Ergerende discriminerende reclame

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

Pattypaard

Ergerende discriminerende reclame

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:47

Al een paar dagen zie ik een reclame op tv waar ik me echt gruwelijk aan erger.
Het gaat om de reclame over Slankie 20 + kaas.
Waarbij dan vaker gezongen word; Ach gelukkig heb ik nog altijd een goed lijf, dus een goed leven.

Ik vind dit nogal discriminerend.

Alsof je als je een goed lijf hebt ook direct een goed leven hebt. En als je een 'minder goed' lijf hebt zal je zeker ook een minder goed leven hebben.
Ook word de vrouw in de reclame zo neergezet dat je slank en knap moet zijn om een goed lijf te hebben.

Op het laatste word nog wel gezegd; Ach als je maar goed in je vel zit.
Maar dat laten ze in de reclame toch echt niet zien in mijn ogen.

Misschien denken jullie wel waar maak je je druk om, en het zal vast zijn dat ik de reclame verkeerd opvat. Maar echt.. ik erger me er zo aan dat ik jullie meningen over deze reclame eens wil horen.

moonfish13

Re: Ergerende discriminerende reclame

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:49

ik kon het niet eens verstaan eigenlijk..
maar ik kan mij voorstellen dat als je geen maatje 36 hebt je er behoorlijk aan kan ergeren.

XxLiEsJuHhxX

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:50

ik heb eigelijk die reclamen nog nooit gezien..maar als het zo is.. dan vind ik het eigelijk ook discriminerend.. Lips are sealed met een minder goed lijf kan je ook een goed leven hebben.. Verward Verward
*gaat eens opletten om die reclamen te zien..
Laatst bijgewerkt door XxLiEsJuHhxX op 12-08-08 21:53, in het totaal 1 keer bewerkt

MieLo

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:52

heb de reclame nog niet gezien, maar ik snap je mening wel degelijk.
zelf heb ik dan wel maat 36/ 38, maar voor mensen die een maatje meer hebben kan het verkeerd overkomen.

die zin die ze zingen vind ik dan ook nergens op slaan, het maakt niet uit hoe je eruit, zolang je maar gelukkig bent, of je nu slank of volslank bent

Perzik

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:09

Maar als jij je lekker voelt heb je voorjezelf meestal wel een goed lijf! En dr zitten ook niet de slankste in de reclame, vind het wel meevallen!

Wendel

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:11

Die reclame heb ik vanavond ook gezien en heb er inderdaad even met vraagtekens naar zitten kijken.

dwaallicht

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:46

Nja, als je er een beetje over nadenkt is toch alleen maar onzin, zoals de meeste reclames. Ik heb zelf maat 38 maar ook n prima leven opzich :p dus ik kan me er niet zo aan storen. Ene oor in, andere oor uit denk ik maar Lachen

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 23:51

Eigenlijk ben ik het wel met deze klacht eens. De directe link tussen gewicht en kwaliteit van leven is niet correct, het is op deze manier ook beledigend voor mensen die om een of andere reden niet af kunnen vallen, al zouden ze dat met 10000 slankiekazen wel willen. Het is bovendien vreemd omdat je van erge ziektes ook ineens wel heel erg af kan vallen, alsof dat een leuke manier van dun zijn is? Dan heb je een slecht leven, een slecht lichaam, maar je bent wel dun? Nog afgezien van erge ziektes zijn veel heel dunne mensen helemaal niet zo gezond van binnen.

Miss_DJS

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:07

Ik vind die reclame ook om die reden,maar zowieso vind ik die reclame nogal dom Nagelbijten / Gniffelen
Idd Lovely
Het is net alsof ze zegt , ach gelukkig heb ik een goedE lijf ,wat me ook erg irriteert Bloos

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:33

Jah ik heb daar over gediscuseerd met me stiefmoeder. Maar wat is nou een goed lijf dan? Voor iedereen is het anders

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 00:51

Een gezond lijf met werkende onderdelen, maar daar doet slankie niks aan.

Janne92

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 01:04

Ja maar als je iets steviger bent kan je ook gezond zijn en hun laten een slanke vrouw zien terwijl je als je steviger bent ook gezond kan zijn.

rockwitch

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:12

Ik dacht dat ze zei dat ze een goede lijN had, maar ik kon het moeilijk verstaan. Vind het ook een beetje een irritante reclame en ook wel lichtelijk discriminerend.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:47

Ik erger me ook aan die reclame. Heb eigenlijk altijd overgewicht gehad, en weet nu sinds kort dat het er ook niet heel makkelijk af zal gaan ivm een zeer traag werkende schildklier. Nee, geen goed lijf, overgewicht, schildklierproblemen, allergieën en ADHD ook nog!! Bloos!

