katten vraagje

Moderators: Ladybird, Mjetterd, xingridx, ynskek, Polly, Hanmar

Toevoegen aan eigen berichten
 
 
Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 09:22

ok, zal t eens proberen! maar hoe duur is duur als het om mijn beestjes gaat? alleen het probleem is dan dat ze apart moeten eten. ik geef ze nu sochtends voor dat ik naar m'n werk ga eten, waar ze de hele dag van kunnen eten. dus dan moet ik er eentje opsluiten ofzo, en dan maar een beetje geven? heb je daar ook tips voor?
bedankt voor de tips!

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 09:22

PS, De gezondheid van een kat kan je aflezen in wat hij doet. Ach, ik mis ineens die kleine dropjes. Verward

Als een kat stil is, flauwe of waterige oogjes heeft, in een hoekje gaat liggen dan is het niet goed. Sterker nog. Als een kat zich afzondert en gaat spinnen heeft ie PIJN!! Dat weten veel mensen neit maar spinnen kan een gevoel van behagen zijn maar ook van pijn. Komt ie lekker op je schoot liggen spinnen tja, duidelijk dan heeft ie het naar zijn zin. Maar gaat ie afgezonderd liggen spinnen is het goed mis. Vaak is ie dan ook onderkoeld.

Als een kat bijvoorbeeld gaat sterven zondert hij zich af naar een rustig plekje en heel rustig gaat ie fdan. Dat isons oude Bobootje gebeurd. Prachtige dood al mis ik hem verschrikkelijk natuurlijk . Maar hij had een mooi onbezorgd leven.

Nou ja, en speelt en rent en vliegt een kat, is ie geinteresseerd naar alles, heeft ie mooie open droge oogjes dan is ie gezond. En de vacht he. Glimt de vacht en ligt ie mooi glad over zijn lijf dan is dat ook een gezondheidsteken.

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 10:26

Samantha, merken als Eukanuba, Hill's en Innova zijn van dezelfde kwaliteit als Royal Canin, mocht je dat niet kunnen verkrijgen.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-01-03 10:46

Dat klopt Miran. Alleen is Eukanuba (in kattenland Iams) erg in problemen gekomen door hun grondstoffen. In Noorwegen veel katten dood. En Hill's is erg vet. Zeker een kat die al zwakke darmen heeft zou ik zo'n vettig voer niet geven.

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-01-03 13:30

fasel, bedankt voor de tips! ga vanmiddag even bij de dierenwinkel kijken! wat heb je trouwens veel verstand van katten? ben je DA ofzo?
maar hij ziet er nu wel gezond uit, z'n ogen staan niet meer zo zielig en waterig. hij is alleen best mager vind ik, maar misschien ziet hij er voor zijn leeftijd wel groot genoeg uit. kan het niet echt vergelijken, z'n broer is veel breder gebouwd. denk je dat hij nog groeit (11 mnd)?

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 09:09

hi hi, Samantha inzake katten zou ik zo DA kunnen zijn. Nee ik ben geboren met katten omdat mijn moeder ze fokt. En ik heb ze zelf ook meer dan tien jaar gefokt. Kijk maar eens:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onze Pretty. Lost Era You're So Pretty is haar volle naam. Waarvan Lost Era mijn catterynaam was. Welke show ze ook kwam, ze won alles. Best in varieteit, Best in Show, Best of Best, Best overall.

Helaas zijn ze in de perzen en exotics nu zo ver gegaan dat ik er niet meer achter kon staan. Ik hou van dat platte koppie maar wil geen snurkende kat omdat ze helemaal geen neus heeft. Nu moeten de neuzen niet alleen plat maar ook nog eens smal Verward Zo kunnen die beesten toch niet ademen Verward . Dat tezamen met mijn sport maakte dat ik gestopt ben. Pretty is nog steeds bij ons

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:52

Fasel schreef:
Dat klopt Miran. Alleen is Eukanuba (in kattenland Iams) erg in problemen gekomen door hun grondstoffen. In Noorwegen veel katten dood. En Hill's is erg vet. Zeker een kat die al zwakke darmen heeft zou ik zo'n vettig voer niet geven.


Ik werk bij de leverancier van Iams/Eukanuba en ik heb daar nooit van gehoord? Weet wel dat het bij andere merken is voorgekomen.
Hill's wordt wel aangeraden door dierenartsen, en is er ook met aangepaste voeders voor gevoelige katten.

Verder heeft Royal Canin toch ook een Sensitive? Dat zou ik eerder proberen dan voer voor een goede vacht.

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 15:55

Zo'n jaar of drie vier geleden heeft in Noorwegen echt een rel rond Iams plaatsgevonden. Kat na kat ging dood of werd ziek. Men heeft dat toen aan Iams geweten. Ik moet zeggen ik heb het gevoerd, had alleen met een bepaald soort problemen. Effe denken volgens mij de lams. Hill's brokjes als je die vastpakt voel maar eens hoe vet die zijn. Niet de dierenartsvoeders van Hill's maar die uit de dierenwinkel.

Miran

Berichten: 4465
Geregistreerd: 10-08-01
Woonplaats: Woubrugge

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:09

Ik voer nu zelf Eukanuba (Iams heeft zowel Eukanuba als Iams kattenvoer) en heb Nutro, Innova en Royal Canin gevoerd. Eerlijk gezegd merk ik geen verschil, hij vindt ze allemaal lekker en ziet er op allemaal prima uit, levedig, mooi op gewicht en een glanzende vacht (die mis ik nog wel eens bij rooie katten).

Faas

Berichten: 12718
Geregistreerd: 21-07-02
Woonplaats: Steenwijksmoer

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:12

Dan niet veranderen zou ik zeggen. Ik denk ook dat het een hoop per kat verschilt. Ik vind het persoonlijk allebei goed voer. Royal had ik wel stevigere en dikkere katten mee en de ontlasting was beter. Maar de Iams is kwalitatief zeker niet slecht. Hill's en Prins vind ik waardeloos.

Sociolan

Berichten: 1369
Geregistreerd: 08-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-01-03 16:56

JoT"]
[quote="Sonja schreef:
Die van mij hebben het onherroepelijk als ze iets met melk krijgen (of pakken Haha! )


Gewone melk is sowieso helemaal niet goed voor katten. Gekookt (en afgekoeld!) kan het nog wel, maar kattenmelk is eigenlijk het beste.
[/quote]

Melk is helemaal niet goed.
Onze kat moest wel melk drinken omdat ie verstoppingen had.
Dus eigenlijk is het een soordt lakseermiddel (?hoe je dat ook mag schrijven)
Doei,
[naam]

Samantha_

Berichten: 10809
Geregistreerd: 20-12-02

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-01-03 09:59

hallo,
nou, ik heb royal canin sensitive voor hem gekocht! hij vond t erg lekker! hij heeft het gisteravond op, en vanmorgen. alleen die dikke wordt erg jaloers, hij moest in de keuken blijven, en caesar mocht in de kamer van z'n brokjes genieten! dus toen heb ik die dikke maar een paar schepjes vlees gegeven (blik). want hij was zooo zielig, hij vond t namelijk ook erg lekker ruiken... vanmorgen had hij het niet in de gaten, heb caesar laten eten in de badkamer, toen ik me aan het opfrissen was. maar wel lastig hoor, dat apart voeren! hoop wel dat het effect heeft, want het is wel prijzig! maar hij vond t zo lekker, dat hij heel lief op schoot kwam zitten na het eten! dat doet toch ook wel goed....

groetjes samantha