jaloerse ex die mij stalkt.

Moderators: NadjaNadja, Essie73, Polly, Muiz, Telpeva, ynskek, Ladybird

Toevoegen aan eigen berichten

ninaricci85

jaloerse ex die mij stalkt.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:30

mijn nieuwe vriend heeft een ex die nogal ziekelijk jaloers is. ze schijnt me ook te stalken want ze stuurde mijnex gisteren een smsje dat hij net zo gestoord was al mij, met mijn blauwe jas aan. dat van die blauwe jas kan zij alleen weten als ze me heeft gezien. vanavond belde ze hem ook weer en dat liep op ruzi uit. toen heeft ze de hoorn erop gegooid. ik vind mijn vriend een schat maar ik vind het erg jammer dat hij haar nog zo toe laat in zijn leven. hij wil een normale vriendschap met haar maar zij wil hem volgens mij terug. ik vind het niet echt leuk dat ze zich zo opsteld. wat kan ik hier aan doen. kan ik van mijn vriend eisen dat hij kapt met die vriendscahp? ze hebben toch alleen maar ruzie als ze hem belt of langskomt.

Moelie

Re: jaloerse ex die mij stalkt.

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:43

In je titel staat dat zij JOU stalkt, maar dat is dus niet zo. Ze stalkt je vriend. Ik denk dat je er vrij weinig aan kan doen, je vriend kan dit als enigste stoppen, en de enigste oplossing daarvoor is om der te negeren. Ik zou het er met je vriend overhebben hoe die er echt overdenkt en wat hij nog wil van zijn ex, en vraag hem of die haar eventueel wil negeren. Ik denk dat dat de beste oplossing is bij stalken, heb er geen ervaring mee maar dat lijkt mij het beste werken. Dan krijgt zijn ex vanzelf door dat het geen zin heeft.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:47

nee, mijn vriend stalkt ze niet, dat zou ze niet durven. ze houd MIJ in de gaten. weet precies wanneer ik er ben. belt ook steeds naar hem wanneer ik er ben. nee, als ze mijn vriend zou stalken zou ie er (hopenlijk) wel gelijk een punt achter zetten. lastig zoiets.

dennisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:48

ik zou goed met je vriend gaan praten hier over en als je kan en wilt ook met haar dot slaat natuurlijk nergens op wat zei doet

cijsalover

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 20:50

Ik heb ook in zo'n soort situatie gezeten. Verschrikkelijk was dat. Mevrouw wou meneer terug, meneer wou alleen 'vriendschap' en dat dan ook niet opgeven. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen..
Denk er in ieder geval goed over na en laat je niet gek maken!

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 20:52

cijsalover schreef:
Ik heb ook in zo'n soort situatie gezeten. Verschrikkelijk was dat. Mevrouw wou meneer terug, meneer wou alleen 'vriendschap' en dat dan ook niet opgeven. Uiteindelijk heb ik voor mezelf gekozen..
Denk er in ieder geval goed over na en laat je niet gek maken!

ik wil hem ook absoluut niet kwijt, maar vind wel dat hij een punt achter de vriendschap moet zetten. het is toch van de zotte dat zij mij in de gaten houd en mijn vriend alles maar pikt van haar?

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:12

lonneke schreef:
ik wil hem ook absoluut niet kwijt, maar vind wel dat hij een punt achter de vriendschap moet zetten. het is toch van de zotte dat zij mij in de gaten houd en mijn vriend alles maar pikt van haar?

Misschien heel gemeen van mij, maar weet je zeker dat hij dan wel echt klaar is met haar?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:18

nou ja, ik denk van wel. tenminste dat zegt ie van wel. ik vind het op zich helemaal niet erg als ie contact zou houden met zijn ex, maar ze is zo ziekelijk jaloers dat het gewoon niet gezond is.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:21

Ok. Kijk ik vraag het je omdat het mij lijkt dat als hij klaar met haar is en ze zo doet hij wel zou zeggen dat ze moest ophouden en hem anders nooit meer zou spreken :S.

Heb je hem al wel verteld dat je je hier niet lekker bij voelt?

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:24

nou, ik zit hem nu een beetje uit te horen hoe hij nu over haar denkt. hij is het naar mijn inzien wel echt zat me thaar. maar volgens mij durft hij er gewoon geen punt achter te zetten met haar.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:31

Dat is wel minder!
Als ik jou was zou ik hem toch een beetje "pushen" om het wel te doen.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:35

heb net even subtiel gezegd dat ik er toch wel mee zit en hij wil er echt wel wat aan doen, maar hij wil dat niet over de telefoon doen zegt ie. ik hoop dat hij woord houdt en dat hij een punt achter die vriendschap zet.

laura1987

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:43

Ik vind het maar raar, kan aan mij liggen hoor maar....

Ze zijn dus exen van elkaar, zijn bevriend en zij blijft jaloers doen. Hij durft/wil eigenlijk de vriendschap niet opzeggen en ALS hij dat doet wil hij haar zien en het dan zeggen... mmmmmmmmmmmm Ik moet zeggen dat ik NIEMAND vertrouw, maar dit zou ik zeker niet vertrouwen....

