Wonen in Bergen op Zoom

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Wonen in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 18:51

Wij zijn van plan om misschien richting Bergen op Zoom te verhuizen ivm mijn vriend zn werk. Nu vroegen wij ons is af hoe het wonen in Bergen op Zoom is, wat het leuk maak, of juist niet. Hoe de omgeving is, ook voor onze paarden natuurlijk. Dus mensen uit de omgeving, vertel maar! Haha!

Cathelijne

Re: Wonen in Bergen op Zoom

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 07:51

Ik woon momenteel nog in een dorp 14 km van BoZ vandaan en ga ik er regelmatig winkelen. Vind 't een leuke stad. In en buiten het dorp zijn ook enkele pensionstallen. Tevens zijn de huizen in het dorp niet duur (in mijn straat staan er huizen (bouwjaar: ± 1956 en half jaren 90 gerenoveerd) te koop van €130.000 - € 140.000, met redelijke tuin)

Op www.renbwonen.nl zie je het aanbod.

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:13

Ik werk in Bergen op Zoom en mijn vriend woont er.
.
Het is wel leuk om te wonen.. Met de paarden kan je in het bos rijden etc. De stad is ook wel leuk en handig, maar ga toch liever naar Rotterdam oid om te shoppen.

Paardenwinkels zijn er 3 in de buurt..

Tja, wat wil je nog meer weten? Knipoog

[HK] * Bokkers Uit Steenbergen,Tholen en om Omstreken *
Hier een topic waar meerdere mensen zitten die in de omgeving van Bergen op Zoom of in Bergen op Zoom zelf wonen. Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:42

en hoe is het strand(je) daar? kan je daar ook met je paard rijden?

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:43

Welk strandje? Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:46

ohwohw.. Ik keek op google earth en daar zag ik een strandje bij bergen op zoom een zijtak van de zee zeg maar Nagelbijten / Gniffelen

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:47

Je hebt een strandje nouja of je het een strandje kan noemen..
Op de boulevard in Bergen op Zoom. Maar daar zou ik niet met mijn paard rijden.

Verder heb je in Tholen de Oesterdam.. Ook een strandje, daar rijden er wel meerdere met hun paarden, alleen vind ik dat zelf niets omdat je over de stenen naar beneden moet.. Het gaat wel hoor, vroeger ook gedaan met verzorgpony's Lachen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:52

Huilen van het lachen komtie.. Ik heb tenslotte bij de gemeente gewerkt Haha! ..

-Bergen op Zoom is verkozen tot de mooiste binnenstad van Nederland
-Bos/heide/polder genoeg hier om te rijden! Met de trailer kan je zelfs naar het strand Lachen
-Er zitten een aantal stallen direct aan/in het bos, ook stallen waar wat meer western mensen staan
-Met carnaval is het altijd heel gezellig in deze omgeving

Het nadeel vind ik dat het niet echt centraal ligt hier, bij de zeeuwse grens...! Als je nog vragen hebt ofzo PM maar Lachen

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:54

Oh dat strandje waar je het over hebt ligt idd aan de boulevard, dat is op zich wel een leuk strandje maar idd niet voor met paarden..

Verder valt het me op dat mensen uit Bergen op Zoom altijd erg trots zijn op hun stad & dialect (nouja vooral de oudere generatie dan)

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:56

Somebitch schreef:
Je hebt een strandje nouja of je het een strandje kan noemen..
Op de boulevard in Bergen op Zoom. Maar daar zou ik niet met mijn paard rijden.

Verder heb je in Tholen de Oesterdam.. Ook een strandje, daar rijden er wel meerdere met hun paarden, alleen vind ik dat zelf niets omdat je over de stenen naar beneden moet.. Het gaat wel hoor, vroeger ook gedaan met verzorgpony's Lachen

ja dat is zo Ja
bij de oesterdam staat heel vaak een paardenvrachtwagen met trekpaarden, die gaan dan ook altijd over het strand rijden ,dus mogenlijk is het wel Ja

Het is gezellig winkelen daar in boz, al moet je er niet een paar jaar komen winkelen, dan heb je alles wel gezien ROFL

ik vind het altijd super gezellig in bergen Ja alles is in handbereik Lachen

met carnaval is het hier géweldig!! Haha!

haha bedankt merel, ik woon wel 1 km in zeeland hoor, ik vind het makkelijk zo dichtbij (14/15 km)

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:56

Ik woon ook in bergen op zoom, qua paarden heb je genoeg mogelijkheden ook bv. de wedstrijden Qua shoppen kun je alles halen wat je nodig hebt maar niks speciaals ofzo. Het is wel gezellig aleen qua uitgaan best saai vind ik zelf. en carnaval moet je ding zijn haha

en ik kan het dialect Cool gebruik het alleen nauwelijks.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:57

ah super bedankt voor je berichtje vogeltje90

Somebitch, dat is niks voor mij... over stenen Nagelbijten / Gniffelen

Ik bedoel meer dit strand (je?) waar de rode lijn naast ligt.
Afbeelding

[edit] ohw inmiddels al meer reacties! bedankt! klinkt allemaal wel okay!
zaterdag gaan we het zelf ook eens allemaal bekijken daar Knipoog
Laatst bijgewerkt door Anoniem op 14-08-08 10:59, in het totaal 1 keer bewerkt

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 10:58

In principe is voor het rijden alles dichtbij, polder, bos, strand.. Als je een trailer hebt Ja
Verder zijn er wel veel stallen rond bossen en polder Ja

Strand is dus iets wat je met de trailer moet doen..