En het allerergste? Ik eet nooit slankiekaas!

Ohjee, ik ben verdoemd!

Maar al heb ik dan misschien geen goed lijf, wel een goed leven Muziek!

Zo! *steekt neus koppig in de lucht*

Anoeska

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:55

Volgens mij heeft de reclame het gewoon over een 'Een gezond lijf met werkende onderdelen', en noemen ze een gezond lijf een goed lijf. Tenminste, zo heb ik het opgevat. Volgens mij willen ze daarmee iets zeggen dat ze een gezonde kaas zijn (minder vet, minder zout)

Ik denk eigenlijk dat de manier waarop je iets opvat (in het algemeen) meer over jezelf zegt, dan over bv deze reclame.

SAKKIA

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:14

Ik heb de reclame ook gezien en ik heb me er ook aangeërgerd.

Zo ook mijn vader, die tegen de tv zei: Ach ik heb geen benen meer, een nieuwe lever in mijn lijf, Hepatitus C en een schimmel in mijn longen, maar ik voel me beter dan ooit Clown

Tja....... toen moest ik ook wel even nadenken hoor.

Arrabel

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:19

Ik heb dat zinnetje inderdaad ook gehoord, vond het al meteen een hele vreemde opmerking, ik heb namelijk een goed lijf maar dat wil nog niet zeggen dat ik een goed leven heb.
Dus toen ik dat zinnetje hoorde dacht ik meteen wat l*llen jullie nou??

Maar ergens denk ik dat ze dit expres doen, zodat er over gepraat word.
Zo zie je nu maar... er word nu toch een beetje sluip reclame gemaakt voor Slankie.

Mer1980

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:50

Anoeska schreef:
Volgens mij heeft de reclame het gewoon over een 'Een gezond lijf met werkende onderdelen', en noemen ze een gezond lijf een goed lijf. Tenminste, zo heb ik het opgevat. Volgens mij willen ze daarmee iets zeggen dat ze een gezonde kaas zijn (minder vet, minder zout)

Ik denk eigenlijk dat de manier waarop je iets opvat (in het algemeen) meer over jezelf zegt, dan over bv deze reclame.

sluit ik mij bij aan!

lesilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 08:54

Ergens hebben ze gelijk mensen met een mooi lijf, krijgen vaak sneller kansen tot een goed leven.
Dan denk ik aan werk bv *en dat is wetenschappelijk uitgezocht*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 09:03

Katia, dat is zo. Maar het is wel eens stuitend dat altijd maar de ideale mensen als voorbeeld dienen in commercials en volgens mij is dit topic daarom gestart, niet omdat de reclame niet begrepen wordt, maar uit ergernis dat het weer over perfecte mensen met een perfect leven gaat.

Annemarie

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:33

Mensen die het met me eens zijn!
Ik erger me ook vreselijk aan die reclame, terwijl mijn ouders het probleem niet snappen Scheve mond
Maar Slankie is wel lekker Ja

IERTJE7

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:38

Hmm Ik snap je punt wel.
Maar als ik het goed heb, zeggen ze volgensmij aan het einde van de reclame wel iets in de trant van "het maakt niet uit of je een goed lijf heb, als je je maar goed voelt." Maargoed, ik versta die hele reclame ook een beetje verkeerd haha, dusseh, don't kill me Haha!

_likepink_

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 10:43

Ik heb die reclame al heel vaak geizen te vaak.
Ik en mijn moeder zaten echt zo te kijken van he?

Noppes

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 11:18

Huh dit is volgens mij helemaal niet zo bedoelt hoor?
Een goed lijf hoeft niet meteen een maatje 36 of 38 te betekenen. Een goed lijf is gewoon een gezond lijf. En mensen met een maatje te veel (daarmee bedoel ik dan mensen die overgewicht hebben) hebben gewoon meer kans op allerlei aandoeningen, omdat ze toch een minder gezond lichaam hebben. Het gaat er dus om dat wanneer je een goed/gezond lijf hebt, je ook een goed/gezond leven hebt.

(Zie net dat Anoeska dit ook al zegt Vork)
Mensen happen naar mijn idee toch wel iets te snel hoor, dit hoef je toch niet als discriminerend op te vatten.

Exit13

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 12:17

Anoeska schreef:

Ook ik ben het hier mee eens. Sommigen voelen zich, naar mijn idee, echt om niks al gediscrimineerd.
Ik vind het wel een baggerreclame Haha!.