Misschien een plan om te zeggen dat je in de buurt wilt zijn als hij het haar verteld.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 21:57

tja, hij zegt dat ze het echt niet kwaad bedoelt maar ondertussen weet ze precies wat voor kleren ik gisteren droeg. beetje vreemd toch? hij zegt dat ik me geen zorgen moet maken en op zich kan zijn ex me ook niet zoveel schelen want ze is niet voor niets zijn ex, maar toch zit het me wel dwars dat ze zich zo opsteld. echt een raar figuur vind ik t.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 21:58

Wat is in jou ogen stalken Lonneke? Want als ik jou verhaal zo lees denk ik namelijk niet in eerste instantie meteen aan het 'wettenoverschrijdende stalken' maar mee raan een ex die doodgewoon wat moeite heeft met het feit dat haar ex een ander heeft.
Zou dr maar niet teveel wakker om gaan liggen of ze moet je op gaan zitten wachten?

Amy77

Link naar dit bericht Geplaatst: 12-08-08 22:01

Wat lastig voor je Lonneke..soms heb je gewoon van die exen, die gewoonweg nog niet over de relatie heen zijn en proberen de boel op te jutten..in de hoop dat het uitgaat in vele gevallen..ze denken dan vaak "ik niet, jij ook niet" ..
als stalken komt het niet op me over, maar mss heb ik te weinig info om daarover te kunnen oordelen. Maa is ze jullie toevallig samen tegengekomen en maakt nu gebruik van daarvan.
Goed dus dat je het met je vriend erover hebt gehad..maar je gaat nog maarz o kort met hem, om nu al wegens zoiets hem al met hem te breken, poeh, ik zou het nog even afwachten hoor.

ninaricci85

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 12-08-08 22:06

Amy77 schreef:
Wat lastig voor je Lonneke..soms heb je gewoon van die exen, die gewoonweg nog niet over de relatie heen zijn en proberen de boel op te jutten..in de hoop dat het uitgaat in vele gevallen..ze denken dan vaak "ik niet, jij ook niet" ..
als stalken komt het niet op me over, maar mss heb ik te weinig info om daarover te kunnen oordelen. Maa is ze jullie toevallig samen tegengekomen en maakt nu gebruik van daarvan.
Goed dus dat je het met je vriend erover hebt gehad..maar je gaat nog maarz o kort met hem, om nu al wegens zoiets hem al met hem te breken, poeh, ik zou het nog even afwachten hoor.

ze kan het denk ik ook niet accepteren dat ik nu iets met hem heb. daarm vind ze het dus nodig om mij op te wachten voor t huis van mijn ex en mijn ex te bellen met haar problemen precies als ik bij hem ben. wettelijk zal dit misschien ook nog geen stalken zijn, maar t voelt wel zo. en mijn vriend baalt er ook van. daarnet zij hij tegen haar dat ie er even geen zin in had om met haar te praten en toen hing ze gewoon de hoorn erop. sorry maar dan zou ik toch een keer zeggen dat ik geen contact meer wil.

Bienotje

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:20

Ik denk dat je het iets teveel naar jezelf trekt. Als ze staat te posten bij zijn huis dan ziet ze je uiteraard naar binnen gaan. Als jij bij je vriend bent en zij hem volgt ziet ze je kleding etc..

Zo te horen heeft de ex even tijd nodig. En je vriend blijkbaar ook. Geef het toch even de tijd (hoe moeilijk ook) om het te verwerken. Niet door jouw gevoelens voor je te houden, daar mag je best eerlijk over zijn tegen je vriend. Maar je kunt hem niet opleggen het contact te verbreken. Wellicht met wat tijd dat hij dat zelf bedenkt..

XFiemoX

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:21

Damn...Lonneke heb je weer een leuke vent moet er weer een ex tussen gaan lopen stoken Haha!

Lonneke over hetgeen dat zij jou op wacht kan je daarover niet gewoon op haar af lopen en haar erop wijzen dat als ze het moeilijk heeft over het feit haar ex-vriend, dat ze dan in ieder geval wel jou met rust laat ivm jij zelf er niks aan kan doen dat hen relatie stuk gelopen is.

En dat je vriend zelf zijn stap moet gaan zetten om een hartig woordje met zijn ex te gaan praten. Maar dat zij jou volgd/opwacht vind ik totaal not done! Dus hiervan zou ik sowieso op haar afgestapt zijn en gevraagd of ze daarmee wil ophouden, ivm jij er verre los van staat.

Succes Lonneke Knipoog

Wienna

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-08-08 07:30

Ik denk echt dat hier zelf heel erg weinig aan kan doen. Het is zijn ex die hem blijkbaar niet wil of kan loslaten en jouw vriend moet hierin tegen haar maar ook tegen jouw heel duidelijk zijn wat hij nu wilt.