kunnen hebben!

LiNdA1986

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:42

Tja, tegen je gevoelens kan je weinig doen.
Ik denk eigenlijk dat je het beste eerlijk kan zijn tegenover je vriendin, ze is immers je vriendin en denk dat ze het wel zal begrijpen..

Veel succes in ieder geval!

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:48

Ik ken het probleem een klein beetje, en dat is erg lastig Ja

Probeer die gevoelens in ieder geval niet totaal te onderdrukken. Accepteer dat je dat voelt, want anders word je gek.

Verder: kijk of je met haar kan praten erover, dat lucht misschien op...

Kan me voorstellen dat je er verder niet tussen wil gaan zitten en zo... Moeilijk hoor...

Je mag me PB'en trouwens hoor Knipoog

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 13:40

walg ook niet omdat ik op vrouwen val maar meer omdat het mn beste vriendin is, en daarbij is het wel verliefd zijn en inderdaad zo als hierboven gezegd werd niet gewoon houden van omdat ze erg dichtbij komt.
mijn emoties toon ik nooit en heb ook nog nooit tegen iemand gezegd wat ik voel enzo, dus is maak ik het nog moeilijker voor mezelf.

batje

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:09

Het schijnt heel normaal te zijn verliefd te worden op iemand die je helpt, mensen worden vaker verliefd op hulpverleners of vrienden die je door een moeilijke tijd helpen..
Ik zou er zeker nog niet het label 'lesbisch' aan hangen, helemaal als je normaal niet naar meiden omkijkt.. Probeer je er niet te druk over te maken en zolang je niet meer verwacht en dat ook duidelijk kan maken, kan je het denk ik best met je vriendin bespreken..
Sterkte!

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:11

_lieffie_ schreef:
walg ook niet omdat ik op vrouwen val maar meer omdat het mn beste vriendin is, en daarbij is het wel verliefd zijn en inderdaad zo als hierboven gezegd werd niet gewoon houden van omdat ze erg dichtbij komt.
mijn emoties toon ik nooit en heb ook nog nooit tegen iemand gezegd wat ik voel enzo, dus is maak ik het nog moeilijker voor mezelf.

Maar hoe reageerde je vriendin nou die avond?

Pannie

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:16

echt hetzelfde als wat ik meegemaakt heb! als was mijn beste vriendin niet getrouwd en voelde zij precies hetzelfde.
probeer er iig wel met haar over te praten. zoiets hoeft helemaal niet het einde van de vriendschap te betekenen.
zoals je al zei heeft ze snel in de gaten als er iets met je aan de hand is, dus afstand nemen zul je miss wel een vriendin mee verliezen..

Orange_peach

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:28

batje schreef:
Het schijnt heel normaal te zijn verliefd te worden op iemand die je helpt, mensen worden vaker verliefd op hulpverleners of vrienden die je door een moeilijke tijd helpen..

Inderdaad, herkenbaar ...
Volgens mij zal het niet helpen om haar te ontlopen, na een tijdje zal je het wel vergeten ... maar als je haar dan terugziet zal het gevoel terugkomen + in die tijd ben je misschien je beste vriendin kwijt.
Het is makkelijker gezegd dan gedaan, maar het is wel de waarheid: praten is volgens mij de enige oplossing ...
Neem hier wel de tijd voor!
heel veel succes
x

Daphna

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:32

Ik heb geen ervaring met lesbische gevoelens, maar ik denk dat je toch beter afstand kan nemen. Je kan haar natuurlijk nog wel zien, maar toch, ze is getrouwd en aangezien het je vriendin is denk ik niet dat het verstandig is tussen haar en haar man te komen. Tenzij ze heel open minded zijn en een open relatie hebben. Veel sterkte met je probleem, ik hoop dat je eruit komt.

shilady

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:41

Het is in jou geval niet makkelijk
Je vriendin heeft al een relatie en ook kinderen.
Als ze single was lag het anders dan kon je het wat makkelijker kwijt aan haar en dan heb je ook nog de kans dat het meschien wederzijds is en er meschien iets meer van kan komen:)

Ik zou idd het onderwerp een relatie met een vrouw aansnijden en kijken wat ze daarvan vind, als ze er positief op reageerd zou ik haar een tijd daarna je gevoelens vertellen..

Het blijft erg moeilijk en het is aan jezelf de keuze te maken

Ik ben nu haast 18 en heb al 1 relatie met me beste vriendin achter de rug dat is heel erg bevallen het was wederzijds
ik wist van mezelf al een lange tijd dat ik die gevoelens had , maar zij twijffelde nog.
Op een dag smste ze me wat ik nou echt van haar vond en voor haar voelde en of ik het met haar wou proberen Bloos en zo ontstond er een liefdes relatie tussen mij en mn beste vriendin. Ik voel me gewoon heel erg thuis bij vrouwen Lachen

Het besluit is aan jezelf maar hou er ook rekening mee dat ze meschien niet zo positief kan reageren
en dat er ook mensen zijn die afstand van je willen nemen als je gevoelens voor vrouwen blijkt te hebben, Hoe goed ze ook bevriend met je waren voordat ze het wisten

Ook mij mag je pm sturen

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 15:00

@sweetheart nou we liepen dus gwoon en ze stelde voor een omweg te nemen, na 3 meter al besloten dat dat het niet werd en toen we ons omdraaiden stonden we heel dicht bij elkaar en waren elkaar eigenlijk beetje aan het aankijken, daarna zijn we gewoon terug gelopen
@iedereen, ik ben zoiezo nog nooit verliefd geweest dus het is me zoiezo erg vreemd

sweetheart

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 15:04

Okey... Is zei nog op die avond terug gekomen? Probeer er voorzichtig achter te komen, hoe zij er tegen over staat...
Sterkte!

BounceBabe

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 16:30

Je kunt het wel bekennen maar je moet denk ik niet verwachten dat ze jouw liefde beantwoordt. Misschien ook wel, want is ze zo close met je sinds korte tijd of is het altijd al zo geweest en word je er nu ineens kriebelig van?

_lieffie_

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 14-08-08 20:02

ze is niet meer op die avond terug gekomen, worden langzaam aan wel closer, maar dat is bij mijn andere vriendinnen ook met tijden, krijg er nu op een (positieve) manier kriebels van