TV aansluiten op PC

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

jiehaaa

TV aansluiten op PC

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 09:30

Omdat ik straks graag de dressuur op TV wil zien, en niet op de PC, wil ik graag mijn PC op de TV aansluiten. Maar hoe werkt dit?
De TV (plasma) en PC staan ongeveer 5m bij elkaar vandaan.

Snader

Re: TV aansluiten op PC

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:07

- Controleer voor de zekerheid of de PC een zgn. tv-out aansluiting heeft. Neem gelijk de vorm van de stekker goed in je op, want er zijn een paar varianten.
- Kijk even wat voor aansluitingen je op de TV hebt: tulp en/of scart. Waarschijnlijk kan je het beste kiezen voor een tulp-aansluiting.

Als jij nu doorgeeft welke aansluitingen je hebt, dan weet de elektronicawinkel hier wel raad mee. Lachen

Ze geven je een kabel met: aan de ene kant een stekker voor de tv-out aansluiting en aan de andere kant een tulp. Ze zouden ook kunnen kiezen voor scart of een tulp i.c.m. een tulp-naar-scart-verloopstekker.

Misschien vind je het ook de moeite waard om het geluid van de PC door te sturen naar de TV of stereo? Hiervoor heb je een kabel nodig met: aan de ene kant een kleine jack plug (koptelefoonstekker) en aan de andere kant twee tulpen. Ze zouden ook kunnen kiezen voor de eerder genoemde scart of tulp i.c.m. een tulp-naar-scart-verloopstekker.
Laatst bijgewerkt door Snader op 13-08-08 12:35, in het totaal 1 keer bewerkt

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:34

Dank je Snader. Inmiddels heeft manlief een kabel gekocht, maar krijgen we de instellingen niet goed. Er komt een vaag beeld door, maar niet meer dan een paar strepen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:35

jiehaaa schreef:
Dank je Snader. Inmiddels heeft manlief een kabel gekocht, maar krijgen we de instellingen niet goed. Er komt een vaag beeld door, maar niet meer dan een paar strepen.

je moet er ook een speciaal kastje tussen zetten, PC heeft een hele andere resolutie dan je TV (Die is immers veel groter)
Ik heb ook zo'n kastje kost €50 ofzo lan je gewoon bij de pc winkel kopen.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:39

Controleer of de kabels goed zitten, controleer of de drivers van de videokaart up-to-date zijn en kijk alle instellingen van de TV en videokaart eens door.

Nu weet ik niet wat er gebeurt als je ten onrechte PAL of NTFS ingesteld hebt, maar dat schoot me ook te binnen als oorzaak.

Snader

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:42

Chiqa schreef:
je moet er ook een speciaal kastje tussen zetten, PC heeft een hele andere resolutie dan je TV (Die is immers veel groter)

De PC heeft een hogere resolutie dan de TV (tenzij dit een HD-scherm is). In mijn geval moet ik de resolutie terugzetten naar 800x600 en dan is de klus ook geklaard.

Bij een hogere resolutie krijg ik ook beeld, maar dan zie ik slechts een deel van het scherm (alsof het ingezoomd is).

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 12:59

Bij de instellingen kwamen we inderdaad Pal en NFTS tegen, o.a. G pal. Deze moet ik niet hebben dus?

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 13:00

Chiqa schreef:
jiehaaa schreef:

Ik heb ook zo'n kastje kost €50 ofzo lan je gewoon bij de pc winkel kopen.

50 euro? Ik hoopte eigenlijk klaar te zijn met een kabel van 15 euro Clown

Zal straks aan manlief de tips doorgeven, hij is nu de deur uit.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 13:02

jiehaaa

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 13-08-08 13:07

Ik ga het eens bekijken, thanks!

MisterGi

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-08-08 20:32

Dure kastjes en converters en kabels zijn praktisch heel niet nodig, ik heb een oude pc die ik over had aangesloten op een oude beeldbuis tv met niets meer dan een klein verloopkabeltje dat gratis bij de videokaart zat en een male-male tulip verlengkabeltje van 2,95 bij de doe-het-zelf winkel, en via de beeldscherminstellingen van je pc kun je alle instellingen vaak zo aanpassen Lachen