Maar ik sta nu op een stal en vanaf daar ben ik binnen een kwartier stappen in een groot bos waar je een hele dag kan rijden..
Ook kan ik vanuit mijn stal uren door de polder rijden en als ik wil ook in een dorp..

Er is ook een western stal, zag dat je western rijdt, maar die is wel duur Ja

Verder tsja om gewoon een beetje te shoppen is het wel leuk hoor, maar als je ECHT wilt shoppen kan je beter naar Breda oid gaan Ja
Uhm wat wil je nog meer weten? ROFL

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:00

Dat strandje is geloof ik inderdaad de boulevard.. Durf het niet zeker te zeggen hoor. Nagelbijten / Gniffelen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:02

Ok, en het bos is die het hele jaar gangbaar? ivm horzels en teken enzo?

Ik ga graag zwemmen met mijn paarden dus opzich wel fijn dat er een strand in de buurt is.

In principe wonen we nu heel centraal. een half uurtje van breda een half uurtje van rotterdam een half uurtje van utrecht. maar ik heb er een verschikkelijke hekel aan om er te wonen alles zit veel te veel op elkaar, ik hou wel van ruimte en natuur. en volgens mij ontbreekt het daar niet aan in BOZ Knipoog

Somebitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:03

Genoeg bos hier hoor. Knipoog

Jasia

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:06

Inderdaad, de Heide, de Melanen, het bos bij Molenzicht Ja

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:07

Share schreef:

Ik ga graag zwemmen met mijn paarden dus opzich wel fijn dat er een strand in de buurt is.

In principe wonen we nu heel centraal. een half uurtje van breda een half uurtje van rotterdam een half uurtje van utrecht. maar ik heb er een verschikkelijke hekel aan om er te wonen alles zit veel te veel op elkaar, ik hou wel van ruimte en natuur. en volgens mij ontbreekt het daar niet aan in BOZ Knipoog

idd, en bij 'kiek in de pot' ( of is het nouw kijk)? hebben ze elk jaar een groote paardenwedstrijd, erúg gezellig Haha!
hmm, dat strandje herken ik neit eens Scheve mond Bloos
natuur heb je hier genoeg Ja

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:32

dat strandje is niet de boulevard. Maar je kunt er niet komen. Dat loopt door vanuit de duintjes en is een natuurgebied. Hier lopen wel paarden, maar je kunt er niet rijden. In bergen op zoom heb je erg veel bos! Super om te rijden, je kunt ook naar de woensdrechtse heide.. mooie lange zandpaden.
Er staan een hele hoop paarden in en rond bergen op zoom, er zijn ook een hoop stallingen in de buurt.

NN44

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:33

just_kiki schreef:
Share schreef:

idd, en bij 'kiek in de pot' ( of is het nouw kijk)? hebben ze elk jaar een groote paardenwedstrijd, erúg gezellig Haha!

kiek in de pot Tong uitsteken tsja.. bergs he haha.

just_kiki

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:34

suuszzzz schreef:
just_kiki schreef:

kiek in de pot Tong uitsteken tsja.. bergs he haha.

haha , ja ik zeg altijd kiek in de pot . maar hoorde laats iedereen kijk in de pot zeggen. dacht dat het aan mij lag Clown dus niet haha ROFL

DendroFleur

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 11:48

Schrijf je niet kijk en zeg je kiek.
Ik heb altijd vlakbij Bergen gewoond en ook nog een tijdje gereden op de manege. Erg mooie stad, gezellig, prachtig plein met stadhuis en natuurlijk onze peperbus. Het Markiezenhof is een bezoekje waard, overal zijn nog resten van de vesting te zien. Kortom een stad met geschiedenis.
Vooral carnaval is feest maar de krabbenfoor is ook altijd erg gezellig. Op de markt veel terassen, in de stad veel restaurants. Oa een eigen schouwburg De Maagd.
Met een half uurtje zit je in Antwerpen, Rotterdam. We gingen vroeger ook op de fiets naar Antwerpen of de Kalmthoutse hei.
Toen was er ook een plas waar je met je paard door kon (De Heide). In het bos stonden crosshindernissen. Het bos is zeer afwisselend om te rijden, hoogte verschillen, kronkelende paadjes, reeën die stil naar je liggen te kijken.
Kortom Bergen op Zoom is OK dan!

Nu ben ik natruurlijk wel zo een van de oude garde die erg chauvinistisch is Haha!

VogeltjeM

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:19

Share schreef:

Dr zitten wel veel horzels, maar persoonlijk heb ik daar niet echt last van. Gewoon een vliegendeken + vliegenspul opdoen, en dan is er niks aan de hand Lachen Bij de Heide zitten er trouwens wel meer dan op de melanen.

Hier in de buurt heb je veel meer rust dan in de randstad of iets dergelijks. Maar als je écht open wil wonen moet je naar zeeland gaan.

Je leest t al, heel veel enthousiastelingen hier *LOL*

_00_0

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:21

Ik ging laatst naar Kiek in de pot maar daar staat dus echt heel netjes Kijk in de pot op een muurtje ervoor geschilderd.

Casarell

Link naar dit bericht Geplaatst: 14-08-08 14:27

Qua huizenprijzen zou je ook eens kunnen gaan kijken op Tholen, niet Tholen zelf, maar het eiland.
Ik denk dat je schrikt.. Haha!

En vanaf het eiland gaan er zowiezo bussen, en met de auto is het hooguit een minuut of 20..